کارشناس بسکتبال کشورمان گفت: بسکتبال آسیا پیشرفت چندانی نداشته است، اما تیم ما به همراه چین هنوز فاصله زیادی با سایر رقبا دارد.

هاشمی: تیم ما به همراه چین فاصله زیادی با رقبا دارد/تیممان در شرایط خوبی باشد شانسش برای المپیک از بقیه رقبا بیشتر استمصطفی هاشمی کارشناس بسکتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط این روز‌های بسکتبال ایارن در آستانه رقابت‌های جام جهانی و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ ژاپن گفت: تیم ملی بسکتبال کشورمان از سال ۱۳۸۶ که به عنوان قهرمانی آسیا رسید و قرار بود سیر صعودی را طی کند و به جایی برسد که با تیم‌های درجه ۲ اروپایی رقابت کند، اما متاسفانه پس از آن قهرمانی روی همان دور باطل چرخیدیم و نتوانستیم آن جهشی را که مد نظرمان بود را به دست بیاوریم، این مشکلی بود که در ۷ - ۸ سال گذشته با آن رو به رو بودیم.

تیم ما فاصله زیادی با رقبا دارد

او افزود: شما زمانی قوی می‌شوید که سایر رقبا هم قوی باشند. متاسفانه تنها شانس یا بدنشاسی که آوردیم این بود که در چند سال گذشته بسکتبال آسیا پیشرفت چندانی نداشت و باز هم می‌گویم که تیم ما به همراه چین هنوز فاصله زیادی با دیگر رقبا دارد.

اگر از همه توانمان استفاده کنیم شانس اول آسیا برای المپیک خواهیم بود

کارشناس بسکتبال کشورمان ادامه داد: چین لیگ و حامیان خوب، جمعیت زیاد و در مجموع شرایط خوبی دارد، اما کمبود اصلی آن‌ها که به نظرم ممکن است خیلی هم بر طرف نشود این است که چینی‌ها در میدان مسابقه شهامت کافی را ندارند و بازیکنان چینی باهوش نیستند. همین باعث شده تا زمان که در بازی‌های سنگین به میدان می‌روند نتوانند در برخی مواقع نتایج خوبی بگیرند. با این حال اگر از این شرایط بیرون بیایند خطرناک می‌شوند. همچنین استرالیا که به تازگی به آسیا اضافه شده تیم بسیار خوبی است و تیم ما تنها با تیم اول آن‌ها فاصله دارد، اما از بقیه تیم‌های آسیایی قویتر است و قطعا اگر ما از تمام توان، لژیونرها و در مجموع بهترین هایمان استفاده کنیم به نظرم شانس اول آسیا برای سهمیه المپیک خواهیم بود.

تیم در شرایط خوبی باشد شانس بیشتری از سایر رقبا دارد

هاشمی دباره سهمیه تیم‌های آسیایی برای المپیک بیان داشت: تیم بسکتبال ژاپن که به دلیل میزبانی در این مسابقات حضور دارد، استرالیا هم سهمیه اش را از اقیانوسیه می‌گیرد و ایران، کره جنوبی، چین و اردن هم برای سهمیه المپیک تلاش می‌کنند که به نظرم تیم ما اگر در شرایط خوبش باشد از بقیه بهتر است.

در بخش پایه خیلی کار نکردیم

کارشناس بسکتبال کشورمان درباره زیر ساخت و پشتوانه ملی پوشان عنوان داشت: ما در بخش پایه خیلی کار نکردیم و بیشتر در سال‌های گذشته به جای توجه به رده پایه گفتیم امکانات سخت افزاری نداریم و به جای پشتوانه سازی وارد این مباحث شدیم در حالی که پیش از این با همان امکاناتمان توانستیم بازیکنان خوبی تربیت کنیم. به طور مثال اگر از همان سال ۱۳۸۶ از طریق حامیان و هیات‌ها کار استعداد یابی را آغاز می‌کردیم و به دنبال بچه‌های قد بلند می‌رفتیم می‌توانستیم حداقل یک حامد حدادی دیگر داشته باشیم.

باید شرایطی مهیا کنیم تا توجه‌ها را به بسکتبال جلب کنیم

او درباره دیگر پست‌ها عنوان کرد: در پست‌های دیگر با توجه به شرایط و جمعیت جوانی داریم شاید کمی سخت باشد، اما می‌توانیم جایگزین‌هایی برای بازیکنانی، چون کامرانی و صمد نیکخواه داشته باشیم، اما پیدا کردن بازیکنانی در پست حامد و با آن شرایط مشکل است و همان طور که پیش‌تر هم گفتم نیازمند کار قوی‌ای است. به طور مثال باید بچه‌های ۸ - ۹ ساله را زیر نظر داشته باشیم و شرایطی را مهیا کنیم که خانواده‌ها بچه هایشان را به سمت این ورزش سوق دهند.

نیازمند لیگ قدرتمند هستیم

هاشمی در پایان عنوان کرد: نیازمند لیگ قدرتمند و قوی هستیم که مانند سال‌های پیش تیم‌های خوب و بازیکنان با کیفیتی در آن حاضر باشند شاید در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی با مشکلاتی رو به رو باشیم، اما باید تلاش کنیم و امیدوارم که نتیجه بگیریم.


بیشتر بخوانید:

تور‌های توکیو در انتظار توپ‌های ایرانی/ راه سخت تا کسب مجوز

استارات اردوی تیم ملی بسکتبال از خرداد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار