مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم عنوان کرد؛

ملخ‌ها و پروانه‌ها ضرری برای کشاورزی قم ندارد/آمادگی کامل برای مقابله با ملخ‌ها در قم ایجاد شده است

اوروجی گفت:بارندگی‌هاشرایط مناسبی برای تکثیر پروانه‌ها و افزایش تعداد ملخ‌های بومی قم ایجاد کرده است که این ملخ‌ها متفاوت از ملخ‌هایی است که از سمت کشور‌های حاشیه خلیج فارس وارد کشور شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با بیان اینکه افزایش ملخ‌ها و پروانه‌ها درسطح استان سئوال‌ها و نگرانی‌هایی را در بین مردم ایجاد کرده است گفت: جلساتی با سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در استان برگزار شده و وضعیت استان در این زمینه به صورت روزانه پایش می‌شود که بر اساس نظر کارشناسان در این زمینه هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این ملخ‌ها و پروانه‌ها ضرری برای طبیعت و محصولات کشاورزی استان ندارد، ادامه داد: بارندگی‌های اخیر شرایط مناسبی برای تکثیر پروانه‌ها و همچنین افزایش تعداد ملخ‌های بومی استان ایجاد کرده است که این ملخ‌ها متفاوت از ملخ‌هایی است که از سمت کشور‌های حاشیه خلیج فارس وارد کشور شده اند.

اوروجی عنوان کرد: با توجه به نزدیک بودن فصل برداشت، سم پاشی کردن مزارع برای مبارزه با این ملخ‌ها نیازمند دقت و وجود ضرورت در این زمینه است، چرا که سم پاشی در این ایام می‌تواند آسیبی بیشتر از ملخ‌ها داشته باشد و نتیجه عکس دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم، افزود: با وجود اعلام کارشناسان مبنی بر غیر مضر بودن این ملخ ها، اگر کشاورزان احساس کنند که به محصولاتشان آسیب وارد می‌شود، سم به صورت رایگان در اختیار آن قرار داده می‌شود.

وی ادامه داد: از نظر کارشناسان استان، این ملخ‌ها نیازمند مبارزه نیستند، ولی اگر به این جمع بندی برسیم که باید با آن‌ها به صورت موثری مبارزه کرد، آمادگی کامل در استان ایجاد شده است.

انتهای پیام/ح

آمادگی کامل برای مبارزه با ملخ ها در قم ایجادشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.