سند تحول بنیادین برنامه‌ای تعقل‌محور برای رسیدن به اهداف بلند

دبیر اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : سند تحول بنیادین برنامه‌ای تعقل‌محور برای رسیدن به اهداف بلند آموزش و پرورش است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ناهید فضلی دبیر اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست تخصصی کارگروه اجرایی‌نمودن اولویت‌های سند تحول بنیادین که با حضور معاونان و رؤسای ادارات حوزه ستادی این اداره کل برگزار شد، گفت : سند تحول بنیادین برنامه‌ای تعقل‌محور برای رسیدن به اهداف بلند آموزش و پرورش است.

وی سند تحول بنیادین با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) که «هر کس تعقل نکند رستگار نیست» به تعقل در امور تاکید کرد و تعقل دانش‌بنیان را زیربنای برنامه‌های کلی در آموزش و پرورش دانست.

وی افزود: هر تصمیمی در آموزش و پرورش باید بر اساس دانش باشد و بنابراین سند تحول به‌عنوان سند تعقل و چهارچوبی برای اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش قلمداد می‌شود که وزارت آموزش و پرورش ملزم به اجرای راهکار‌های سند تحول است.

فضلی از تلاش‌های خوب صورت گرفته در زمینه اجرایی‌نمودن سند تحول در حوزه‌های مختلف تقدیر کرد و گفت: معاونت‌ها و رؤسای ادارت داخلی می‌توانند علاوه بر اولویت‌های مشخص شده برای حوزه‌های تحت تصدی خویش، اهداف کمی را مشخص کنند و ضمن برنامه‌ریزی، اولویت‌های خود را نیز به‌عنوان اولویت استانی به این اولویت‌ها اضافه نمایند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود مشارکت همه‌جانبه را از خصوصیات سازمان‌های پویا و زنده عنوان کرد.

در ادامه این نشست جهانگیر صفری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان، ضمن اشاره به جزئیات بخشنامه‌های ارسالی در خصوص اجرایی‌نمودن سند تحول، اظهار داشت: سند تحول مهمترین و سازمان‌یافته‌ترین وسیله برای هماهنگ‌نمودن و اجرایی‌کردن برنامه‌های کلان در آموزش و پرورش است که باید با هماهنگی و دقت هر چه بیشتر نسبت به اجرای بهتر برش‌های مختلف هر حوزه اقدام شود.

وی آموزشی و پرورشی پویا، چابک و سرزنده را در کنار دانش‌آموزانی شاداب و مجهز به علم روز که در همه‌ی جنبه‌ها رشدیافته باشند از اهداف خطیر نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: امید است با اجرایی‌نمودن سند تحول بتوانیم در این خصوص به اهداف مشخص شده برسیم.

سپس سید مجتبی موسوی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل به بررسی برنامه‌های حوزه پرورشی پرداخت و نکات قابل توجهی را جهت اجرایی‌نمودن سند مطرح کرد.

هرمز نوروزی‌فرد معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان نیز به تشریح بند‌هایی از اولویت‌های سند تحول پرداخت و در پایان این نشست معاونان و رؤسای ادارت داخلی حوزه ستادی به ارائه دیدگاه‌های خود در مورد اولویت‌های سند تحول پرداختند .

 

 

انتهای پیام/د

برنامه‌ای تعقل‌محور برای رسیدن به اهداف بلند آموزش و پرورش

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار