قدردانی معاون وزیر خارجه سوریه از نقش ايران در مبارزه عليه تروريسم

فیصل المقداد در مصاحبه‌ای تاکید کرد: اگر حمایت‌های ایران در طول سال‌های جنگ نبود، سوریه نمی‌توانست برگ‌های زرین پایداری و مقاومت را از خود بر جای بگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان، فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد اگر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های جنگ نبود، سوریه نمی‌توانست برگ‌های زرین پایداری و مقاومت را از خود بر جای بگذارد.

روز قدس یک روز تاریخی است

فیصل المقداد در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اینترنتی العهد لبنان در حاشیه اظهاراتی که در مرکز رایزنی جمهوری اسلامی ایران در دمشق ایراد کرد، گفت: انسان لازم نیست درباره اهمیت روز قدس سخن بگوید، زیرا این روز یک روز تاریخی است که امام خمینی قدس سره الشریف بنیان گذاشته است و پس از تعیین آن، امروز در سرتاسر جهان این روز را گرامی می‌دارند و در این روز مستضعفان زمین یاری می‌شوند.

او افزود: شرایط سختی که شهروندان سوریه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند ساخته و پرداخته دشمنان سوریه و دشمنان فلسطین است.

اگر سوریه حامی فلسطین نبود هیچ جنگی در این کشور صورت نمی‌گرفت

فیصل المقداد افزود: هیچ توجیهی برای جنگ تروریستی علیه کشور سوریه وجود نداشت و تنها عامل ایجاد این جنگ توسط دشمنان سوریه باقی ماندن این کشور در کنار مهمترین مسئله یعنی فلسطین است.

وی گفت: با صراحت می‌گویم اگر سوریه در منطقه در کنار فلسطین و حامی آن نبود هیچ جنگی علیه سوریه صورت نمی‌گرفت. المقداد همچنین این سئوال را مطرح کرد که چرا تروریست‌ها از زمان آغاز بحران در سوریه همه پایگاه‌های هوایی خاک سوریه را هدف قرار دادند؟

سوریه در مقابل رژیم صهیونیستی هرگز عقب نشینی نخواهد کرد

معاون وزیر خارجه سوریه همچنین تاکید کرد: جنگ سوریه از آغاز آن تاکنون جنگ اسرائیل است که این رژیم نه تنها علیه کشور سوریه به راه انداخته است بلکه آتش این جنگ را ضد هر کس که به فکر بازگرداندن حقوق قانونی ملت عربی فلسطین بیفتد شعله‌ور کرده است. بنابراین این جنگ ضد فلسطین نیز هست در اینجا می‌توان این سوال را مطرح کرد که تروریست‌ها چرا همه اردوگاه‌های فلسطینی را زیر آتش خود گرفته و فلسطنیان را در این اردوگاه‌ها می‌کُشند یا در محاصره و گرسنگی و قحطی قرار می‌دهند؟

فیصل المقداد همچنین افزود: سوریه از سوی هم پیمانانش در مقاومت حمایت می‌شود و این کشور تصمیم گرفته است مقاومت کند و شکست نمی‌خورد و در برابر اراده اسرائیل در منطقه تسلیم نمی‌شود و عقب نشینی نخواهد کرد. چگونه سوریه در این جنگ شکست بخورد در حالی که از نیرو‌های مقاومت از جمله ایران و دیگر هم پیمانان سوریه از جمله مقاومت لبنان و مقاومت فلسطین حمایت می‌شود؟ بنابراین باید رژیم صهیونیستی و آمریکا بدانند که این نیرو‌های مقاومت شکست ناپذیر هستند.

ادلب در راس محور مقاومت است

المقداد همچنین تاکید کرد: جریان‌های زیادی در جنگ سوریه وجود دارند که در حوادث کنونی ادلب نیز واقعیت‌های خود را نشان دادند به طوری که ترکیه و دولت‌های اکثر کشور‌های غربی از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.

معاون وزیر خارجه سوریه همچنین تاکید کرد: تلاش‌ها هم اکنون برای آزادسازی ادلب در جریان است. ادلب در راس اولویت‌های سوریه و محور مقاومت است بنابراین ترکیه در نهایت به سمتی پیش خواهد رفت که آزادسازی این شهر عزیز برای هر شهروند سوری به دست ارتش سوریه را بپذیرد.

حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و پایداری مقاومت در طول سال‌های جنگ در سوریه

المقداد افزود: اگر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های جنگ نبود سوریه نمی‌توانست این برگ‌های زرین پایداری و مقاومت را از خود بر جای بگذارد.

او همچنین سلام گرم دمشق را به انقلاب اسلامی ایران و مقامات ایران رساند و گفت: ایران به رغم این شرایط سخت در کنار جمهوری عربی سوریه مقاوم ایستاد تا این توطئه‌ها را نقش بر آب کند.

المقداد با ابراز تاسف از مواضع و رویکرد‌های سیاسی برخی کشور‌های عربی و اسلامی برای تضعیف انقلاب اسلامی ایران پرسید: انقلاب اسلامی ایران چه جنایتی را ضد عربستان سعودی و دیگر کشور‌های خلیج (فارس) مرتکب شده است؟!

او همچنین افزود: تنها جرمی که ایران مرتکب شده است این است یکه و تنها در کنار قدس و فلسطین باقی ماند. این در حالی است که رژیم‌های عربی بر اساس خدمت رسانی به اهداف صهیونیسم بنا نهاده شده اند.

چگونه می‌توان این اقدام کشور‌های عربی و اسلامی را در برگزاری نشست‌هایی در ورشو و خاک کشور‌های عربی با هدف نابودی فلسطین پذیرفت؟ ما در زمانه عجیبی قرار گرفته ایم.

او در زمینه روز جهانی قدس نیز گفت: این روز تحریک کننده خاطره‌ها خواهد بود تا قدس یاری شود و در نهایت قدس آزاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار