افتتاح دفتر امور کنسولی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در مشهد

با حضور مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری، دفتر امور کنسولی شعبه دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در مشهد افتتاح شد.

افتتاح دفتر امور کنسولی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در مشهدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالحمید علیزاده مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به تکلیفی که برنامه ششم توسعه برای آموزش عالی ایران مشخص کرده است، موظف هستیم در طول تعداد دانشجویان غیر ایرانی را افزایش دهیم.
 
وی افزود: طبق برنامه ششم توسعه، هشت دهم درصد دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه باید دانشجویان خارجی باشند و و در انتهای برنامه یک و هشتم دهم درصد را دانشجویان خارجی تشکیل دهند.
 
مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری گفت: امسال که در اوایل سال سوم قرار داریم با توجه به پایش اولیه حدود ۴۰ هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند.

علیزاده خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته است در حال حاضر ۱۵ دفتر امور کنسولی در استان‌های مختلف راه اندازی شده است و دانشگاه بین المللی اولین شاخه نماینده استانی و تنها دانشگاه غیر دولتی کشور است که مجوز دفتر امور کنسولی را از سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات وفناوری کسب کرده است.

از صدور ویزای تحصیلی تا تمدید اقامت

رجوعی رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) هم در این مراسم هدف از افتتاح این دفتر را تسهیل در روند امور اجرایی کلیه مسائل مربوط به امور کنسولی دانشجویان غیر ایرانی از جمله؛ صدور ویزای تحصیلی، صدور مجوز ثبت نام، صدور اقامت، تمدید اقامت، خروج و مراجعت و سایر موارد مرتبط از سوی سازمان دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد.

وی با اشاره به تحصیل حدود ۵۰۰ دانشجوی غیر ایرانی از ملیت‌های مختلف در این دانشگاه گفت: دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) تنها دانشگاه غیر دولتی در ایران است که مجوز ایجاد دفتر امور کنسولی را در کشور دارد.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)  خاطرنشان کرد: با افتتاح دفتر امورکنسولی دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) تلاش داریم ضمن تسهیل در شرایط جذب دانشجویان خارجی، در رفع مشکلات و امور این دسته از دانشجویان که در کشورمان میهمان هستند، اقدامات لازم را انجام دهیم.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.