اعطای تسهیلات رفاهی به مددجویان زندان مرکزی کرمان

مدیر زندان مرکزی کرمان کفت: در راستای طرح پیشنهادی زندان مرکزی و دستور دادستان استان آیین نامه داخلی تسهیلات رفاهی تنظیم و به مددجویان ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، غلامرضا روشان، مدیر زندان مرکزی کرمان از ابلاغ آیین‌نامه داخلی در خصوص اعطاء تسهیلات رفاهی به مددجویان فعال در حوزه‌های فرهنگی و تربیتی خبر داد.

وی افزود: در راستای اهداف عالی قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها مبنی بر اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی، کاهش جمعیت کیفری، کاهش جرم و پایین آمدن آمار ورود مجدد مددجویان به زندان، آیین‌نامه داخلی در خصوص اعطاء تسهیلات رفاهی به مددجویان فعال در حوزه‌های فرهنگی و تربیتی با پیشنهاد و پیگیری ملائی دادیار اجرای احکام کیفری و رئیس زندان، با هماهنگی دادستان و معاونین وی به تصویب رسید و برای یک سال در زندان مرکزی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف این طرح، اظهار کرد: این طرح با پیشنهاد زندان کرمان به منظور اصلاح و تربیت و اثر معنا دار در بازگشت مجدد زندانیان، کمک به تحکیم مبانی و روابط خانوادگی و اجتماعی زندانیان، فراهم نمودن زمینه بازگشت مددجویان به جامعه و همچنین مشارکت و فعالیت بیشتر آن‌ها در برنامه‌های اصلاحی تربیتی، فرهنگی، ورزشی، حرفه‌آموزی و اشتغال و نیز بالا بردن روحیه‌ی مددجویان مطرح شد و مورد موافقت مسئولین قضایی استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح مددجویان حافظ یک جزء قرآن کریم به بالا، در صورت باسواد بودن و داشتن مدرک ابتدایی، با جرم خاص از ۲۰ روز مرخصی و با سایر جرایم از ۳۰ روز مرخصی برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: زندانیان حافظ یک جزء قرآن کریم به بالا، در صورت باسواد بودن و داشتن مدرک راهنمایی با جرم خاص می‌توانند از ۱۵ روز مرخصی و با سایر جرایم از ۲۰ روز مرخصی استفاده کنند.

مدیر زندان مرکزی کرمان افزود: مددجویان حافظ یک جزء قرآن کریم به بالا، در صورت بی‌سواد بودن و داشتن جرم خاص شامل ۲۵ روز مرخصی و با سایر جرایم شامل ۳۵ روز مرخصی می‌شوند.

وی با اشاره به میزان مرخصی مددجویانی که موفق به حفظ زیر یک جزء از قرآن شده‌اند، اظهار داشت: مددجویان حافظ زیر یک جزء قرآن کریم در صورت باسواد بودن و داشتن مدرک ابتدایی با جرم خاص از۱۰ روز و با سایر جرایم از۱۵ روز مرخصی برخوردار می‌شوند.

روشان تصریح کرد: حافظان زیر یک جزء قرآن کریم در صورت باسواد بودن و دارا بودن مدرک راهنمایی با جرم خاص از۷ روز مرخصی و با سایر جرایم از۱۰ روز مرخصی برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: زندانیانی که موفق به حفظ زیر یک جزء قرآن کریم شده‌اند در صورت بی‌سواد بودن با جرم خاص شامل۱۵ روز مرخصی و با سایر جرایم شامل ۲۰ روز مرخصی می‌شوند.

مدیر زندان مرکزی کرمان بیان داشت: همچنین حافظان زیر یک جزء قرآن کریم در صورت بی‌سواد بودن و ترک کامل اعتیاد با تایید بهداشت و درمان زندان، می‌توانند از۳۰ روز مرخصی استفاده کنند.

وی با اشاره به دیگر شرایط استفاده از مرخصی، گفت: شرکت در مسابقات ورزشی و هنری و کسب مقام قهرمانی کشوری، شامل۲۰ روز مرخصی، کسب مقام قهرمانی استانی شامل ۱۵ روز مرخصی و کسب مقام در سطح شهرستان شامل ۱۰ روز مرخصی می‌شود.

روشان با بیان این که یکی از اهداف و برنامه‌های زندان کرمان آموزش حرفه و مهارت و سوادآموزی به مددجویان است، اظهار داشت: بر همین اساس مددجویانی که موفق به شرکت در رشته‌های هنری و دریافت گواهینامه پایان‌دوره شوند، کسانی که موفق به دریافت گواهینامه پایان‌دوره در رشته‌های اشتغال و حرفه‌آموزی شوند، مددجویانی که گواهینامه پایان‌دوره در رشته‌های روانشناسی و مهارت‌های زندگی را کسب کنند و همچنین مددجویانی که با شرکت در دوره‌های نهضت سوادآموزی، تحصیلی، احکام و عقاید اسلامی موفق به دریافت گواهینامه پایان‌دوره شده باشند می‌توانند از۱۰ روز مرخصی بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/ی

اعطای مرخصی به زندانیان برای حفظ قرآن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار