استاندار همدان خبر داد:

شناسایی ۹۰۰ پروژه ناتمام دولتی در همدان

استاندار همدان گفت: ۹۰۰ پروژه نیمه تمام در استان همدان شناسایی شده که از این تعداد ۳۸۰ پروژه قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد.

شناسایی ۹۰۰ پروژه نیمه تمام در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید سعید شاهرخی استاندار همدان در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان بابیان اینکه در استان تاکید داشته ام تمام فعالیت‌ها در چارچوب یک برنامه راهبردی و عملیاتی تدوین و بر روی آن میثاق باشد که این اقدام انجام شد، گفت: با توجه به محدودیت منابع، مقید به حرکت با برنامه هستیم.

استاندار همدان با بیان اینکه برنامه سند توسعه مسیر را برای حرکت مشخص کرده است و در این جلسه با مدیران و فرمانداران بر میثاقی که بسته ایم تاکید می‌کنم، گفت: برنامه توسعه استان همدان بر مبنای اقتصاد مقاومتی است و ناظران شهرستان‌ها مشخص و حکم آن‌ها ابلاغ شده است.

وی گفت: سند برنامه راهبردی استان مسیر را برای ما مشخص کرده و اکنون می‌دانیم در استان هر سال باید چه پروژه‌ای ایجاد کرد و یا چند مورد اشتغالزایی داشت.

شاهرخی بابیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های وزارت کشور و اعلام به معاون اول رئیس جمهور استان همدان رتبه دوم را در شاخص‌های مدنظر مانند برگزاری جلسات و اجرای مصوبات قرارگاه اقتصاد مقاومتی کسب کرده است، گفت: واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی موضوعی جدی است که باید کمیت و کیفیت واگذاری مد نظر باشد چراکه مهم اثر بخشی کار است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه در واگذاری باید باری از روی دوش دولت برداشته و به مردم کمک شود، گفت: در استان همدان ۹۰۰ پروژه نیمه تمام شناسایی شده که ۳۸۰ پروژه قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد و دنبال این هستیم که پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود و این اقدام در اولویت برنامه‌های استان همدان است.

شاهرخی با بیان اینکه با توجه به شرایط فراهم و تسهیل شده مدیران باید به دنبال واگذاری پروژه‌ها باشند، گفت: مدیران باید به فروش اموال مازاد دولتی بر اساس چارچوب تعیین شده توجه کنند و سرمایه‌ها را تبدیل و بکار اندازند.

وی همچنین با بیان اینکه باید خانه‌های سازمانی دستگاه‌ها واگذار و دستگاه‌هایی که خوب عمل کرده اند، تشویق شوند، از اقدامات امور آب استان در واگذاری‌ها تشکر کرد و گفت: ۲۳ درصد حجم ریالی واگذاری‌های کشور مربوط به استان همدان است که در این میان واگذاری سد خرمرود قابل تقدیر است.

استاندار همدان همچنین با بیان اینکه با تلاش دولت و مجلس در لایحه بودجه پروژه‌های استان همدان خوب دیده شد، گفت: سد نعمت آباد باید با توجه به بودجه امسال تکمیل شود و سد گرین هم کلنگ زنی شده است.

شاهرخی از برخی از دستگاه‌های اجرایی انتقاد کرد و یادآور شد: برخی از دستگاه‌ها کار می‌کنند، اما باید به فعالیت خود شتاب دهند تا بتوانند خود را به سایر مجموعه‌ها رسانده و از اعتبارات استفاده کنند.

شاهرخی با بیان اینکه استان همدان در شرایط سخت و تحریم‌ها به مثابه یک کارگاه فعالیت می‌کند، گفت: در استان هیچکس به حاشیه توجه نمی‌کند و متن هم خدمت به مردم است.

انتها ی پیام/د.ا

اتمام و  ۳۸۰ پروژه در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار