ربات ارزان قیمت Doggo، جهشی در دنیای فناوری +فیلم

دانشجویان دانشگاه استنفورد با استفاده از وسایل ارزان قیمت رباتی شبه سگی با نام Doggo ساختند که می‌تواند دنیای فناوری را متحول کند.

.ربات ارزان قیمت Doggoبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ربات‌ها با توانایی‌ سگ مسئله تازه‌ای در دنیای فناوری نیستند. این اقیانوس عظیم مدت‌ها پیش به این نوع ساخت رسیده است. ربات‌هایی که شبیه حیوانات ساخته شده و از رفتارهای آن‌ها الگو می‌گیرند. اما مسئله اصلی این است به قدری این ربات‌ها گران‌قیمت هستند که اگر کسی بخواهد با پول کم یک مدل از آن‌ها را خریداری کند چیزی غیر از توانایی‌های معمولی یک ربات نخواهد دید. یک گروه از دانشجویان دانشگاه استنفورد ممکن است یک راه حل بهتر داشته باشند.

این گروه از دانشجویان توانستند ربات چهارپایی به نام Doggo تولید کنند که بدون نیاز به سخت افزار‌های عجیب و غریب و پیشرفته، می‌تواند برقصد، پشتک بزند، بپرد و راه برود. این ربات بامزه با در دسترس‌ترین و ارزان‌ترین وسایل این کار و با قیمت کمتر از ۳۰۰۰ دلار ساخته شده است. به جای استفاده از فنرهای قدرتمند برای پرش در این ربات از موتورهای خارجی تشخیص نیرو استفاده شده است. این موتورها به طور مداوم سطح نیرو و گشتاور مورد نیاز برای هر حرکت را تعیین می‌کند. اگر ربات از مسیر خود خارج شود این موتور آماده هستند که همه چیز را به حالت عادی بازگردانند.


بیشتر بخوانید: ربات‌ها وارد عرصه کشاورزی می‌شوند +عکس


این دستگاه کوچک است، البته قوی‌تر از آن چیزی است که شما فکر می‌کنید. از آن‌جایی که این ربات هم سبک است و هم متراکم می‌تواند تا ارتفاع ۳.۵ فوتی بپرد.

این ربات مسلما پیچیده‌ترین مدل نسل خودش نیست. این دستگاه به کنترل دستی احتیاج دارد و مانند بعضی ربات‌های ساخته شده در آزمایشگاه‌های دیگر نمی‌تواند برای شما در را باز نگه دارد. هر چند قطعات مقرون به صرفه‌ای که در این دستگاه استفاده شده است آن را قابل دسترس‌تر کرده است. از همه این موارد مهم‌تر این است که برنامه‌ نوشته شده برای این ربات باز است و هر کسی که برنامه‌نویسی بلد باشد می‌تواند توانایی‌های Doggo را افزایش دهد.

حداقل مسئله‌ای که تولید این ربات نشان می‌دهد این است که شما برای ساخت یک ربات نیازی به یک شرکت فناوری مناسب برای تامین مخارج آن ندارید. در ادامه ویدئویی از سازندگانDoggo مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

Doggo رباتی ارزان قیمت با توانایی‌های جالب

برچسب ها: فناوری ، ربات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار