ائتلاف سعودی: ما به دنبال نابودی انصارالله نبودیم/ جنگ یمن به عربستان تحمیل شد!

سخنگوی ائتلاف سعودی- اماراتی مدعی شد جنگ یمن بر عربستان سعودی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تحمیل شده است.

ائتلاف سعودی: ما به دنبال نابودی انصارالله نبودیم/ جنگ یمن به عربستان تحمیل شد!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی- اماراتی در یک نشست خبری مدعی شد جنگ یمن بر عربستان سعودی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تحمیل شده و ریاض از ابتدا خواهان این جنگ نبوده است!

ترکی المالکی افزود: عملیات نظامی برای بازگرداندن دولت مشروع به یمن آغاز شد نه برای از بین بردن قدرت نظامی حوثی‌ها!

این ادعا در حالی است که از ابتدای آغاز جنگ یمن حملات نیروهای ارتش و انصارالله بسیار توسعه یافته است به طوری که اکنون از موشک‌های بالستیک و پهپاد‌های دور برد استفاده می‌کنند در حالی که ائتلاف سعودی در ماههای اول جنگ مدعی شده بود قدرت نظامی یمنی‌ها را کاملا از بین برده است.

سخنگوی ائتلاف سعودی-اماراتی همچنین گفت این ائتلاف از ابتدای جنگ به قوانین انسانی و بین‌المللی کاملا التزام داشته است.

او هیچ موضعی در خصوص گزارش نهادهای بین‌المللی در خصوص کشته شدن انبوه غیر نظامیان در یمن نگرفت. «ترکی المالکی» ادامه داد: جنگ در یمن بر کشورهای خلیج [فارس] تحمیل شده و هیچ‌کس خواهان این جنگ نبود و عربستان سعودی در سال ۲۰۱۴ تمامی گروههای یمنی را به گفتگو دعوت کرده بود.

او بار دیگر طولانی شدن روند جنگ و عدم تسلط بر یمن را به ایران نسبت داد و گفت حوثی‌ها ابزار ایران برای تهدید یمن و کشورهای منطقه هستند و تمامی تلاش‌ها در راستای مقابله با نفوذ ایران صورت می‌گیرد. تهران با ارسال موشک‌ها و پول موجب طولانی شدن جنگ شده است.

سخنگوی ائتلاف سعودی گفت شبه نظامیان انصارالله در یمن اولین گروهی در جهان هستند که پهپاد و موشک بالستیک دارند.

وی در ادامه مدعی شد تمامی این‌ها از سوی ایران به دست نیروهای یمنی می‌رسد.

اینگونه ادعاها در حالی است که مقامات سیاسی و نظامی ایران بارها هرگونه کمک نظامی به نیروهای یمنی را تکذیب کرده‌اند. «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز در فروردین سال گذشته به شبکه خبری فرانس 24 گفته بود: «مهم این نیست که این موشک ها ساخت کجا هستند، اما واقعیت این است که این موشک ها ساخت روسیه و کره هستند و ایران در این زمینه هیچ نقشی ندارد.»

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
هی ترکی المالکی: تنه ات به تنه گاوهای شیرده خورده؟
چرا به یاد نداری؟!! که این عربستان بود که با امارات+سودان+.....ائتلاف عربی براه انداخت با نام عملیات " طوفان قاطعیت" و شب وروز کشور یمن را بمباران کرد آن هم به بهانه حمایت از دولت مستعفی و فراری عبدمنصوربه آیا یادتان نیست؟ دروغ هم می گوئید دروغی نگوئید از جنایاتی که علیه ملت مظلوم یمن از اولین روزهای حمله عربستان آل سقوط مرتکب شدید و همکاری کردید هرگز نمی توانید فرار کنید و این لکه ننگ تاریخی را از دامن خود بشوئید خون شهدای مظلوم یمن روزی حلقوم تان را خواهد فشرد.................
آخرین اخبار