طالبان نمی توانند از راه خشونت و خونریزی به هدفشان برسند

رئیس اجرائی دولت افغانستان تاکید کرد: گروه طالبان دیگر باید همه پی برده باشند که از راه خشونت و خونریزی نمی‌توانند به هدف برسند.

طالبان نمی توانند از راه خشونت و خونریزی به هدفشان برسندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان در پیامی به مناسبت عید سعید فطر تاکید کرد که گروه طالبان و سایر گروه های مسلح مخالف دیگر باید همه پی برده باشند که از راه خشونت و خونریزی نمی‌توانند به هدف برسند.

رئیس اجرائی دولت افغانستان اظهار داشت: عید فرصتی است تا مردم با عزت ما غم‌ها و مصیبت‌های تحمیل شده را فراموش کرده و پس از یک ماه عبادت در کنار هم به صلح و صفا سپری نمایند. مردم ما سال‌هاست درد خشونت‌، تندروی و تروريسم را می‌کشند. هراس افکنان بدصفت که به هیچ دین و آیینی پابند نیستند، حتی در ماه مبارک رمضان ده‌ها غیرنظامی بی‌گناه به شمول علمای کرام را به شهادت رسانیده و یا زخمی ساختند.

وی افزود: با تاسف که پیام عیدی اخیر رهبر گروه طالبان نیز هیچ قصدی را برای کنار گذاشتن خشونت و دست‌برداری از جنگ و خونریزی نشان نمی‌دهد؛ این درحالی‌ است که تلاش کم‌سابقه جامعه جهانی در راستای پروسه صلح فرصت بی نظیری را برای مذاکره و پایان دادن به جنگ و خونریزی در کشور ما میسر ساخته است.

وی تاکید کرد: صلح خواست همگانی مردم ماست و ما درباره این روند ملی، موقف روشن داشته‌ایم و برای دستیابی به آن، از هیچ‌گونه تلاش و قربانی دریغ نکرده و اجازه نخواهیم داد این خواست واحد ملت و فرصت استثنایی تاریخی، به گروگان گرفته شود و در راستای اهداف فردی، گروهی و تیمی مصادر گردد.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان بیان داشت: حال باید همه پی برده باشند که از راه خشونت و خون‌ریزی نمی‌توانند به هدف برسند.

رییس اجرایی تاکید کرده که نیروهای امنیتی دلیر افغانستان در حالی‌که جریان پروسه صلح را با دقت زیر نظر دارند با تمام قوا از هیچ نوع فداکاری و ایستادگی در دفاع از سرزمین و تمامیت ارضی کشورشان دریغ نمی نمایند.

عبدالله همچنین افزوده است: در سال جاری، مردم افغانستان شاهد انتخابات ریاست‌جمهوری خواهند بود. برگزاری یک انتخابات شفاف، عادلانه و با اعتبار و در نتیجه آن انتقال سیاسی، برای صلح و ثبات و وحدت ملی در کشور فوق‌العاده مهم خواهد بود. از این رو، باردیگر به فراهم‌آوری فرصت‌های برابر به همه نامزدان در میدان انتخابات تاکید می‌کنیم و تلاش می‌ورزیم جلو استفاده از امکانات دولتی در کمپاین انتخاباتی و سوء استفاده از منابع ملی گرفته شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار