امروز صادق نجفی مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت از نمایشگاه قطعات ایران خودرو بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق نجفی مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از نمایشگاه قطعات ایران خودرو با بیان اینکه در حال حاضر بومی سازی قطعات خودرو می‌تواند قیمت خودرو‌های داخلی را به شدت کاهش دهد گفت: ظرفیت بزرگی در کشور برای خودروسازان وجود دارد که با تولید و حمایت می‌توان نیاز به قطعه را رفع کرد.

نجفی افزود: در گذشته در بحث خودرو خیلی غفلت کردیم و در این چند ماه با فشار‌های ایجاد شده توانسته ایم در تامین قطعات پیشرفت خوبی را داشته باشیم که خود این باعث رونق تولید می‌شود. این آهنگ اگر حفظ شود در آینده نزدیک می‌توانیم تا ۹۵ درصد قطعات خودرو را داخلی سازی و از واردات جلوگیری کنیم.

نجفی ادامه داد: ۴ هزار میلیارد تومان از تسهیلاتی که قطعه سازان درخواست داده بودند، پرداخت شد. در مواردی مشکل ارزی داشتند که با هماهنگی‌های وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت با بانک مرکزی رفع شد. می‌توانیم با ارتقا داخلی مشکلات را رفع کنیم. اگر بتوانیم به مردم نشان بدهیم که تلاش می‌کنیم آن‌ها هم ما را همراهی می‌کنند.

وی تصریح کرد: حدود ۱۴۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های ایران خودرو و سایپا به دلیل کمبود چند قطعه مانده است. البته بخشی از این مشکلات رفع شده است و به زودی این خودرو‌ها تکمیل می‌شوند. ایران خودرو و سایپا روزانه بیش از ۲ هزار خودرو عرضه می‌کنند و این نشان دهنده تلاش آن‌ها است.

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: قابل قبول نیست مردم به خاطر مشکلاتی که برای صنعت خودرو پیش آمده است با مشکل مواجه شوند. ما به تمام خودروسازان به خصوص این دو خودروساز بزرگ اخطار می‌دهیم. تهدیدی پیش آمده است که باید به فرصت تبدیل شود. همه اعم از مسئولان، رسانه ها، مردم، فضای مجازی و ... باید هم سو شوند. در زمان هشت سال دفاع مقدس با دست‌های خالی کار‌های زیادی انجام دادیم، امروز هم می‌توانیم. اگر این طور پیش برویم، در چند ماه آینده بیش از ۹۰ درصد از قطعات وارداتی را می‌توانیم در کشور تولید کنیم.

نجفی در خصوص افزایش قیمت خودرو در بازار عنوان کرد: فقط یک بخش از گرانی خودرو به خودروسازان مربوط می‌شود. بخش دیگر آن به نقدینگی جامعه، سرمایه‌ای شدن خودرو، دلال‌ها و حتی فضای مجازی مربوط می‌شود. اگر بتوانیم عرضه و تقاضا را متعادل کنیم، بسیاری از این مشکلات حل می‌شود.

وی در خصوص اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تقویت تولید داخل گفت: بزرگترین اقدامی که وزارت صنعت انجام می‌دهد کمک به تامین نقدینگی ریالی و ارزی تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف است. همین طور هماهنگی و ایجاد یک ارتباط مناسب بین تولید کنندگان و تامین کنندگان مواد اولیه و ایجاد هماهنگی بین بخشی بازار و زنجیره‌ها در دست اقدام است.

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص واردات خودرو‌های هیبریدی عنوان کرد: چنانچه این قانون در مجلس تصویب شود، وزارت صنعت، معدن و تجارت تابع قانون است و این کار را انجام می‌دهد.

حدود ۶۵ درصد از قطعات خودرو داخلی است

منصور منصوری مدیر عامل شرکت ساپکو در حاشیه بازدید از نمایشگاه قطعات ایران خودرو گفت: حدود ۶۵ درصد از قطعات خودرو از مواد اولیه گرفته تا قالب‌ها کاملا داخلی است و ۳۵ درصد باقیمانده آن ارز بری دارد، یعنی مواد اولیه ساخت قطعات، وارد می‌شود.


بیشتر بخوانید: برنامه ریزی برای تقویت ساخت داخل در صنعت قطعه سازی/ظرفیت بالای قطعه‌سازان در شرایط تحریم 


مدیر عامل شرکت ساپکو در خصوص خودرو‌های دپو شده در پارکینگ خودروسازان تصریح کرد: حدود ۷۰ هزار خودرو بخاطر نبود قطعاتی همچون کاتالیست،‌ ای بی اس و کیسه هوا در پارکینگ‌ها دپو‌ شده است که اگر بحث انتقال ارز و ... انجام شود، به راحتی این خودرو‌ها آماده و وارد بازار می‌شود، این امر می‌تواند به سادگی قیمت‌ها را کاهش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۲۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
عزیزان پراید سوار خواهشا سوار ماشینتون که میشید برای حفظ ایمنیتون کمربندببندید بلکه پرت نشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
اینها دارن مردم اماده سازی میکنن ماشینها شونو به قیمت بالاتر بفروشن بهتون اخه الان همه دنیا دارن خودرو الکتریکی میسازن تامین قطعات از داخل!!!!یعنی وزیر اینقدر تعطیل به جای اینکه این صنعت و پیشرفت بده یادش افتاده زه پراید نداریم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
کدوم خودرو داره به بازار عرضه میشه چرا کسی تحویل نمیگیره/حودرویی هم بدید اینقدر آپشن ارش کم کردید آدم دلش نمیخوتد تحویل بگیره؟مگر افزایش قیمت نجومی پیدا نکردن پس چرا آپشنارو کم میکنید؟خودرویه ملی ما همون دناپلاس با قیمت 76میلیون کارخانه ایربگ رینگ آنتن سانروف همشو برداشتان آخه چرا مردم مگه چه گناهی کردن پول زیاد باید بدنو خودرویه ناقص تحویل بگیرن؟
Iran (Islamic Republic of)
اتحاد
۱۵:۰۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
تقریبا هر روز بخلطر فشار پیاده روی و اتوبوس سواری و وقت ارزشمندم که بیشتر در راه تلف میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
نگران نباش باداشتن خودرووقت شما درترافیک وتعمیرگاه بیشتر تلف می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
این خودرو ها هم گران هستند وهم امنیت جانی ندارند کسی که میگوید حمایت ازتولید ملی باید به فکر مصرف کننده هم باشد امروز به اسم حمایت مردم دارند عذاب میکشند
United States of America
محسن
۱۲:۵۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
خودرو ساز بجای دستگاه رنگ پیشرفته میر تیم میخره بجای خرید دستگاه های
پرس پیشرفته میر بانک میخره باید خودرو سازان رو
مجبور کنن که هرچی سود میکنن تو بخش تحقیق توسعه
سرمایه گذاری کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
کاهش شدید خودرو با بومی سازی قطعات.
برا فردا چی بگیم به مردم.
70هزار خودرو منتظر سه قطعه هستند.
پس فردا چی بگیم ...
Iran (Islamic Republic of)
اسلام
۱۰:۵۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
این شرکتها از همه نظر ضعیف عمل میکنن وفقط فکر سود اوری برای خودشان است و فکر امنیت برای خودروها نیستن باید طراحی وساختو به سپاه بدن چون دلسوز مردم وکشور هستن بااین وضعیت 50 سال دیگه هم همین اشو همین کاسه است ما طراحان خوبی در همه ضمینه ها داریم ازشون استفاده بشه تو خودرو سازی وطراحی
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۹:۵۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
من موندم اگه بعضی قطعات وارداتیه ونمی تونند تولید رو کامل کنند خدمات بعد از فروش وگارانتی چی معنی داره هر نمایندگی که میری چند برابر بیرون پول می گیره واقعا قابل کنترل نیست سی میلیون افزایش قیمت پراید چقدر باید پایین بیاد که مردم ارزون بخرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
متاسفانه آقایون هنگام تحریمها یادشان میفتد که باید قطعات در داخل کشور بومی سازی شود حال آنکه این الزام از بیش از 10سال پیش وجود دارد ولی افرادی که میلیاردها تومان جهت سرمایه گذاری در بخش قطعه سازی گرفته بودند در بخش مسکن و دیگر بخشهای غیر مرتبط سرمایه گذاری کرده بودند، تا زمانی که با این مفسدان برخورد جدی نشود تغییر مثبتی متصور نخواهد بود.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
احسنت
-
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
آقاي وزير بهتره کمي جدي تر به فکر مردم باشيد
-
زهرایی
۰۸:۱۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
مگه ما عمرمون و جونمون و پولمون رو از سر راه آوردیم که میگویید در آینده نزدیک می‌توانیم تا ۹۵ درصد قطعات خودرو را داخلی سازی و از واردات جلوگیری کنیم؟! ما خودروی ایرانی نمی خواهیم والسلام. دولت و مجلس موظف است خودروی خارجی بدون تعرفه گمرکی وارد کند. ما مردم خسته شدیم از بس ماشین حلبی سایپا و ایران خودرو رو 40 برابر گرانتر خریدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
آیامدیران خودروسازی ایرانی هستند ؟
که اینگونه خودرو بی کیفیت ونجومی تولیدمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
خوردروسازی هر وقت تحویل سپاه سد اونوقت میشه امیدوار بود نه با این مدیران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
این عکس بالا بدنه پراید بودا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
مدیریت ضعیف این بلا رو سر کشور اورده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
واقعا
۱۲۳۴
آخرین اخبار