تحلیل سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله/ تبدیل حزب‌الله از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت بین‌المللی

رأِی الیوم در گزارشی نوشت سخنرانی روز قدس سید حسن نصرالله نشان داد حزب‌الله به یک قدرت بازدارنده بین‌المللی تبدیل شده است.

تحلیل سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله/ تبدیل حزب‌الله از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت بین‌المللیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رأی الیوم نوشت: سخنرانی تاریخی اخیر دبیرکل حزب‌الله لبنان و تأکید وی بر اینکه اعلان جنگ علیه ایران، خسارت عظیمی به پایگاه‌ها و نظامیان آمریکایی در منطقه وارد خواهد کرد، نشان داد حزب الله از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت بازدارنده بین‌المللی تبدیل شده است.

رأی الیوم در یادداشتی تاکید کرد: ویژگی برجسته سخنرانی‌های سید حسن نصرالله در مناسبت‌های مختلف، برخورداری از عمق و تحلیل دقیق اوضاع و تحولات سیاسی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی است. وی با توانمندی بالایی موضع‌گیری می‌کند و بر چشم‌انداز‌های آینده اشراف دارد، از همین رو با توجه به صداقتی که در سخنان ایشان موج می‌زند، پیش از دوستان، دشمنانش سخنان سید حسن نصرالله را پیگیری می‌کنند.

مطمئنم سخنرانی اخیر وی در مراسم پرشوری که حزب‌الله به مناسبت روز جهانی قدس در ضاحیه در جنوب بیروت تدارک دیده بود، یک سخنرانی تاریخی درباره قدس، فلسطین و جایگاه محوری این دو در درگیری محور مقاومت با ائتلاف صهیونیستی- آمریکایی و مرتجعان عرب بود.


بیشتر بخوانید: سید حسن نصرالله: ترامپ برای دریافت تماس از ایران باید مدت‌ها منتظر بماند


به عبارت دیگر حزب‌الله تا پیش از این، یک قدرت بزرگ منطقه‌ای بود، اما پس از آنکه سید حسن نصرالله در این سخنرانی گفت ترامپ، دولت وی و دستگاه‌های اطلاعاتی می‌دانند آغاز هرگونه جنگی علیه ایران تنها به مرز‌های این کشور محدود نخواهد شد بلکه سرتاسر منطقه را به آتش خواهد کشید و نتیجه آن نابودی پایگاه‌ها و نیرو‌های آمریکایی در منطقه و خسارات عظیمی خواهد بود که به مشوقان آمریکا یعنی اسرائیل و عربستان وارد خواهد شد، این اظهارات نشان داد حزب‌الله به یک قدرت بازدارنده بین المللی در برابر آمریکا نیز تبدیل شده است.

سید حسن نصرالله از دیوید ساترفیلد، فرستاده ویژه آمریکا به لبنان درخواست کرد دیگر از حزب‌الله نخواهد کارخانه‌های «ادعایی» تولید موشک‌های نقطه زن خود را در لبنان از بین ببرد، زیرا حزب الله با تیم‌های توانمند خود ابزار‌های لازم را تهیه خواهد دید و به کوری چشم آمریکا و اسرائیل تولید این نوع موشک را آغاز خواهد کرد و این‌ها سخنانی است که با دقت در آن می‌توان به قدرت عظیم حزب‌الله پی برد و برای آنکه اسرائیلی‌ها به یاد داشته باشند حتی به فکر یک ماجراجویی نسجیده نیفتند، سید حسن نصرالله تأکید کرد حزب الله فورا و با قدرت و بی درنگ به هرگونه حمله اسرائیل به حزب‌الله در لبنان پاسخ خواهد داد و او گفت اگر یکی بزنند یکی می‌زنیم.

در پایان باید گفت تأکید سید حسن نصر الله مبنی بر اینکه مقاومت غزه که کارخانه‌های تولید موشک‌های پیشرفته و پهپاد و ده‌ها هزار نیروی ورزیده در اختیار دارد در صورت وقوع جنگ، مناطق گسترده‌ای از اراضی فلسطین اشغالی را آزاد خواهد کرد، موجب می‌شود کابینه بعدی اسرائیل پیش از آغاز جنگ با محور مقاومت میلیون‌ها بار این اقدام را بسنجد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی کرمانشاه
۰۸:۵۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
درود خدا بر سید‌مقاومت و درود و سلام بر شهدای گلگون کفن محور مقاومت که باعث فخر و آبروی عرب هستندبه امید پیروزی حزب‌اله در آزادسازی لبنان و سوریه وفلسطین از چنگال صهیونیزمهای کودک کش ونابودی صهیونیزم در سراسر خاورمیانه /.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
سلام و درود خدا بر حزب الله، سلام بر نیروهای قهرمان مقاومت✋
Iran (Islamic Republic of)
علی طاهری
۲۱:۵۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
درود بر نصرالله
آخرین اخبار