مشاور عالی وزیر بهداشت مطرح کرد؛

انجام سخت‌ترین عمل پیوند در سطح کشور/ در شرایط فعلی نگران تیم‌های پیوند هستم

فاضل یاد آوری کرد: در شرایط امروز نگران تیم‌های پیوند هستیم و این تیم‌ها باید مورد حمایت قرار بگیرند.

///به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج فاضل مشاور عالی وزیر بهداشت در مراسمی که امروز به مناسبت روز اهدا عضو و در سالن اجتماعات بیمارستان سینا برگزار شد، اظهار کرد: همه کسانی که در امر پیوند شرکت داشتند و در حضور و رشد این علم در کشور مشارکت داشتند، عظمت این امر را درک می‌کنند و می‌دانند که به حق علم عشق است.

وی با اشاره به شروع این علم با مشارکت امام (ره) گفت: در گذشته بسیاری از بیماران جان خود را از دست می‌دادند و در شرایطی که تمام امکانات به جبهه‌های جنگ اختصاص پیدا می‌کرد پزشکان این کشور در این حوزه فعالیت کردند؛ این امر با پیوند کلیه آغاز شد و سپس کبد و امروز یکی از بزرگترین کشور‌هایی هستیم که پیوند کبد انجام می‌دهیم.

پیوند‌های احشایی، یکی از سخت‌ترین پیوند‌های ممکن است

فاضل ادامه داد: انجام پیوند‌های احشایی مثل پیوند روده یکی از سخت‌ترین پیوند‌های ممکن است که امروز در کشور ما انجام می‌شود، افراد زیادی در این امر تلاش کردند تا راه برای انجام این عمل ملکوتی انجام شود.

مشاور عالی وزیر بهداشت ادامه داد: از دست دادن جوان یکی از بزرگترین مصیبت‌های ممکن است و پدر و مادری در این شرایط باید برای پیوند تصمیم بگیرد؛ پیوند اعضا در این سال‌ها پیشرفت چشم گیری پیدا کرده است و امیدوار هستیم به همین طریق کشورمان را همواره سرفراز نگه دارند.

فاضل یاد آوری کرد: در شرایط امروز نگران تیم‌های پیوند هستیم و این تیم‌ها باید مورد حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار