ظریف:ظرفیت‌های چابهار می تواند به توسعه و ثبات امنیت منطقه کمک کند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه چابهار و شرق کشور از اولویت‌های وزارت خارجه و سیاست‌های خارجی ایران است و این منطقه برای ما اهمیت زیادی دارد.

ظریف: توسعه چابهار از اولویت‌های وزارت خارجه وسیاست‌های خارجی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،   محمدجواد ظریف پس از ورود به چابهار در فرودگاه کنارک اظهار داشت: چابهار می‌تواند به توسعه منطقه و کشور‌های همجوار؛ پاکستان و افغانستان کمک کند.

وی افزود: پیش از سفر به پاکستان فرصت کردم از فرصت‌ها و ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی چابهار بازدید بازدید کنم تا بتوانم اطلاعات بیشتری از این منطقه داشته باشم.

وزیر امور خارجه گفت: توسعه شرق کشور و چابهار می‌تواند در ترانزیت و حمل و نقل نقش مهمی داشته باشد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های چابهار به توسعه و ثبات و امنیت منطقه کمک می‌کند و منطقه ازاد چابهار نیز می‌تواندبرای کشور موثر باشد.

وی تصریح کرد: توسعه چابهار می‌تواند در شبکه حمل و نقل ایران و پاکستان و افغانستان نقش مهم داشته باشد وموجب نزدیکی شرکای ما شود و وزارت امور خارجه نیز تلاش می‌کند از فرصت‌های چابهار بیشتر استفاده کند.

نماینده وزارت امور خارجه در چابهار نیز اظهار داشت: وزیر خارجه از فرصت‌های تجاری اقتصادی و ترانزیتی چابهار دیدن می‌کند و در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان و مدیران بندر و منطقه آزاد به بررسی وضعیت و موقعیت منطقه و فرصت‌های سرمایه گذاری، اقتصادی و تجاری می‌پردازد.


بیشتر بخوانید: وزیر امور خارجه کشورمان وارد بندر چابهار شد


حمیدرضا طوسی افزود: وزیر امور خارجه پس از بازدید از واحد‌های پتروشیمی، فولاد و بنادر شهیدبهشتی و کلانتری چابهار، به پاکستان سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

سفر ظریف به چابهار

برچسب ها: بنادر ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار