معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : سرانه هزینه تمام‌شده فعالیت‌های سوادآموزی در سال ۱۳۹۸ اعلام شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هرمز نوروزی‌فرد معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : به منظور مدیریت بهینه منابع و مصارف، افزایش بهره‌وری و استقرار نظام کنترل نتیجه و محصول (ستانده) و کنترل مراحل انجام کار، سرانه هزینه تمام‌شده آموزش سال ۱۳۹۸ در دوره‌های سوادآموزی، انتقال، تحکیم و سایر طرح‌های سوادآموزی به تفکیک با رعایت مقررات قانونی اعلام و ابلاغ گردید.

وی گفت : سرانه هزینه تمام‌شده برون‌سپاری در دوره سوادآموزی ۸۳۶۰۰۰۰ ریال، دوره انتقال ۹۳۰۰۰۰۰ریال، دوره تحکیم ۱۶۱۰۰۰۰ ریال است که مدت اعتبار سرانه‌های مصوب از تاریخ ۹۸/۱/۱ لغایت ۹۸/۱۲/۲۹ (پایان سال مالی) می‌باشد. در واقع سرانه‌های ابلاغی، هزینه مستقیم سوادآموزی است که تحت عنوان فعالیت‌های واگذاری تعریف و پس از احراز شرایط قبولی سوادآموزان به مؤسسات غیر دولتی واجد شرایط طرف قرارداد و معلمان آموزش و پرورش به عنوان اشخاص حقیقی قابل پرداخت می‌باشد.

وی ادامه داد: ملاک پرداخت سرانه با توجه به زمان ثبت‌نام سوادآموز به یکی از شیوه‌های فرد به فرد، خودآموز یا گروهی که در سامانه سوادآموزی می‌باشد؛ بنابراین ضروری است پس از شناسایی، اخذ مدارک لازم و انتخاب روش آموزش (فرد به فرد، گروهی یا خودآموز) نسبت به ثبت‌نام آنان از طریق سامانه اقدام و پرونده آموزشی افراد در اداره سوادآموزی شهرستان، نواحی و مناطق نگهداری گردد که در این فرایند پرداخت سرانه مذکور بر مبنای عملکرد و گزارش اخذ شده از سامانه سوادآموزی انجام خواهد شد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اذعان کرد: تمام تلاش خود را به‌کار خواهیم بست تا کلیه‌ی پرداخت‌ها طبق مقررات و وفق موافقت‌نامه مبادله شده و اخذ مجوز کتبی از سازمان نهضت سوادآموزی و متناسب با عملکرد استان در فصول مربوطه هزینه گردد.

سپس، فرزانه سیفی‌تبار، رئیس اداره سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: سرانه هزینه تمام‌شده به روش برون‌سپاری در دوره سوادآموزی به شیوه خودآموز به استناد تبصره ذیل بند ۲ شماره ۱۴۵۹۰۱/ت ۵۰۱۱۷ه مورخ ۹۳/۱۱/۵ هیئت محترم وزیران معادل نرخ میانگین سرانه کشوری هزینه تمام شده آموزش در دوره سوادآموزی مبلغ ۷۹۵۹۰۰۰ ریال و در چارچوب ضوابط و مقررات ابلاغی به شماره ۱/۹۴۲/۱۴۸۱ مورخ ۹۲/۵/۲۷پرداخت خواهد گردید.

وی تشریح کرد: سرانه فعالیت و طرح خواندن با خانواده در دوره سوادآموزی ۲۵۰۰۰۰ ریال و در دوره انتقال ۳۵۰۰۰۰ ریال می‌باشد و در مراکز یادگیری محلی به ازای فعالیت و آموزش مهارت‌ها و هزینه‌های جاری برای دوره‌های سوادآموزی به ازای هر سوادآموز بر اساس سر فصل مربوطه مبلغ ۸۶۸۰۰۰ ریال هزینه می‌شود.

این مقام ﻣﺴﺆول افزود: سرانه مربوط به آموزش طرح icdl در سال ۹۸ برای سوادآموزان دوره انتقال ۱۸۷۰۰۰۰ ریال می‌باشد که این سرانه صرفاً مربوط به آموزش رایانه و توانمندسازی است با این توضیح که سرانه آموزش در دوره انتقال همان مبلغ ۹۳۰۰۰۰۰ ریال است که با احتساب مبلغ مختص به آموزش رایانه به ازای هر نفر در مجموع مشمولان طرح icdl مبلغ ۱۱۱۷۰۰۰۰ ریال محاسبه و پرداخت می‎گردد.

رئیس اداره سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان گفت: سرانه آموزش سوادآموزانی که در سال ۱۳۹۷ ثبت‌نام کرده‌اند و اتمام آموزش و صدور گواهی آن‌ها در سال ۱۳۹۸ انجام شده باشد، با نرخ ابلاغی سال ۱۳۹۷ محاسبه و پرداخت می‌شود. همچنین سایر هزینه‌های مربوط به فعالیت‌های سوادآموزی شامل آموزش و توانمندسازی نیروی استانی، تبلیغ و ترویج فعالیت‌های سوادآموزی و نظارت و ارزشیابی وفق موافقت‌نامه مبادله با سازمان هماهنگ و پرداخت می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

مدیریت بهینه منابع و مصارف، افزایش بهره‌وری و استقرار نظام کنترل

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بتول
۱۲:۳۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
لطفا تکلیف بعد 92را مشخص کنید