راهکارهای بهره‌مندی از فضایل ماه رمضان مختص مادران

در این مطلب راهکارهایی برای بهره‌مندی هرچه بیشتر از فضیلت‌های ماه مبارک رمضان مختص مادران را می‌خوانید.

راهکارهای بهره‌مندی از فضایل ماه رمضان مختص مادرانبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صفحه منتسب به پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در فضای مجازی پستی با مضمون روزه‌داری به سبک مادر‌ها را منتشر و نکات ارزنده‌ای را برای این ماه درج کرده است. در پست منتشر شده با هشتگ #مهارتهای_زندگی آمده است:

آیا می‌دانید با وجود چند فرزند کوچک چگونه می‌توانید روزه‌داری راحت‌تری داشته باشید؟خانم‌هایی که یک، دو یا چند فرزند کوچک در خانه دارند قطعا در ماه مبارک رمضان نیاز به برنامه‌ریزی و تدابیر بیشتری دارند تا بتوانند علاوه بر مسئولیت‌ رسیدگی به خانه و بچه‌ها، روزه‌داری راحت‌تری داشته باشند و هم به عبادات خودشان برسند. آیا می‌دانید راه‌کارهای رسیدن به این مسئولیت‌ها و برنامه‌ریزی برای آن‌ها چیست؟

کتاب‌ها و بازی‌های جدید برای بچه‌ها پیدا کنید

برای ماه مبارک رمضان باتوجه به سن بچه‌ها برایشان کتاب‌های جدید تهیه کنید تا برای آن‌ها جذابیت داشته باشد. همچنین می‌توانید آن‌ها را با چند بازی جدید آشنا کنید تا ساعت‌های بیشتری را سرگرم بازی و کشف اسباب‌بازی باشند تا در ساعت‌های روزه داری شما کمتر بهانه بگیرند که حوصله‌شان سررفته.

️ به بچه‌ها مسئولیت بدهید

بخشی از مسئولیت‌های خانه را به بچه‌ها بسپرید. مثلا مسئولیت غذا دادن به خواهر یا برادر کوچکتر را به فرزندان بزرگ‌تر محول کنید. مسئولیت پهن کردن و چیدن سفره‌ی افطار، تمیز کردن بخشی از خانه و یا مرتب کردن خانه و جارو کشیدن را نیز به بچه‌ها واگذار کنید. به این ترتیب هم از مسئولیت‌های شما کاسته می‌شود، هم فرزندتان مسئولیت‌پذیرتر شده و از اینکه احساس بزرگی می‌کند و می‌تواند به شما کمک کند، احتمالا شادتر خواهد بود.

️ با همسایه‌ها هماهنگ کنید

اگر در آپارتمانی زندگی می‌کنید که خانواده‌ها، بچه های هم‌سن فرزندان شما دارند، با خانم‌ها هماهنگ کنید که هر روز چندساعت مسئولیت نگه‌داری از بچه‌ها به عهده‌ی یک نفر باشد. با این ترفند هم بچه‌ها با هم‌سن و سالان خود بازی میکنند و هم مادرها در آن ساعات به امور شخصی خودشان رسیدگی می‌کنند.

ساعت‌های بعد از افطار را دریابید

انجام بخشی از کارهای روزانه را به شب منتقل کنید. در ساعات بعد از افطار که همسرتان در خانه حضور دارد از او بخواهید که مراقب بچه‌ها باشد یا با آن‌ها بازی کند تا شما به امورات سحر و افطاری فردا برسید و یا بتوانید با خیالی آسوده قرآن روزانه‌‌تان را بخوانید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.