برگزاری نشست مشترک مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل امور عشایر استان کرمانشاه

نشست مشترک مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل امور عشایر استان در خصوص اجرایی نمودن مصوبات برنامه ساماندهی عشایر برگزار شد .

به گزارش خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مدیرکل و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه پیرامون برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در بین عشایر استان دیدار و گفتگو کرد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : توجه به عشایر یک حس درونی است و باید همه مدیران این را درک کنندکه جامعه عشایری با جامعه روستایی متفاوت است و این قشر محدود به مکان نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیم جعفری ادامه داد: اگر همه دستگاه‌های فرهنگی با یکدیگر تعامل داشته باشیم اتفاقات مهمی در استان می‌افتد حضور در بین عشایر درک مطالبات را بالا می‌برد.

وی گفت: در بحث اطلاع رسانی تهیه و انتشار فصلنامه عشایر نسبت به شناسایی زندگی عشایر می‌تواند کمک بزرگی کند.

جعفری همچنین ادامه داد: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری عشایر به صورت ویژه در استان می‌تواند به هم افزایی مدیران در خصوص نیازمندی‌های فرهنگی و هنری عشایر کمک کند.

بهزاد محمدی، مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه، نیز ضمن تقدیر و تشکر بابت پیگیری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به عشایر استان در سال گذشته با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری و اهدا بیش از ۲ هزار جلد کتاب در بین عشایر استان، یکی از بزرگترین خدمات بود که ما از مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه برای نگاه ویژه اش تشکر می‌کنیم.

وی گفت: تشکیل کتابخانه‌های سیار عشایری و جشنواره شعر دفاع مقدس از مواردی است که قصد داریم در سال جاری آن را به انجام برسانیم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: ما در بحث فرهنگی با تمام توان پای کار هستیم و یکی از بهترین کار‌های حوزه فرهنگی اهدا کتاب در بین مردم بوده است.

محمدی بیان داشت: گفتگوی رو در رو و ایجاد باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی و برگزاری عصر شعر‌های ویژه عشایر در بین آن‌ها نکته مثبتی خواهد بود و قطعا بازخورد کار‌های فرهنگی در بین عشایر می‌تواند ما را در ادامه این فعالیت‌ها کمک کند.

محسن کرمیان، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز بیان داشت: در حوزه قرآن و انعقاد تفاهم نامه در خصوص پژوهش و آموزش قرآن در بین عشایر، طرح برگزاری جشنواره نماز و قرآن در بین کودکان تدوین شده که در صورت تأمین اعتبار برگزار خواهد شد.

مظفر تیموری، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این نشست اظهار داشت: ما در اسفند ۹۶ و فروردین ۹۷ جشنواره خوبی را در بین عشایر شهرستان سرپل ذهاب برگزار کردیم.

وی گفت: همچنین امسال برنامه‌های هنری برای عشایر شهرستان صحنه از جمله تجلیل از نام آوران و نخبگان عشایر کرمانشاه، ساخت فیلم کوتاه «دختران آفتاب و پسران طهماس در مورد ایل زوله (پهلوان)»، جشنواره عکس ایلات و عشایر و... برگزار خواهیم کرد .

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در بین عشایر استان

 

برچسب ها: مطبوعات ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.