یک مقام مسئول مطرح کرد؛

۶۰ درصد تخم چشم زده قزل آلا وارداتی است/ تولید ۱۰۰ تن تیلاپیا در ۴ استان کشور

عبدالحی گفت: ۶۰ درصد تخم چشم زده مورد نیاز برای تولید قزل آلا از کشور‌های مختلف مانند فرانسه، ایتالیا و دانمارک وارد می‌شود.

۶۰ درصد تخم چشم زده قزل آلا وارداتی است/ تولید ۱۰۰ تن تیلاپیا در ۴ استان کشوربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از از وزارت جهاد کشاورزی؛  حسین علی عبدالحی، معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران اظهار کرد: ۶۰ درصد تخم چشم زده مورد نیاز برای تولید قزل آلا بالغ بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون عدد از کشور‌های مختلف مانند فرانسه، ایتالیا و دانمارک وارد می‌شود.

 عبدالحی واردات تخم چشم زده را یکی از مشکلات در حوزه تولید و پرورش ماهی قزل آلا اعلام کرد و گفت: تخم چشم زده تا کنون جز یکی از نهاده‌های اساسی بوده و با ارز دولتی وارد شده است.

وی ادامه داد: هر چند قیمت نهاده تخم چشم زده، در مجموع هزینه‌های تولید ماهی قزل آلا عدد بالایی را به خود اختصاص نمی‌دهد، اما در افزایش قیمت این محصول در بازار مصرف بی تاثیر هم نیست.


بیشتر بخوانید: احتمال خودکفایی تخم چشم‌زده قزل آلا/ ۵ میلیون دلاری صرفه جویی شد


این مقام مسئول افزود: نهاده‌های مورد نیاز بخش شیلات به نسبت بخش دام و طیور عدد بالایی نیست و برای نهاده آبزیان سهمی در نظر گرفته شده و به برخی از استان‌ها اعلام شده که نهاده مورد نیاز را در اختیار تولید کنندگان بخش شیلات قرار دهند تا مشکلی در تولید ایجاد نشود.

وی در عین حال نقل و انتقال پول را یکی از بزرگترین مشکلات بخش شیلات و آبزی پروری دانست و گفت: تعداد زیادی از وارد کنندگان در حوزه شیلات با مسایل مربوط به نقل و انتقال پول مواجه اند.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات درباره تولید تیلاپیا  بیان کرد: سال ۹۷ حدود ۱۰۰ تن تیلاپیا در چهار استان خراسان جنوبی، سمنان، یزد و قم تولید شد که عمده تولید مربوط به استان یزد است.

وی افزود: استراتژی ما این است که با هماهنگی سازمان محیط زیست در سال ۹۸ ساخت و ساز مزارع جدید تیلاپیا را داشته باشیم.

عبدالحی در پایان با بیان اینکه دوره پرورش ماهی تیلاپیا  ۶ ماه است پیش بینی کرد امسال یک یا ۲ مزرعه تولید تیلاپیا آماده و وارد چرخه تولید شود.

انتهای پیام/

واردات تخم چشم زده یکی از مشکلات پرورش قزل آلا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار