هزاران نفر در نیجر علیه حضور نظامی آمریکا و فرانسه تظاهرات کردند

هزاران نفر روز شنبه در نیامی، پایتخت نیجر در مخالفت با حضور پایگاه‌های نظامی فرانسه و آمریکا در این کشور آفرقایی تظاهرات کردند.

هزاران نفر در نیجر علیه حضور نظامی آمریکا و فرانسه تظاهرات کردندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزای فرانسه، هزاران نفر روز شنبه در نیامی در مخالفت با حضور پایگاه‌های نظامی فرانسه و آمریکا در نیجر تظاهرات کردند.

در این تظاهرات مردم نیجر نیرو‌های خارجی مستقر در این کشور را متهم کردند که در برابر حملات مرگبار تروریست‌ها اقدامی نمی‌کنند.

معترضان با سر دادن شعار‌هایی نظیر "زنده باد نیجر، زنده ارتش نیجر"، "مرگ بر پایگاه‌های نظامی خارجی"، مرگ بر ارتش فرانسه" و "مرگ بر ارتش آمریکا" مخالفت خود را با حضور پایگاه‌های نظامی خارجی در کشور خود نشان دادند. آن‌ها سپس در برابر پارلمان تجمع کردند.

تظاهرکنندگان که بیشتر آن‌ها دانشجو و دانش آمور بودند در پاسخ به دعوت اتحادیه دانشجویان و دانش آموزان نیجر در این تظاهرات شرکت کرده بودند.

آن‌ها همچنین دست نوشته‌هایی که بر روی آن نوشته شوده بود "کشور ما از ۳ اوت ۱۹۶۰ (۱۲ مرداد ۱۳۳۹ شمسی) مستقل است".

گروهک تروریستی داعش روز ۱۷ مه (۲۷ اردیبهشت) مسئولیت حمله در غرب نیجر را بر عهده گرفت. بر اثر این حمله ۲۸ سرباز کشته شدند.

فرانسه دارای یک پایگاه در فرودگاه نیامی است. جنگنده‌ها و پهپاد‌های فرانسوی در این پایگاه مستقر هستند. نیرو‌های فرانسوی همچنین دارای یک پایگاه در شمال نیجر هستند.

دولت نیجر همچنین اجازه احداث یک پایگاه آمریکایی ویژه پهپاد را در شمال این کشور صادر کرده است.

از سوی دیگر نیجر به تازگی به نیرو‌های آمریکایی اجازه داده است پهپاد‌ها را مسلح کنند.

شایان ذکر است آلمان نیز دارای یک پایگاه لجستیک در نیامی است. این پایگاه مسئولیت تدارکات نیرو‌های خارجی حاضر در مالی را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار