امتحانات نهایی ۹۸/ عواملی که زمان مطالعه دانش آموزان را هدر می‌دهد

دانش آموزان در ایام منتهی به کنکور برای بیدار نگه داشتن خود به سراغ کار‌هایی می‌روند که برخی از آن‌ها با عوارضی خطرناک همراه می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به خرداد ماه که می‌رسیم، تب امتحانات پایان ترم در بین دانش آموزان حسابی داغ می‌شود‌؛ پدر و مادر‌ها تلاش خود را به کار می‌گیرند تا فرزندانشان در محیطی آرام و به دور از تنش درس‌ها را مطالعه کنند، اما با این حال بسیاری از دانش آموزان دچار استرس‌ می‌شوند.

امتحانات پایان ترم با اینکه از هفت سالگی تا ۱۸ سالگی همراه دانش آموز است، اما  همواره استرس‌ زیادی را به بچه‌ها وارد می‌کند،‌ هر چند به گفته کارشناسان وجود این استرس‌ها طبیعی است؛ جالب است که با گذشت سال‌ها نه تنها این استرس کاهش نمی‌یابد بلکه هر ساله بیشتر می‌شود و دلیل آن هم سخت‌تر شدن درس‌هاست که بسیاری از دانش آموزان را گرفتار خود می‌کند.

امتحانات نهایی ۹۸/ عوامل اتلاق زمان مطالعه در دانش آموزان
روش درست مطالعه، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که باید در طول دوران مطالعه مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

خوب است بدانید امتحانات پایان ترم را می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی پشت سر گذاشت و با خیال راحت برای سال تحصیلی جدید آماده شد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه امتحانات شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش‌های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.


بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸/ کتاب کمک درسی چه تاثیری در قبولی کنکور دارد؟


محمدرضا کیوانفرد مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بسیاری از دانش آموزان زمان مطالعه وقت خود را صرف مکالمات غیر ضروری با تلفن و موبایل می‌کنند؛‌امری که می‌تواند بسیار وقت گیر باشد؛ شاید تجربه کرده باشید وقتی در حال خواندن درسی مهم هستید که به تمرکز بالا نیاز دارد، با یک تماس تلفنی رشته افکارتان به هم می‌ریزد، بنابراین از خاموش کردن و بی صدا کردن گوشی نترسید، بعد از تمام شدن مطالعه تماس‌ها و پیام‌هایتان را بررسی خواهید کرد.

وی بیان کرد: وقت گذراندن بیش از حد با دیگران کاری غیرضروری در ایام امتحانات است؛ لازم نیست همیشه برای کسانی که می‌خواهند با شما گپ بزنند وقت بگذارید همین گفت و گوهای جذاب و شیرین می‌توانند وقت مفیدی بگیرد بدون اینکه فایده‌ای داشته باشد؛ در ایام امتحانات در رویاهایتان غرق نشوید، یکی از راه‌حل ها برای رهایی از افکار مزاحم، نوشتن آنهاست، افکار مزاحم را بنویسید و در یک زمان دیگه به آنها رسیدگی کنید.

مشاور تحصیلی ادامه داد: دانش آموزان توجه کنند در این روزها وقت خود را صرف تماشای سریال و تلویزیون نکنند، سریال‌ها را می‌توان در روزهای پس از کنکور دوباره مشاهده کرد.

امتحانات نهایی ۹۸/ عوامل اتلاق زمان مطالعه در دانش آموزان


بیشتر بخوانید: امتحان نهایی ۹۸/ بایدها و نبایدهای استفاده از خوراکی‌ها در ایام امتحانات


کیوانفرد  یادآوری کرد: بسیاری از دانش آموزان خود را درگیر مسائل خانوادگی می‌کنند که به هیچ وجه  به نفعشان نیست و ذهن‌شان را بی جهت درگیر می‌کنند، از این رو توصیه می‌شود به هیچ عنوان خود را درگیر این مسائل نکنند و تنها به فکر امتحانات باشند.

انتهای پیام/

شیوه‌هایی برای افزایش تمرکز در هنگام مطالعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار