باشگاه خبرنگاران جوان بررسی می‌کند؛

انتصاب مدیران زن با چه معیاری؛ شایسته‌سالاری یا رسیدن به سقف ۳۰ درصد؟


اختصاص سهم ۳۰ درصد از کرسی‌های مدیریتی به بانوان در حالی صورت می‌گیرد که عملا نباید هیچ مرزبندی برای حضور بانوان در انتصابات دولتی مطرح باشد.


به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ‌،‌ ۲۷‌ تیرماه ۹۶ بود که رئیس‌جمهور دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای و افزایش تعداد مدیران زن در دستگاه‌های اجرایی به ۳۰ درصد را تا پایان برنامه ششم ابلاغ کرد. ‌اواخر اردیبهشت سال جاری هم سید سلمان سامانى سخنگوى وزارت کشور از ارائه‌ گزارشى درباره انتصاب مدیران وزارت کشور  در دولت تدبیر خبر داد و افزود: بر اساس این گزارش انتصاب زنان در سمت‌های مدیریتی وزارت کشور در دولت تدبیر و امید ۲۷ درصد و جوانان ۶۷ درصد رشد داشته است.

آیا رعایت اصل شایسته سالاری در انتصاب مدیران زن اجرا می‌شود؟

رئیس‌جمهور در یکی از سخنرانی‌هایش گفت: «زنان، قومیت و مذهب، هیچ یک مشکل نیستند. زنان ایران اسلامی در سایه برکت انقلاب اسلامی، با مذاهب و قومیت‌های مختلف و به عنوان نیمی از جمعیت کشور بخوبی می‌توانند در صحنه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حضور فعال داشته باشند. آنچه ما در اسلام داریم، شایسته سالاری است و در رسیدن به این شایستگی، تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی نیز منافاتی با وظایف مادری و خانوادگی آنان ندارد و دولت فرصت حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را حق زنان می‌داند.» به یمن همین نگاه، در دولت روحانی چند معاونت به زنان اختصاص داده شد و برای نخستین بار بخشداران و فرمانداران زن انتخاب شدند؛ امری که مسبوق به سابقه نبود. حتی فرماندار زن اهل تسنن نیز در این دولت منصوب شد که متأسفانه در حادثه منا به شهادت رسید، اما با جلو رفتن دولت نقش زنان هر لحظه کمتر از قبل شد.


بیشتر بخوانید: دستور وزیر کشور برای انتصاب معاون استاندار زن


 سهمیه حضور زنان در پست‌های کلان مدیریتی کشور، پشت درهای بسته نهاد ریاست جمهوری!

ناهید تاج الدین عضو فراکسیون جوانان مجلس در جلسه علنی روز (دوشنبه ۲۷ خرداد) در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی، گفت: داشتم فکر می‌کردم از پشت این تریبون برای زنان چه بگویم، زنانی که ۵۰ درصد جمعیت این جامعه هستند، اما سهم‌شان در احراز پست‌های کلان مدیریتی کشور هنوز به ۳۰ درصد تعیین شده در شورای عالی اداری نهاد ریاست جمهوری هم نرسیده است!

از سوی دیگر فریبا نظری‌ پورکیایی مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: در مرحله نخست برای رسیدن به این امر انتظار ما از دولت، حمایت از زنان سرپرست خانوار و زنان کارآفرین با ارائه تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی کم بهره و تسهیل شرایط دریافت این تسهیلات است. مابه دنبال رسیدن به ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی برای زنان هستیم؛ چرا که معتقدیم حالا که نیمی از جمعیت شاغلین کشور را زنان تشکیل می‌دهند، پس می‌توانند یک سوم جایگاه‌های مدیریتی را نیز کسب کنند.

همچنین براساس مصوبه شورای عالی اداری در تاریخ ۲۷ تیر۱۳۹۶ بنا بر دستور اکید رئیس‌جمهور مقرر شد تا پایان برنامه ششم توسعه کشور ۳۰ درصد از مدیران کشور در دستگاه‌های اجرایی از میان زنان انتخاب شوند.

آیا رعایت اصل شایسته سالاری در انتصاب مدیران زن اجرا می‌شود؟

تشکیل شبکه ملی دولت زنان وزارت کشور؛ شایسته سالاری باید محور باشد نه جنسیت

فریبا نظری پور کیایی مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در گفت‌و‌گو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دستور اخیر وزیر کشور برای انتصاب بانوان در معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری‌ها معتقد است: طی دوسال ابتدایی دولت دوازدهم، وزارت کشور جزو دستگاه‌های پیشرو در استفاده از زنان در فرصت‌های مدیریتی است، از این رو در سال اول دولت دوازدهم، وزارت کشور رشد ۹۰ درصدی برای انتصابات زنان در پست‌های مدیریتی داشته است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده همچنین از به کارگیری ظرفیت بانوان طی ۲ ماه آینده در ۱۰ استان در معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری‌ها  خبر داده و اعلام کرد: طی دو هفته گذشته در شورای معاونین وزارت کشور مصوبه‌ای خوبی داشتیم و وزیر کشور تاکید بر انتصاب بانوان درسمت معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری‌ها داشتند. تاکنون در ۴ استان، سیستان و بلوچستان، گیلان، هرمزگان و خراسان رضوی ۴ معاون زن در حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری منصوب شدند و در روز‌های آتی نیز یک بانوی دیگر در استان یزد به سمت معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری انتخاب می‌شوند.

آیا رعایت اصل شایسته سالاری در انتصاب مدیران زن اجرا می‌شود؟ /وزارت کشور پیشرو در به کارگیری بانوان شایسته

نظری پور کیایی معتقد است: به طور طبیعی اولین اندیشه‌ای که شاید به ذهن‌ها توسط عموم مردم و گروه‌های مختلف برسد، این است آیا این افراد از روی شایستگی انتخاب می‌شوند؟ و یا صرفا به دلیل تبعیض مثبتی که به زن‌ها وجود دارد، این انتصابات انجام می‌شود؛ ولی اگر سوابق و رزومه این افراد بررسی شود، می‌توان به این نتیجه رسید در گذشته این افراد دوره مدیریتی را طی کرده‎اند و سوابق اجرایی این بانوان با مدیریت علمی مرتبط بوده است.

همچنین مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در نخستین نشست مشترک مدیران دفاتر بانوان و خانواده، تعدادی از مدیران زن فرهنگی و اجتماعی، سیاسی و انتخابات ، بازرسی و ازریابی عملکرد استانداری‌های سراسر کشور از تشکیل شبکه ملی دولت زنان وزارت کشور خبر می‌دهد و‌ می گوید: با حمایت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوربه منظور تشکیل شبکه ملی دولت زنان، وزارت کشور نخستین گردهمایی بانوان دهیار، بخشدار، معاون فرماندار، فرماندار، معاون مدیرکل، مدیر کل و معاون استاندار سراسر کشور تا پایان سال جاری تشکیل خواهد شد.


بیشتر بخوانید: آخرین خبرها از به کارگیری بانوان در مناصب دولتی/ شایسته سالاری باید محور باشد نه جنسیت


درصد بسیار پایینی از زنان در رده‌های مدیریتی سطح بالا حضور دارند!

سید فاطمه حسینی نماینده مردم تهران ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شایسته سالاری در به کارگیری زنان در سمت‌های دولتی می‌گوید: مجلس در قالب ماده ۱۰۱ برنامه ششم توسعه، قانونی را با تاکید بر عدالت جنسیتی طبق مبانی اسلامی تصویب کرد؛ به شکلی که انتظار می‌رود در تمامی دستگاه‌ها سیاست‌گذاری و برنامه‌هایشان با رعایت کردن شاخص عدالت جنسیتی بر اساس مبانی اسلامی همراه باشد.

وی معتقد است: وقتی به مجموعه دولت نگاه می‌کنیم، بیش از ۴۰ درصد سرمایه انسانی دولت را زنان تشکیل می‌دهند، اما بررسی گزارش‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نشان می‌دهد درصد بسیار پایینی از زنان در رده‌های مدیریتی سطح بالا حضور دارند؛ بنابراین باید نگاه شایسته سالارانه در میان سرمایه انسانی کشور وجود داشته باشد و نباید ۴۰ درصد سرمایه انسانی دولت را نادیده گرفت.

نماینده مردم تهران ری، اسلامشهر و شمیرانات اضافه کرد: زمانی که افراد بدون توجه به شایستگی‌های ضروری برای مدیریت و صرفاً با کلیشه‌های جنسیتی کنار گذاشته می‌شوند این امر نوعی نگاه تبعیض آمیز به زنان تلقی می‌شود، بررسی‌های ما نشان می‌دهد که بخش قابل توجه سرمایه انسانی دولت به لحاظ کیفی و کمی، زنان هستند، لذا باید در مدیریت و راهبری دستگاه‌ها از توان بانوان بر اساس شایسته سالاری استفاده شود

آیا رعایت اصل شایسته سالاری در انتصاب مدیران زن اجرا می‌شود؟ /

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایران در میان ۱۸۰ کشور جهان در به کارگیری بانوان در سطح کابینه و هیئت دولت در رده‌های آخر قرار دارد که یکی از دلایل این موضوع می‌تواند حضور بسیار کم بانوان در سمت‌های مدیریتی بالا به ویژه در هیئت دولت باشد؛ در کشور ما زمانی که مدیران سطوح بالا معرفی می‌شوند؛ معمولا به دلیل بسته بودن حلقه‌های مدیریتی در بین مردان به طور عملی حضور زنان در رده‌های بالا محقق نمی‌شود.

حسینی در ادامه می گوید: در اردیبهشت سال ٩٧ در مجلس، وزیر کشور برای پاسخگویی به سوالی که در این زمینه در سال ٩٦ طرح کرده بودم، حضور یافت تا درباره برنامه‌های این وزارتخانه در زمینه اجرایی کردن این ماده قانون برنامه ششم توسعه و شاخص «انتصاب بانوان در سمت‌های دولتی» توضیحات لازم را ارائه دهد.


بیشتر بخوانید: درصد بسیار کمی از زنان در رده‌های مدیریتی سطح بالا حضور دارند/ لزوم نگاه شایسته سالارانه در میان سرمایه انسانی کشور


آیا رعایت اصل شایسته سالاری در انتصاب مدیران زن اجرا می شود؟

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران نیز به تازگی در نخستین کارگروه تخصصی بانوان استان تهران با اشاره به اختصاص مشاغل مدیریتی به جوانان و بانوان در استان تهران، می‌گوید: یکی از شاخص‎های توسعه انسانی در سیستم مدیریتی دنیا، حضور فعال زنان است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مرور حضور زنان در عرصه‌های مختلف پررنگ‌تر و فعال‌تر شده است و نگاه دولت در مجموعه کلان وزارت کشور به این حوزه نیز موجب شد شاخص‌هایی تعیین شود تا بتوانیم موضوع حضور زنان را پررنگ‌تر کنیم.

افزایش تعداد مدیران زن در دستگاه‌های اجرایی یکی از وعده‌هایی بود که حجت الاسلام روحانی در ایام انتخابات و بعد از انتخابات همیشه عنوان کرده و حتی برای اجرایی شدن این وعده‌ دستورالعملی را نیز بعد از انتخابش به‌ عنوان رئیس دولت دوازدهم به دستگاه‌ها ابلاغ کرد که طبق آن تا پایان برنامه ششم دستگاه‌های اجرایی ۳۰درصد کرسی‌های مدیریتی‌شان را به زنان اختصاص دهند.

در پایان باید گفت که اگرچه ۴۹ درصد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، اما سهم زنان در بازار کار در کشور تنها  ۱۵درصد است و عملا ایران در جدول اشتغال زنان در رتبه‌های پایانی ایستاده است؛ اما محل بحث اینجاست که آیا اختصاص۳۰ درصد کرسی‌های مدیریتی به بانوان توهین به آنان نیست؟!

این مسئله در حالی صورت می‌گیرد که عملا نباید هیچ مرزبندی و موانعی برای به کارگیری بانوان در انتصابات دولتی مطرح باشد و باید منتظر ماند و دید که آیا اصل شایسته سالاری در انتصاب مدیران زن توسط دولت اجرا خواهد شد؟ موضوعی که می‌تواند در ارتقای  آینده حوزه زنان و خانواده، اثر گذار باشد؛ چرا که نیمی از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.  

گزارش: محمدعلی میرزایی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۹:۳۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
این سقف ۳۰ درصد هیچ چیزی نیست بجز دستور شیطان !
و حسن روحانی مطیع دستورات شیطان بود.
Switzerland
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۹ تير ۱۳۹۸
این درصدی که تعیین شده است در راستای اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۹ تير ۱۳۹۸
من راجب این موضوع هیچ نظری ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۹ تير ۱۳۹۸
منم رئیسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۹ تير ۱۳۹۸
ما هم اتفاقا تاکیدمان بر همین شایسته سالاری ست ولی
1. بعضی برای انتصاب درصد و عدد تغیین میکنن و این خلاف شایسته سالاری ست و هرکس شایستگی داشت باید برگزیده شود نه اینکه چون باید 30 درصد زن باشند حق مردان شایسته خورده شود
2.تعریف از شایستگی چیست ؟ آیا زنی که به طور فیزیکی مقداری از هر ماه مشکل دارد حتی خلقیاتش تغییر میکند و از طرفی بخاطر ضعف خلقی ، احساسی و قوای جسمانی برای هر کاری باید دو سه مرد کنار دستش باشن شایستگی دارد؟
3.آیا شایستگی فقط محدود به وظایف دولتی است یا باید نگاه کرد در وظایف خانگی و ... هم کدامیک شایستگی دارند و نیز نباید نگاه به نظام حق و تکلیف انداخت که حق نفقه برای کیست و تکلیف تمکین بر عهده کی؟

به قول یکی از آشناها که تو محیط زیست کار میکنه اومدن زن ها رو گذاشتن تو محیط زیست کارایی که نداره هیچ برای هر ماموریت و گشت تو منطقه باید چندتا مرد همراش راه بیوفتن تا بتونه کاری که یه مرد انجام میده رو انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۹ تير ۱۳۹۸
شایسته سالاری کجاست ؟

کارمندان رسمی مانند من با سه مدرک آمار - مهندسی برق - قدرت و ارشد مدیریت دولتی ، باید سرجای خود بمانیم و رشد نکنیم ولی کارمندان قراردادی که بدون آزمون و با پارتی استخدام شده اند باید مدیر و مدیر کل شوند
این چه عدالت و چه شایسته سالاریی هست که بر نظام اداری کشور حاکم است ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!1
Iran (Islamic Republic of)
Saeid
۱۳:۵۳ ۰۹ تير ۱۳۹۸
خانمها منزل خودشون رو نمی تونند اداره کنند پس چطور میشه که یک اداره رو میخواند اداره کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۹ تير ۱۳۹۸
فقط شایسته ها
فقط باسوادها و با وجدان ها
فقط دلسوزها
Iran (Islamic Republic of)
سید حسین کاظم پور
۱۴:۲۹ ۰۹ تير ۱۳۹۸
متاسفانه از سال 80 به بعد اکثر آزمون های استخدامی حذف شدند یا آنقدر تبصره به آنها چسباندند که فرصت برابر برای هر ایرانی از دست رفت یعنی افراد بسیار محدود و معدود مثلا فرزندکارکنان یا خانواده کارکنان و یا انوع سهمیه ....و یا از
آن بدتر استخدامهای سفارشی و رانتی جای آزمون ها را گرفت و نخبگان به حاشیه رفتند و متن به پارتی و سهمیه های ناحق تبدیل شد و ماحصل این طرز تفکر و عمل شد درد ، رنج و آلام پایان ناپذیر مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۹ تير ۱۳۹۸
جناب آقای رییس جمهور محترم، لطفا لطفا لطفا قدری به فکر حل مشکل گرونی و بهبود زندگی مردم باشید و راه حل های اصولی را دنبال کنید و از جلسه و کنفرانس ها و اتلاف وقت های مشهود جلوگیری کنید. باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۵ ۰۹ تير ۱۳۹۸
مگر در انتخاب اقایان درست عمل شده که از انتخاب خانم ها بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۹ تير ۱۳۹۸
بازم به آقایون برخورد؟؟؟؟
اتفاقاً تو سازمان ما هر قسمتی که مدیرش خانومه پیشرفت کرده چون نشستن سرجاشون و دارن کارشون رو میکنن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۹ تير ۱۳۹۸
اینقدرم نگید زن ها نمیتونن و در حقشون اجحاف نکنین...کار و پست و ارتقا حق هر انسانیه...ربطی به زن و مرد بودن نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۹ تير ۱۳۹۸
بابا این افزایش حقوق ها چی شد واقعا ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۹ تير ۱۳۹۸
عجبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۹ تير ۱۳۹۸
هر زنی را که در محیط کار شما میبینید جای یک مرد را گرفته و به میزان مشارکت زنان در محیط کار منجر به، افزایش آلودگی ها، به همان میزان کاهش توجه به فرزند، کاهش تولد فرزند، کاهش توجه به خانواده، افزایش بی بندوباری، افزایش طلاق می گردد.
-
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۹ تير ۱۳۹۸
جوان شایسته؟ مدیر زن شایسته ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۹ تير ۱۳۹۸
کو افزایش ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۹ تير ۱۳۹۸
به گرانی ها رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۹ تير ۱۳۹۸
احسنت به تدبیر و امید ، بانوان دارای سابقه کاری در ادارات که تجربیات کاری کسب کرده اند می بایست مدنظر قرار گیرند
Switzerland
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۹ تير ۱۳۹۸
کجا پیدا می شوند؟.؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۱:۱۸ ۰۹ تير ۱۳۹۸
انتصابات خانمها مساوی است با ببکاری بیشتر جوانان
-
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۹ تير ۱۳۹۸
من هیچ حرفی واقعا ندارم .
Germany
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۹ تير ۱۳۹۸
ما کارمندان زن بسیار خوب و وظیفه شناسی داریم و بطور کل در رده ی مدیران چون انتصابها اکثرا سفارشی صورت میگیره مدیران خانم بدتر از آقایون و مدیران آقا بدتر از خانمها هستند. خلاصه که با هم رقابت تنگاتنگی دارند.
-
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۹ تير ۱۳۹۸
جایی که لزوم ندارد زن نباید باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۹ تير ۱۳۹۸
به مشکلات گرانی و افزایش حقوق ها باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۹ تير ۱۳۹۸
خانم سیده فاطمه حسینی که دم ازشایسته سالاری میزنه
لطفا توضیح بدهند چگونه به مجلس راه یافته اند؟

پدر بزرگوارشان چه نقشی در مسئولیت گرفتن ایشان داشته اند؟
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۵:۱۰ ۰۹ تير ۱۳۹۸
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۹ تير ۱۳۹۸
خدا زن را به منظور دیگری خلق کرده تربیت صحیح فرزندان مهمترین وظیفه زن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۹ تير ۱۳۹۸
زنها هرگز نمی تونن مدیر خوب باشند فقط درخانه شایستگس دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۹ تير ۱۳۹۸
اینهمه مردجوان بیکار؛اینهمه مردباتجربه حالا این داستان روعلم کردند مدیرزن!!!!!.هرچندنه درانتخاب مدیر مردنه زن شایسته سالاری وجودنداره بایسته!!!سالاریه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۹ تير ۱۳۹۸
بهترین روش شناختن مدیر لایق میزان خلاقیته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۹ تير ۱۳۹۸
- *** متاسفانه در مجموعه وزارتخانه ما تعدادی از زنان به عنوان مدیر منصوب شدند که حتی یکی از آنها خودش هم نمی خواست مدیر شود و به اجبار مدیر شد چرا که خوب می دانست مردانی با تجربه تر و با سوادتر از او وجود دارند .
- .:. بنابراین در کشور ما شایسته سالاری در انتصابات به معنی واقعی کلمه مرده است .
-
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۹ تير ۱۳۹۸
مقاله جالبي بود مرسي
-
حسن
۰۸:۲۶ ۰۹ تير ۱۳۹۸
اتفاقا زنهایی صاحب پست و مقام شده اند که شایستگی اش رو ندارند. و به سبب فخر فروشی و کسب ثروت و نه در راه کمک به مردم و کشور ریاست طلب شده اند. اتفاقا زنهای مدیر زن ستیز تر هستند تا مردان! بطوریکه خود خانمها میگویند اشتباه است زن را رییس بگذارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۹ تير ۱۳۹۸
در دولت
هیچ چیزی رعایت نشد
شایسته سالاری هم روش
Poland
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۹ تير ۱۳۹۸
مگه درمورد مدیران مرد این اصل اجراشده!
Iran (Islamic Republic of)
ت
۰۸:۱۹ ۰۹ تير ۱۳۹۸
مدیریت زنان بجز در مواردی که منحصر به جنس آنهاست وضرورت قطعی دارد در سایر امور اشتباه محض است وبه در امور اجرایی نباید بکار گرفته شوند
Germany
ناشناس
۰۷:۱۵ ۰۹ تير ۱۳۹۸
این چه حرفه مدیر خوب زن و مرد نداره .
-
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۹ تير ۱۳۹۸
بله
-
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۹ تير ۱۳۹۸
جايي كه مدير خوب مرد داريم نبايد از زن استفاده كنيم چون مرد نان آور خانه است و محدوديتهاي زنانه را ندارد.
-
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۹ تير ۱۳۹۸
خیر باید مدیر زن باشد
-
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۹ تير ۱۳۹۸
از قديم گفته اند هر كسي را بهر كاري ساخته اند.
-
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۹ تير ۱۳۹۸
مدير خوب ، زن و مرد داره. چون خالق اين زن و مرد براي هركدامشان وظيفه اي مشخص كرده و نبايد ما بياييم و بالاتر از خداوند نظر بدهيم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۰۹ تير ۱۳۹۸
نه عمو جان شايسته سالاری کجا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۹ تير ۱۳۹۸
اگر دنبال شایسته سالاری باشیم به تعداد انگشتان دست هم مدیر نباید داشته باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۹ تير ۱۳۹۸
اختصاص ۳۰ درصد پست ها به زنان
-
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۹ تير ۱۳۹۸
به نظر من زنان بيشتر از آن ميزاني كه لازم است محيط هاي كار را اشغال كرده و كانون خانواده را ترک كرده اند(نه محبت مادرانه اي و تربيتي )و بعضي ها هم بچه نمي آورند
-
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۹ تير ۱۳۹۸
هر سخن جايي و هر نكته مكاني دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۰۹ تير ۱۳۹۸
کدوم شایسته سالاری !؟ فقط تو ایرانه که اینهمه تأکید بیجا میشه بر اینکه به هر قیمتی در اموری که ضرورت به حضور مدیر زن نیست چن تا خانم رو به عنوان مدیر معرفی و تحمیل کنند که هر کدوم رو هم باز باید چن تا آقا کمکش کنن تا بتونه مدیریت کنه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۹ تير ۱۳۹۸
حرف حق تلخ است ، این متن نیز علیرغم تلخ بودنش واقعیتی انکار ناپذیر است برای صاحبان تعقل .
-
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۹ تير ۱۳۹۸
بعضي از ما فقط بلديم به خدمون انگ بزنيم.
ايران را با كشورهاي بي دين و بي هويت مقايسه نكنيم. اون كشورها ارزشي براي زن قائل نيستند
-
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۹ تير ۱۳۹۸
بايد شايسته سالاري ديني اجرا شود. شايد زن شايستگي هزار جور كار و پست و مديريتي را داشته باشد اما بايد ببينيم كه اين كار به زندگي زني كه مادر هم هست لطمه مي زند يا نه
-
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۹ تير ۱۳۹۸
خداوند مدير و مدبر ‏، براي زن يك وظيفه بزرگ بنام مادري را قرار داده و مرد را هم براي كار در بيرون امر كرده و بجز در مواقعي كه حضور زن در اجتماع كاري لازم است(حوزه هاي پزشكي و ...) لازم نيست كه زنان كارمند شده و مرداني بيكار در جامعه باشند.
-
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۹ تير ۱۳۹۸
خداوند پيامبران را از جنس مذكر انتخاب كرد چرا كه علم به اين داشت كه پيامبري و رهبري و مديريت كار زن نيست. اما براي زن ارزشي بالاتر قرار داد كه پيامبران را در دامان اين زنان پروراند. حضرت عيسي در دامان مريم و .... محمد در دامان آمنه بزرگ و تربيت يافت.
آخرین اخبار