در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توضیحات وزیر علوم درباره وضعیت استاد ایرانی دستگیر شده در آمریکا

غلامی درباره روند بررسی وضعیت استاد دانشگاه تربیت مدرس که در کشور آمریکا دستگیر شده است، توضیحاتی داد.

منصورمنصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دستگیری استاد دانشگاه تربیت مدرس (مسعود سلیمانی) توسط دولت آمریکا و زندانی شدن وی اظهار کرد: آمریکا تعدادی از اساتید ایرانی که در برخی زمینه‌ها تحقیق کرده، مقاله منتشر کرده و یا اقدام به سفارش و خرید تجهیزات آزمایشگاهی کرده‌اند را شناسایی کرده و از طریقی به اسامی آن‌ها دست یافته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به پیگیری‌ها برای رسیدگی به وضعیت این استاد گفت: به دلیل آنکه موضوع در خارج از مرز‌های ایران و در کشوری دیگر رخ داده وزارت امورخارجه وارد عمل شده و در حال پیگیری است.


بیشتر بخوانید: جزئیات دستگیری ۳ محقق ایرانی در آمریکا/ پیگیری وزارت امور خارجه برای آزادی استاد ایرانی


وی ادامه داد: ایران و دولت آمریکا با یکدیگر ارتباطات سیاسی ندارند و همین موضوع سبب شده تا کار کمی سخت پیش برود.

دستگیری نخبگان ایرانی برنامه ریزی شده است

غلامی با اشاره به تعیین وکیل برای این استاد ایرانی، اظهار کرد: جهت تعیین وکیل برای این استاد دستگیر شده با مشکل مواجه شده‌ایم و تاکنون وزارت امور خارجه موفق به تعیین وکیل برای این استاد نشده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه زمان دقیق دادرسی وی مشخص نشده است، گفت: دانشگاه تربیت مدرس در حال پیگیری موضوع از طریق خانواده این استاد برجسته است اما همان طور که اشاره کردم گزارش نهایی باید از سوی وزارت امور خارجه منتشر شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دولت آمریکا برای دستگیری نخبگان ایرانی برنامه دارد، اظهار کرد: دولت آمریکا به عمد اساتید برجسته و نخبگان علمی ایران را دستگیر می‌کند و به نظر نمی‌رسد این موضوع بدون برنامه‌ریزی و اتفاقی رخ داده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر آمريکا اينم نمونه ديگه از حقوق بشر آمريکايي