آغاز عملیات ساخت ۳ هزار واحد مسکونی در حمیدیه اهواز

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: ۳ هزار و ۲۹۵ واحد مسکونی درحمدیه اهواز ارزیابی شده و کار اجرایی نیز آغاز شده است.

آغاز عملیات ساخت ۳ هزار  واحد مسکونی در حمیدیه اهوازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی‌اکبر سلطانی‌نژاد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: در سیل فروردین ماه شهرستان حمیدیه استان خوزستان شاهد خسارات مالی و تخریب منازل در این شهرستان بودیم.

وی افزود: تیم‌های ارزیابی بنیاد مسکن استان کرمان به عنوان ستاد معین بازسازی مناطق مسکونی و تجاری شهرستان حمیدیه استان خوزستان بلافاصله در منطقه حاضر شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳ هزار و ۲۹۵ واحد مسکونی ارزیابی و تعداد هزار و ۵۹۲ واحد مسکونی خسارت‌دیده احداثی و تعمیری شناسایی شدند عنوان کرد: برای ۹۸۳ واحد پرونده ساخت واحد مسکونی شهری و روستایی در شهرستان تشکیل شده و فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.

سلطانی‌نژاد گفت: هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی در شهر و روستا و هزینه‌های نظارت نظام مهندسی برای مردم در این مناطق رایگان بوده و توسط بنیاد مسکن انقلاب پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲۵ متقاضی به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند افزود: ۱۰ متقاضی با بانک‌های عامل با ضمانت سفته زنجیره‌ای قرارداد بسته و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی جهت ساخت و ساز منازل با توجه به شرایط هوای گرم آغاز شده است بیان کرد: کار توزیع سیمان رایگان بین واحد‌های آسیب‌دیده شروع شده و تاکنون به ۴۵ واحد خسارت دیده سیمان داده شده است.

وی میزان تسهیلات برای واحد‌های احداثی در شهر حمیدیه را ۵۰ میلیون و ۱۲ میلیون کمک بلاعوض عنوان کرد و افزود: ۳ تا ۶ میلیون بلاعوض کمک‌معیشتی هم پرداخت خواهد شد.

سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه در ۲۲ روستای آسیب‌دیده تحت نظارت ستاد معین بنیاد مسکن استان نیز ۴۰ میلیون تسهیلات به همراه ۱۰ میلیون کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد گفت: واحد‌های تعمیری نیز ۱۵ میلیون تسهیلات و ۳ تا ۵ میلیون کمک بلاعوض دریافت خواهند کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه اصل مشارکت در بازسازی مناطق سیل‌زده مردم هستند افزود: تا پایان بازسازی در کنار مردم شهرستان حمیدیه خواهیم ماند.

انتهای پیام/ح

ساخت ۳ هزارخانه درحمدیه اهواز آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار