­جروزالم پست خبر داد؛

اذعان رئیس سابق موساد به همکاری نزدیک این نهاد جاسوسی با سعودی‌ها

«تمیر پاردو» رئیس سابق موساد از همکاری نزدیک با نهاد‌های جاسوسی عربستان سعودی خبر داد.

اذعان رئیس سابق موساد به همکاری نزدیک این نهاد جاسوسی با سعودی‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­جروزالم پست در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی نوشت: «تمیر پاردو» رئیس سابق سیا، در مصاحبه با رادیو اینترنتی اینتلیجنس مترز [Intelligence Matters podcast] درباره همکاری نهاد‌های جاسوسی کشور‌های مختلف، با ذکر نام بسیاری از سازمان‌هایی که انتظار می‌رود با موساد همکاری داشته باشند، ناگهان به طور غیرمنتظره به سعودی‌ها اشاره کرد.

در ماه‌های نوامبر و دسامبر ۲۰۱۷ «گادی ایزنکوت» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل، «یووال اشتاینیتز» وزیر امور استراتژیک اسرائیل و «مایک پمپئو» رئیس وقت سازمان سیا، خبر‌هایی درباره ارتباطات میان اسرائیل و سعودی‌ها را تایید کردند. اما از آنجائیکه پاردو بین سال‌های ۲۰۱۱ تا مارس ۲۰۱۶ رئیس موساد بوده است، اظهارات وی به همکاری اطلاعاتی اسرائیل و عربستان سعودی پیش از آن تاریخ بر می‌گردد.

علاوه بر آنکه اظهارات پاردو بیشتر منعکس‌کننده تعاملات وی با نهاد‌های جاسوسی از عربستان سعودی گرفته تا دیگر کشور‌ها بود و از آن حکایت داشت که تعاملات موساد با عربستان سعودی مشابه تعاملات آن با نهاد‌های جاسوسی متحدان سنتی اسرائیل بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار