استاندار قم مطرح کرد؛

استاندار قم بر اجرای کامل قانون اداره مناطق ویژه تاکید کرد

سرمست گفت: ابلاغ برخی بخشنامه ها، با قانون نحوه اداره مناطق ویژه اقتصادی مغایرت دارد و موجب تعطیلی واحد‌های صنعتی این مناطق می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛ بهرام سرمست استاندار قم صبح امروز در هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تشکیل شد، ابلاغ برخی بخشنامه‌های جدید را که مغایر با قوانین مناطق ویژه است مورد توجه قرار داد و گفت: در این مناطق فقط باید قوانین خاص مناطق ویژه اجرا شود تا رشد و شکوفایی آن‌ها را به دنبال داشته باشد.

وی سیاست استان را حفظ اشتغال موجود ذکر کرد و افزود: ابلاغ و اجرای برخی بخشنامه‌های جدید که مغایر با قوانین مناطق ویژه است موجب تعطیلی واحد‌ها می‌شود.

سرمست واردات مواد اولیه به مناطق ویژه بدون ثبت سفارش را یکی از مزایای مناطق ویژه اقتصادی نام برد و گفت: این در حالی است که اخیرا گمرک جمهوری اسلامی با ابلاغ بخشنامه‌ای ثبت سفارش‌های انجام شده را باطل اعلام کرده است.

استاندار به موقعیت و اهمیت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اشاره، و بر تسریع در اتصال آن به راه آهن سراسری کشور تاکید کرد.

طباطبایی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان هم در این جلسه گفت: به علت برخی مشکلات، واحد‌های موجود در منطقه با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

وی افزود: با این حال هم اکنون ۲۲۰۰ نفر در منطقه ویژه مشغول بکارند و سرمایه گذاران دیگری در راه منطقه هستند.

در این جلسه سه نفر از مدیران واحد‌های تولیدی شامل واحد تولیدی خودرو‌های سنگین هیوندایی، تجهیزات صنعت نفت و گاز و ... مشکلات خود را در حوزه مسائل گمرکی، بیمه، دارایی، و مشکلات مربوط به مابه التفاوت نرخ ارز برای فروش محصولات مطرح کردند که استاندار دستور پیگیری آن‌ها را صادر کرد.

استاندار همچنین با حضور در واحد‌های تولیدی یاد شده از نزدیک با فعالیت و مشکلات آنان آشنا شد.

هزینه رایگان انبار داری، متروکه نشدن کالا، کم بودن هزینه تولید و مونتاژ محصولات نسبت به صنایع خارج از مناطق ویژه، امکان صادرات مجدد و معافیت از مجوز سازمان صمت برای راه اندازی واحد صنعتی از جمله مزایای فعالیت در مناطق ویژه اقتصادی است که به صورت کامل اجرا نمی‌شود.

انتهای پیام/الف

تاکید استاندار قم بر اجرای کامل قانون اداره مناطق ویژه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار