مرندی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اگر آمریکا خواهان مذاکره است، باید به برجام بازگردد

محمد مرندی کارشناس مسائل بین الملل گفت که اگر آمریکا خواهان مذاکره است، باید به برجام بازگشته و به آن پایبند باشد.

اگر آمریکا خواهان مذاکره است، باید به برجام بازگرددبه گزارش خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند تکاپوی ترامپ برای مذاکره با ایران، فشار‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است؛ دونالد ترامپ در بهار ۱۳۹۷ با امید به دست آوردن توافق نامه‌ای دیگر که به اسم خودش ثبت شود، از برجام خارج شد و پس از آن آمریکا موفق نشد تا با ایران پای میز مذاکره بنشاند؛ از طرفی دیگر برجام برای ایالات متحده نیز دست آوردی بزرگ محسوب می‌شود و اکنون با نزدیک شدن به آغاز رقابت‌ها و تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، تکاپوی ترامپ هم برای راضی کردن ایران به مذاکره افزایش پیدا کرده است.
محمد مرندی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با دلایل تلاش ترامپ برای مذاکره با ایران گفت: به عقیده من دلیل اصلی تغییر موضع ترامپ این است که متوجه شده تهدید در مورد ایران کارساز نبوده است.
وی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها بواسطه ایرانی‌های که با آن‌ها همکاری می‌کنند  مانند منافقین و... و به دلیل مشورت‌های غلط این گروهک‌ها به مقامات واشنگتن، فکر می‌کردند ایران دربرابر خواست آمریکا تسلیم می‌شود.
کارشناس مسائل بین الملل در ادامه تصریح کرد:  رفتار‌های مشکل آفرین آمریکا برای خودش هم هزینه دارد و به عقیده من ترامپ اکنون به دنبال پیمودن مسیر جدیدی است، اما باز هم برای ما کافی نیست؛ زیرا اگر آمریکایی‌های خواستار مذاکره هستند باید به برجام بازگشته، به آن پایبند بوده و تعهداتشان را اجرا کنند. پاره کردن برجام و تغییر مواضع ترامپ نشان دهنده غیر قابل اعتماد بودن آمریکای‌هاست.
مرندی در خصوص امکان مذاکره با آمریکا گفت: تنها راهی که می توان از طریق آن فهمید که آیا مذاکره با آمریکا امکان پذیر است یا خیر؟! این است که کاخ سفید تعهدات فعلی خود را مبنی بر بازگشت و اجرای برجام عملی کند.
این کارشناس مسائل بین الملل در پایان خاطر نشان کرد: واشنگتن اخیرا قرارداد نفتا را تغییر داد و پس از پذیرش قرارداد جدید از سوی مکزیک، علیه این کشور به دلیل قضیه مهاجرین و پناه جویان تعرفه جدید اعمال کرد؛ بنابراین تمام شواهد و رفتار این کشور نشان از غیر قابل اعتماد بودنش می‌دهد.
انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۸:۰۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
چرا حرف رهبر گوش نمیدهید مگه مذاکره با امریکا و اروپا انجام دادید چه به دست آوردید که این همه دنبال مذاکره هستید .؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
واقعا باز هم فکر می کنید آمریکا می خواهد مذاکره کند؟؟ از خواب بیدار شوید.!! هنوز هم ماهیت آمریکا رو نفهمیدید؟؟؟؟!!
آخرین اخبار