آغاز نوبت دهی طرح سنجش در مدارس کرمان همزمان با سراسر کشور

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: نوبت دهی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از امروز (شنبه) در مدارس این استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

آغاز نوبت دهی طرح سنجش در مدارس کرمان همزمان با سراسر کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مهران باهری رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: نوبت دهی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از امروز (شنبه) در مدارس این استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

وی افزود: ۶۱ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستان از اول تیرماه در ۴۱ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در این استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

باهری بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان، پیشگیری از بروز بیماری ها، کمک به بهبود کیفیت آموزش و عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان، جای دهی مناسب دانش آموزان متناسب با توانمندی و استعداد‌های تحصیلی آن‌ها را از مهمترین اهداف برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برشمرد.

وی اظهار داشت: در این برنامه نوآموزان مورد ارزیابی بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، اختلالات جسمی حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، قد، وزن، معاینات اختلالات دهان و دندان وضعیت جلدی و بررسی کارت واکسیناسیون توسط پزشک در پایگاه‌های سنجش و مراکز سلامت جامعه و پایگاه‌های درمانی و خانه‌های بهداشت قرار می‌گیرد.

باهری گفت: سال گذشته ۶۸ هزار و ۵۲۲ نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در این استان مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد سه هزار و ۳۹۵ نفر به عنوان نوآموز دیرآموز، ۳۴۵ نفر دانش آموزان با نیاز‌های ویژه ذهنی، ۲ نفر نیاز ویژه شنوایی، هشت نفر نیاز ویژه بینایی و ۱۰ نفر نیاز ویژه جسمی و حرکتی شناخته شدند.

وی افزود: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در استان کرمان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و مدیران مدارس پس از ثبت نام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی موظف به ثبت مشخصات دانش آموزان در سامانه سنجش هستند.

وی گفت: والدین بعد از اخذ نوبت از مدارس برای انجام سنجش و ارزیابی سلامت فرزندشان به پایگاه‌های سنجش و سلامت مراجعه کنند.

انتهای پیام/س

نوبت دهی طرح سنجش در مدارس کرمان آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار