برنامه فوتبال برتر ۹ خرداد؛

از عذرخواهی بیرانوند از نیروی انتظامی و بررسی حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان تا ابراز علاقه احمدزاده برای بازگشت به پرسپولیس

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه فوتبال برتر با بررسی حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان و مسائل مختلف فوتبال کشور از ساعت ۲۳:۴۰ پنج شنبه شب آغاز شد.

در این برنامه راجع به حواشی بازی پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان، معرفی برترین بازیکنان لیگ برتر و حواشی حضور مارک ویلموتس در تیم ملی فوتبال کشورمان با حضور کارشناسان و میهمانان ویژه برنامه صحبت خواهد شد.

در ادامه برنامه کلیپی از تمام افرادی که توانستند عنوان آقای گلی تاریخ ادوار لیگ برتر فوتبال کشور را بدست آورند، پخش شد.

گفتگو با آقای گل‌ لیگ برتر هجدهم

کی‌روش استنلی

کی‌روش استنلی مهاجم تیم فوتبال سپاهان اصفهان در آیتم ویژه این برنامه در مورد آقای گلی‌اش در لیگ هجدهم عنوان کرد: با وجود اینکه قهرمان نشدیم، اما من خیلی خوشحال هستم. ما با کمک یکدیگر به این جایگاه رسیدیم و به همه خسته نباشید می‌گویم. با کمک بچه‌ها به این عنوان دست پیدا کردم و یک فصل زمان برد تا با انتقالم از ذوب آهن به سپاهان به این جایگاه برسم که ثمره تلاش کل تیم بود. پست تخصصی من پشت هجده قدم بود و روی این موضوع کار کردیم و روی ضربات سر موثر بودم. پریرا بازیکن قابلی است و خوشحالم به همراه من آقای گل شد.


بازی با حساس پرسپولیس باعث شد بحث‌هایی با بیرانوند داشته باشم. اما با وی مشکلی ندارم. بهترین گل فصل من نیز به تیم نساجی مازندران بود.

من ایران را دوست دارم و ماندنم در سپاهان بستگی به نظر مدیریت و مدیربرنامه‌هایم دارد.

علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس میهمان ویژه برنامه فوتبال برتر بود.

بیرانوند اظهار کرد: در هر بازی پرسپولیس، شرایط روحی روانی من به تیم بستگی داشت و هر بازی اعتراضات بازیکنان روی رفتار من تاثیرگذار می گذاشت. پیام نیازمند دروازه بان سپاهان، دوست من و بازیکنی است که زود با بقیه صمیمی می شود. تلاش او را در بازی شب گذشته دیدم. من شرایط وی را درک می‌کنم و در بازی السد تجربه کردم و تا دقیقه ۹۵ دروازه را بسته نگه داشتم، اما گل خوردم، شرایطش را درک می‌کنم، عملکرد وی خوب بود. ضربه سر لحظه آخر بازی شب گذشته پیام بسیار خوب و محکم بود و نزدیک بود کمی با جلو آمدنم از وی گل بخورم.

او ادامه داد: بعد از قهرمانی ما در لیگ برتر همگی روی مسابقه ما در جام حذفی تمرکز کرده بودیم. اما یک اتفاق خوبی که در بازی دیشب مقابل سپاهان افتاد این بود که اجازه ندادند هواداران پرسپولیس و سپاهان نزدیک هم باشند و درگیر شوند.

در حین مصاحبه با علیرضا بیرانوند ایتمی ویژه از بازی پرسپولیسو سپاهان پخش شد.

سعید فتاحی مسئول برگزاری رقابت های لیگ برتر در آیتم ویژه گفت:  با وجود اظهارات برخی تماشاچیان ما ضرب و شتم و درگیری پیش از شروع بازی پرسپولیس و سپاهان ندیدیم.

در ادامه بیرانوند افزود: در مورد محرومیت تعلیقی حرفی ندارم. اتفاقی افتاد که نباید رخ می داد و ۵۰ میلیون تومان جریمه شدم و به علاوه۳ جلسه محرومیت تعلیقی، وکیلم پیگیر کار من بود و درنهایت توانستم با پرداخت ۵۰ میلیون تومان بازی کنم. این ۵۰ میلیون قطعا فصل بعد در قرارداد من حساب می‌شود.  اگر خدا بخواهد تا ۶ ماه آینده در پرسپولیس می‌مانم و لژیونر نمی‌شوم.

 در نفت تهران ۲ سال واقعا در زمان گل‌محمدی و منصوریان بازی کردم و اگر بازی آخر را می‌بردیم قطعا به جای سپاهان قهرمان می‌شدیم. اما این اتفاق رخ نداد.

 در این برنامه قصد دارم جلوی میلیون‌ها بیننده ایرانی بابت آن اتفاق که در بازی با پارس جنوبی، از نیروی انتظامی عذرخواهی کنم. بابت این اتفاق از لحاظ روحی بهم ریخته بودم و پیام‌های زیادی مبنی بر این اتفاق دریافت کردم.

بازی با سپاهان بازی بسیار سختی بود و به شخصه در حین بازی از تماشاگران چیز خاصی ندیدم. داور می‌توانست ایران پوریان را اخراج نکند چرا که او کار خاصی نکرده بود، به علاوه اینکه در کارت زرد اول این بازیکن نیز دچار شک و تردید شده بود و با مکثی زیاد کارت زرد دوم‌را به وی نشان داد. در کل عملکرد وی بد نبود.

  • در ادامه برنامه خلاصه‌ای از بازی پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان در چارچوب رقابت های مرحله نیمه نهایی جام حذفی کشور پخش شد.
  • پس از این آیتم بخشی از صحبت‌های جنجالی امیر قلعه نویی و برانکو ایوانکوویچ، سرمربیان ۲ تیم سپاهان و پرسپولیس در نشست خبری بعد از بازی پخش شد.

دروازه بان پرسپولیس ادامه داد: امیدوارم شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. لیگ ما توسط کشور‌های دیگر رصد می‌شود و مطرح شدن این صحبت‌ها خوب نیست. همیشه مطرح می‌شود وزیر پرسپولیسی است یا پرسپولیس تیم حکومتی است. تا به حال به نفع ما ۲ اوت دستی نگرفته اند، تیم ما خیلی خوب بازی کرده و تیم‌های دیگر نمی‌توانستند پیروز شوند و همین اتفاق باعث شد تا از پرسپولیس عقب بمانند. ما تمرینات سختی داشتیم. شجاع بعد از بازی گفت، تیمی موفق است که اولین تمرین را انجام می‌دهد و در انتهای فصل نیز آخرین تیم به خانه می‌رود. این حرف درست بود.

او ادامه داد: اگر بازی شب گذشته به پنالتی می‌رفت قطعا سپاهان می‌برد. دقیقه ۱۱۳ به نفع سپاهان توسط داور خط پنالتی گرفت. ربیع‌خواه به من گفت بازیکن حریف را کشیدم و ۲۰ میلیون نذر کردم که این توپ گل نشود. با مهدی کیانی کری خوانی داشتم و در این بازی استرس زیادی داشت. من در همه پنالتی‌ها من پشت خط می‌ایستم، اما او از جای من ایراد گرفت! مهدی بازیکن خوبی است و کل آنالیز تیم ما روی عملکرد وی بررسی شد. در صحنه اخراج رفیعی و استنلی از بازی، سروش رفیعی خویشتن داری بالایی در مقابل استنلی داشت و زیاد به وی معترض نشد. استنلی به علت شرایط فیزیکی اش سعی دارد گلزنی کند و از دستانش زیاد در بازی‌ها استفاده می‌کند و در کل بازیکن معترضی است.

  • آیتم ویژه حواشی بعد از بازی سپاهان و پرسپولیس پخش شد.
  • کمال کامیابی‌نیا هافبک پرسپولیس در این آیتم گفت: حساسیت این بازی بالا بود در هر حالت پیروز شدیم‌. به نیروی انتظامی هم بابت این اتفاق خسته نباشید می‌گویم.
  • در این آیتم فیلمی از سعید فتاحی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر، که با هواداران سپاهانی دچار درگیری لفظی شده بود پخش شد.

بیرانوند ادامه داد: سروش آدمی نیست که بخواهد به کسی توهین کند. من حین عصبانیت با استنلی به ۳ زبان انگلیسی، فارسی و لری صحبت کردم. بازیکنان ما شور و شوق خاصی دارند و در قهرمانی لیگ برتر نشان دادند. شجاع خلیل زاده بازیکن بازیگوشی است و مرا به شیطنت می‌کشاند. من در ویدیویی اعلام کرده بودم جام حذفی را به تیمی نمی‌دهیم که ندادیم. قبلا اگر می‌خواستند ناسزا بگویند به دوربین خیره نمی‌شدند، خوب نیست که بازیکنان هر حرفی را حین بازی به یکدیگر بزنند.

سخت‌ترین بازی ما مقابل سپاهان بود. وقتی به گوش رسید داماش قصد حضور در فینال را ندارد مطمئنا تمرکز ما روی بازی با سپاهان بود. بازی با داماش سخت است، چون ان‌ها یک ماه است برای بازی با ما تمرین می‌کنند.

رادوشوویچ به من گفت که در بازی مقابل داماش محروم هستی و من بازی خواهم کرد. به علت کارتی که گرفته بودم نمی‌توانم در فینال حضور پیدا کنم.

‌می‌خواهم پیشرفت کنم، حالا چه در پرسپولیس چه در تیم‌های دیگر، پرسپولیس تیم بزرگی است. اگر قرار است جایی بروم بهتر است آن تیم هم سطح باشگاه پرسپولیس باشد. من هنوز با پرسمولیس قرارداد دارم، اما بندی در قرارداد دارم در صورت دریافت پیشنهاد خارجی می‌توانم تیم را ترک کنم.

صحبت‌هایی برای حضور من در تیم‌های مختلف خارجی با وکیل من صورت گرفته است. تمام کار‌های من دست وکیلم است. احتمال رفتن و ماندنم معلوم نیست، ولی اگر اتفاقی بیافتد نه من ضرر خواهم کرد نه پرسپولیس، به علی منصور و ذوب آهن بابت صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا تبریک می‌گویم.

به تاج خسته نباشید می‌گویم. انتظار داشتیم وی شخصی را برای تیم ملی برگزیند تا اتفاقات خوبی مجدد برای ما بیافتد. ویلموتس سرمربی خوبی است و از روز دوشنبه من و سایر بازیکنان پرسپولیس به اردوی تیم ملی اضافه می‌شویم. امیدوارم روز‌های خوشی که طی ۸ سال با کی‌روش داشتیم ادامه پیدا کند.

  • غفور راستین رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در مورد مصدومان بازی گفت: ۱۴۴ مجروح شدند. ۲۸ نفر به بیمارستان رجوع کردند و ۱۶ نفر درمان سرپایی صورت گرفت. درگیری همچنین تا ساعت ۲ بامداد ادامه داشت.
    ۲ دستگاه آمبولانس‌های ما دچار مشکل شد و ۴ نفر از همکارانمان بر اثر این اتفاقات مجروح شدند. در کنار این اتفاقات پسر خردسالی که از ناحیه چشم دچار صدمه شده بود تحت درمان قرار گرفته است.

  • سردار معصوم بیگی فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در خصوص حواشی این دیدار گفت: با بیرانوند پس از بازی صحبت کردم و از وی انتظار نداشتیم که چنین اتفاقی را در بازی مقابل  پارس جنوبی انجام دهد. اما در مورد بازی پرسپولیس و سپاهان باید دانست که از همان ابتدا که مشخص شد بازی در نقش جهان برگزار می‌شود، برنامه ریزی‌های خوبی برای برگزاری بازی با تشکیل کمیته‌های مختلف از جمله فرهنگی؛ انضباطی و پیشگیری تشکیل شد.

    نیروی انتظامی ۴ فرایند تامین نظم، محل استقرار ورزشکاران، امنیت ورزشگاه، نظم و امنیت خروج و مسیر برگشت مورد بررسی و تشکیل قرار داد، اما بخش خروج از ورزشگاه دچار چالش‌هایی شد و هواداران هر ۲ تیم با هم برخورد و درگیر شدند که عمده این‌ها با مداخله نیروی انتظامی حل شد.

    آمار مجروحان را قبول نداریم چرا که هرکسی که به اورژانس مراجعه کرده دچار مصدومیت‌های جزئی هم بوده که قابل قبول نیست و شاید ۳۰ نفر کلا مصدوم شدند، اما خسارات وارده به ۴ دستگاه آمبولانس و خودرو خبرنگاران صحیح است.

    با ۲۵ نفر از اخلالگران برخورد شد و دستگیر شدند. به نظرم دستگاه‌های مربوط، چون کمیته انضباطی و سازمان لیگ باید محرومیت‌های زیادی قائل شوند و به تیم‌ها و بازیکن‌ها گوشزد کنند.

از ساعت ۱۸ تا ۲ بامداد در ورزشگاه بودم و صحنه‌ها را مدیریت می‌کردم. با تماشاگران هم از نزدیک در ارتباط بودم. اشکال از تماشاگر نیست، التهاب از خود بازی است که به تماشاگر روی سکو منتقل می‌شود.

مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان اظهار کرد: در مورد حواشی باید بگویم در داخل ورزشگاه اتفاقات خاصی رخ نداد، اما روی سکو‌ها توهین‌هایی صورت گرفته و تمام حواشی بیرون از ورزشگاه صورت گرفت. این تعداد مصدومی که گفته شده درست نیست و شاید ۴ نفر یا ۵ نفر بودند که سرپایی مداوا  شدند.

او ادامه داد: از کجا معلوم هواداران سپاهان به ماشین خبرنگاران خسارت زده اند؟ کی گفت ماشین را به پارکینگ نبرند؟ برای خبرنگاران ماشین اختصاصی در نظر گرفته شده بود و نمی‌خواستیم با ماشین شخصی حضور پیدا کنند. ما نیز ماشین به استادیوم نمی‌بریم. در مورد قیمت بلیت فروشی رایزنی کردیم تا بلیت هر ۲ جایگاه به قیمت ۵ تومان به فروش برسد. فصل بعد با قلعه نویی ادامه می‌دهیم و تا ۲ سال آینده با او برنامه داریم.

آیتمی از نقل و انتقالات سرمربیان لیگ برتری به تیم‌های مختلف ایرانی و خارجی در لیگ هجدهم و ثبات برخی از آن‌ها در تیم‌هایشان پرداخته شد.

علیرضا فغانی داور بین المللی کشورمان ضمن حضور در برنامه فوتبال برتر در مورد قضاوت داوران در لیگ هجدهم و اشتباهات آن‌ها گفت: تغییرات زیادی در اشتباهات نسبت به گذشته ندیده ایم و این اشتباهات می‌تواند سرنوشت بازی‌ها را عوض کند.

  • به بیرانوند باید بگویم مصاحبه شما در مقابل داوری، باعث می‌شود هجمه‌ها به سمت داور شدت بگیرد.
  • بعد از باخت یا برد هر تیمی همه هجمه انتقادات به سمت داوران روانه می‌شود و این خوب نیست که داوران را تا این حد مقصر بدانیم. مسئولان باید با این حواشی پیش آمده مقابله کنند.
  • وقتی می‌گویند نمی‌خواستند ما قهرمان شویم تنش تولید می‌شود. اگر var به ایران بیاید در کنار کمک داور پشت دروازه خیلی شرایط داوری بهتر می‌شود.
  • کمک داور دروازه ها کلاس‌های مختلفی شرکت کردند و اگر اشتباهی انجام دهند باز مورد انتقاد قرار می‌گیرند، اما همین کمک‌ها می‌توانند با حضور در پشت دروازه تجربه کسب کنند.
  • از تیم سپیدرود تا مدعیان لیگ بر این باورند که از اشتباهات داوری ضرر کردند.
  • منکر اشتباهات داوری نمی‌شویم. مخالف این هستم داوری را با فوتبال مقایسه کنیم.
  • درگیری داخل زمین در نهایت منجر به ناراحتی هواداران می‌شود. اعتراضات به داوری باعث شد در جام ملت‌ها ضربه بخوریم و باز هم شاهد این اتفاقات خواهیم بود و بازیکنان باز توهین خواهند کرد.
  •  بابت اتفاقاتی که از نظر روحی و روانی روی هواداران تاثیر می‌گذارد نباید انتظار داشت بانوان به استادیوم‌ها راه پیدا کنند.
  • من داور زیر مجموعه فدراسیون فوتبال ایران بودم و در لیگ‌های مختلف قضاوت کردم و به حواشی کاری ندارم.
  • در یک بازی تراکتور سازی بابت یک اشتباه هنوز به تبریز نرفته ام. اما اگر با من مشکل دارند باید بدانند دل به دل راه دارد. ما نیز مثل تیم‌ها برای برنده شدن به زمین می‌رویم.
  • ما در قهرمانی تیم‌ها دستی نداریم اگر می‌گویید داور غش کرده است یا بازی را اصطلاحا داور در آورده است، مدرک بیاورید. کسانی که در مورد این اتفاقات حرف می‌زنند خودشان  حواشی بسیاری دارند.
  • از روزی که در فوتبال حضور یافتم برای خودم در مورد اشتباهات داوری چارچوب تعیین کردم.
  • اعتراضات بازیکنان و تنش‌های تولید شده تاثیری در برگرداندن رای داور ندارد.
  • برخی تیم‌ها قصد داشتند از طریق آشنا بازی با داور‌ها بازی‌های خود را به اصطلاح در بیاورند یا حتی ذهنیتی دارند که داور از سر لجبازی ۵۰، ۵۰‌ها را به نفع حریف می‌گیرد. اشتباهات داوری کاملا سهوی است و سازماندهی نشده است.
  •  در مورد صحنه‌های بازی پرسپولیس و سپاهان نظر نمی‌دهم.
  • در مورد کارت قرمز ایرانپوریان (مدافع تیم فوتبال سپاهان) باید گفت که بازی شرایط متفاوتی دارد. ایرانپوریان وقتی سوت داور را دید از نظر داور اعتراض آمد و کارت زرد دوم را دریافت کرد.
  • مکث داور در کارت دادن چندان مهم نیست. مهم نظر داور است که کارت داده شود یا خیر.
  • به وحید هاشمیان بابت دستیاری مارک ویلموتس در تیم ملی ایران تبریک می‌گویم.
  • در مورد کارت قرمزی که به رفیعی و استنلی داده شد، داور تصمیم درستی گرفت.
  • اگر پنالتی سپاهان گل می‌شد روند مصاحبه ها فرق می‌کرد، حالا این اتفاق رخ نداده در حالی که می‌توانستند شرایط را عوض کنند.
  • زاهدی فر بر اساس آموزش‌هایی که می‌بیند به این تعادل می‌رسد که دقیقا کجا کارت دهد و کجا ندهد. شخصا بار‌ها گفته ام که با بازیکنان ارتباط نزدیکی دارم که منجر به تعاملات بهتر می‌شود. اما برخی اوقات شرایط اجازه نمی‌دهد که با بازیکن ارتباط برقرار کنیم
  • به اشتباهات داوری در فضای مجازی توجه نمی‌کنم.
  • برای فرهاد مجیدی دوست خوبم خوشحالم که در استقلال حضور دارد.
  • در یک بازی مجیدی باعث شد روی نیمکت حضور نداشته باشد و محروم شود که در آن مصاف وی با رفعتی خیلی بحث کرد و با کمک داور درگیری لفظی بر سر یک صحنه مشکوک داشت. همین اتفاق باعث شد تا نظر داور وسط نسبت به اتفاق برگردد و رشته کار از دست داوران بیرون رود و تصمیم درست صورت نگیرد.
  • رفعتی کلاس‌های آموزشی var را برای داوران فوتبال برگزار می‌کند، اما آن ها در بخش سخت افزاری دچار محدودیت هستند. در فصل بعدی برای داوران بین المللی از همه داوران تست گرفته می‌شود و هیچ تبعیضی نخواهد بود و من نیز حاشیه امن ندارم.
  • داور‌های پشت خط دروازه هم مفید و هم مضر بوده اند. آن‌ها نیز مانند داوران وسط نیز دچار اشتباه می‌شوند.
  • علاقه ندارم داوران پشت دروازه در بازی حضور داشته باشند، چون مانور داور وسط در بازی‌ها کم می‌شود.
  • هر ۳ نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا کاملا از داوری ضربه خوردند، اما داوران این بازی‌ها نسبت به ایران کمتر اعتراض شنیدند، چون اعتراضات جریمه‌های دلاری برای تیم‌ها در پی خواهد داشت.
  • مسئولان ما var را می‌خواهند. همین امر منجر به این شد که داور‌ها و اعضای هیئت مدیره فدراسیون در کلاس آموزشی var شرکت کنند.
  • هر فدراسیونی باید سخت افزار var مستقل خود را داشته باشد که قابلیت جابجایی ندارد. حتما اعتبارات مربوطه برای پرداخت حق الزحمه‌ها به داوران var در نظر گرفته خواهد شد.
  • شخصا معتقدم نمی‌توان ارزش حق الزحمه بازیکنان و داوران را با هم مقایسه کرد. هرکسی در حد توانش پول می‌گیرد. داوران فعلی ما قشر تحصیل کرده‌ای هستند و امیدوارم نفراتی که فدراسیون هستند برای داوری برنامه داشته باشند.
  • من در شرق آسیا برای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قضاوت می‌کنم. بنیادی فر نیز در afc cup داوری می‌کند.
  • رنک داوران به صورت A و B تقسیم بندی می‌شود که هر کسی بنابر نمره‌ای که کسب می‌کند در مسابقات لیگ قهرمانان قضاوت می‌کنند.
  • در بخش فوتسال بانوان خانم‌ها زری فتحی و گلاره ناظمی تجربیات بین المللی کسب کردند.
  • مانند همه کشور‌ها حق داشتیم ۷ داور بین المللی داشته باشیم.
  • هنوز حق الزحمه ام را  از فیفا دریافت نکرده ام.

نظرات کارشناسان داوری در مورد صحنه های مشکوک بازی پرسپولیس و سپاهان در حین مصاحبه با علیرضا فغانی پخش شد.

مهدی تاج  (رئیس فدراسیون فوتبال) در مورد مشکلات انضباطی تیم‌های لیگ برتری بیان کرد:

  • در مورد مسائل انضباطی نگران هستیم و با برنامه ریزی مدون قصد داریم جلوی این اتفاقات را بگیریم.
  • نهاد فرهنگی باید به صورت درازمدت جلوی این اتفاقات را بگیرد و شروع آن باید از مجلس و دانشگاه‌ها باشد.
  • اگر تیمی بر اثر تنش‌های تولید شده از تماشاگر محروم شود؟ میزان این اتفاقات کاهش پیدا خواهد کرد.
  • بسیاری از کانون‌های هوادارای منحل شده است. سال آینده همه کانون‌ها موقتا شکل خواهند گرفت و تحت نظر نیروی انتظامی ارتباطات خاص با آن‌ها برقرار خواهد شد.

وحید هاشمیان مربی تیم ملی فوتبال و دستیار مارک ویلموتس اظهار کرد:

  • خوشحالم که به عنوان مربی به تیم ملی کشورم برگشتم و امیدوارم تا حد توان به تیم ملی ایران کمک کنم.
  • با ویلموتس تماس تلفنی برقرار کردم و با وی صحبت کلی داشتم. عصر (پنج شنبه) با وی دیدار کردم و به همراه او تمرینات تیم ملی جوانان را نگاه کردیم. باید ارتباطمان را قوی‌تر کنیم تا شاهد اتفاقات بهتری باشیم.
  • فوتبال دنیا پیشرفت کرده و ما نیز باید خود را به روز کنیم.
  • زمین تمرین فعلی و مجموعه پک اتفاق خوبی بود که برای پیشرفت تیم ملی رخ داد.
  • قطر نیز با همین پیشرفت‌ها توانست قهرمان جام ملت‌ها شود؛ ما نیز نباید از این اتفاق عقب بمانیم.

سپس آیتم ویژه‌ای از بازی ذوب‌آهن ایران و النصر عربستان در مسابقه آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پخش شد.

فرشاد احمدزاده بازیکن تیم شلاسک وروتسواف لهستان اظهار کرد:

  • من اولین فوتبالیست ایرانی بودم که در لهستان بازی می‌کرد.
  • از نظر هواداری و هم از نظر ساختاری و امکانات آن ها  با ما متفاوت بودند.
  • تکنیک، تاثیری در بازی‌ها نداشت و شرایط فیزیکی حاکم بود و به بازیکنی تکنیکی مثل من احتیاجی نبود.
  • هواداران فوتبال در لهستان بسیار خشن هستند و به زد و خورد عادت داشتند.
  • من به زبان انگلیسی مسلط هستم، اما زبان لهستانی سخت است و نتوانستم یاد بگیرم. در شهری که بودم حتی یک ایرانی هم نبود! همیشه اوقاتم را در خانه سپری می‌کردم و به بازی کردن می‌پرداختم. اما دستمزدم خوب بود و حدود ۲۵۰ هزار دلار می‌رسید.
  • نام من در راهروی تیم ملی خط خورد! از این حیث رکورددار هستم.
  • علاقه‌مند هستم به پرسپولیس برگردم. نحوه جدا شدنم از پرسپولیس خیلی بد بود. با این حال در مورد انتقالم با برانکو مشورت کردم و او به من گفت در مورد آینده حرفه‌ای ات تصمیم جدی بگیر و اگر می‌خواهی تیم را ترک کن. باید زودتر مشورت می‌کردم، اما از رفتنم به لهستان پشیمان نیستم و تجربیات زیادی به دست آوردم.

محمد کریمی بازیکن تیم فوتبال سپاهان و برترین پاسور لیگ برتر گفت:

از عذرخواهی بیرانوند از نیروی انتظامی و بررسی حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان تا ابراز علاقه احمدزاده برای بازگشت به پرسپولیس

  • فیکس بازی کردن در تیمی، چون سپاهان مشکل است.
  • نصف بیشتر پاس گل‌هایم از ناحیه کرنر بوده است.
  • بیشتر پاس‌هایم را مهاجمین تبدیل به گل کردند.
  • بازیکنان باتجربه‌ای در کنار سرمربی خوبی مانند قلعه‌نویی در تیم داریم و  از اعتماد او ممنونم.
  • ۲ سال دیگر با سپاهان قرارداد دارم، اما دوست دارم مانند همه بازیکنان تجربه بازی در لیگ اروپایی را پیدا کنم.

امین قاسمی نژاد مهاجم تیم فوتبال پدیده شهر خودرو بیان کرد:

از عذرخواهی بیرانوند از نیروی انتظامی و بررسی حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان تا ابراز علاقه احمدزاده برای بازگشت به پرسپولیس

  • مازندران مهد فوتبال ایران است و برخی بازیکنان در این استان شرایط آن را ندارند که خود را نشان دهند.
  • بازی هایم در لیگ دسته اول طولانی شد و دیرتر به لیگ برتر اضافه شدم. از لحاظ تیمی و آماری پدیده بسیار خوب بود و جاودانه شدیم.
  • آرامش یحیی مثال زدنی است و با آرامشی که داشت واقعا خوب فوتبال بازی کردیم.
  • من شرایط خوبی برای بالا بردن رکورد هایم داشتم که ۱۳ یا ۱۴ گل در نیم فصل اول به ثبت برسانم.
  • در تیم مهم نبود چه کسی گل بزند، مهم موفقیت تیم ما بود. هیچکس فکر نمی‌کرد پدیده شهر خودرو نتیجه بگیرد
  • قراردادم با پدیده تمام شده، ولی انتهای هفته مذاکرات را با پدیده برای حضور مجددم در جمع مشهدی‌ها آغاز می‌کنیم. بهترین استادیوم کشور متعلق به ما است.

این برنامه ساعت ۰۲:۲۶ بامداد جمعه ۱۰ خرداد به پایان رسید.


بیشتر بخوانید:

از بررسی اتفاقات این روزهای تراکتورسازی تا گفتگو با سرمربی ذوب آهن

حضور امپراطور در برنامه فوتبال برتر/ اظهارات عرب و تابش درباره دیدار جنجالی پرسپولیس و سپاهان

بررسی پرونده استقلالی که برای همیشه رفت/ حضور پرسپولیسی‌ها با جام در صدا و سیما/ ماجرای ۵۰ -۵۰ نیمه نهایی جام حذفی در نقش جهان


انتهای پیام/

برنامه فوتبال برتر به حواشی و مسائل مختلف فوتبال ایران پرداخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۱:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
برنامه نود خیلی بهتر بود
آخرین اخبار