از امروز؛

آغاز اکران فیلم‌های اروپایی در شیراز/ تماشای فیلم‌ها رایگان است

اکران فیلم‌های اروپایی از امروز در شیراز آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهد‌ی رنجبر معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار کرد: شیراز هم‌زمان با ۷ شهر تهران، کرمان، اصفهان، کیش، تبریز، بابل و مشهد از امروز تا بیست و هفتم خرداد میزبان هفته سینمایی خواهد بود.

وی با بیان اینکه این سومین تجربه از برگزاری هفته‌های سینمایی در کشور است، گفت: این رویداد حاصل کار مشترک گروه سینمای هنر و تجربه و موسسه ملی فرهنگی اتحادیه اروپا (اوینیک ایران) است و به صورت رایگان در پردیس گلستان شیراز برگزار می‌شود.

به گفته مهد‌ی رنجبر، در این هفته علاقه‌مندان می‌توانند ٢٠ فیلم از سینمای اتریش، بلغارستان، بلژیک، قبرس، د انمارک، فنلاند، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، نروژ، هلند، لهستان، پرتغال، سوئد، اسلوونی، اسلواکی، اسپانیا، سوئیس و انگلستان را مشاهده کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برنامه‌های جنبی این رویداد سینمایی نیز بیان کرد: در بخش جنبی ۵ کارگاه با حضور تهیه‌کنندگان و کارگردانانی از کشور‌های قبرس، هلند و سوئیس با موضوع فیلم‌های هنری و تولید مشترک برگزار خواهد شد.

وی به تشریح ساعات اکران فیلم‌های این هفته سینمایی پرداخت و افزود: امروز شنبه ۱۸ خردادماه ساعت ۱۶ تا ۱۸ فیلم نان سیاه به کارگردانی آگوستی ویارونگا و ساعت ۱۸ تا ۲۰ فیلم قاچاق هند ریکس به کارگرد انی ماریوس پیپه رید س برای علاقه‌مندان پخش می‌شود.

رنجبر ادامه داد: همچنین روز یک‌شنبه ۱۹ خردادماه ساعت ۱۶ تا ١٨ فیلم زیارت به کارگردانی ژائو بوتلهو و ساعت ۱۸ تا ۲۰ فیلم ایرینا به کارگرد انی ناد ژد ا کزه وا اکران خواهد شد.

وی با بیان اینکه دوشنبه ۲۰ خردادماه سومین روز هفته سینمایی اروپا در شیراز خواهد بود، افزود: ساعت ۱۶ تا ۱۸ این روز فیلم درخت به کارگردانی سونجا پروسنک و ساعت ۱۸ تا ۲۰ نیز فیلم دره تاریک به کارگردانی آندرس پروچاسکا روی پرده می‌رود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در ادامه اکران‌ها نیز روز سه‌شنبه ۲۱ خردادماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ شاهد اکران فیلم مرد‌ی به نام اووه به کارگردانی هانس هولم خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در ساعت ۱۸ تا ۲۰ همین روز فیلم بیشتر از عسل به کارگرد انی مارکوس ایمهوف نمایش داده می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه روز چهارشنبه ۲۲ خردادماه ساعت ۱۶ تا ۱۸ فیلم ارتش خاموش به کارگردانی ژان ون دولد تقدیم علاقه‌مندان می‌شود، ادامه داد: همین روز از ساعت ۱۸ تا ۲۰ کارگاه فیلم‌سازی درباره فیلم الی تولید فیلم هنری برپا می‌شود.

رنجبر بیان کرد: در ادامه برنامه‌ها، علاقه‌مندان به سینما می‌توانند ساعت ۱۶ تا ۱۸ روز پنج‌شنبه ۲۳ خردادماه فیلم محوشدگی به کارگردانی فاتح آکین و ساعت ۱۸ تا ۲۰ همین روز فیلم رد پا به کارگردانی آگنیشا هولاند و کاسا آدامیک را به تماشا بنشینند.

به گفته وی، روز جمعه ۲۴ خردادماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ فیلم اوا نوا به کارگرد انی لیوین د براور و ساعت ۱۸ تا ۲۰ فیلم اوتویا ٢٢ جولای به کارگرد انی اریک پوپه اکران خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: همچنین روز شنبه خرداد ۹۸ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ فیلم نفس بکش به کارگردانی اند‌ی سرکیس و ساعت ۱۸ تا ۲۰ فیلم آخرین معامله به کارگردانی کلاوس هارو روی پرده نقره‌ای می‌رود.

رنجبر همچنین از اکران فیلم زمستان بی‌انت‌ها به کارگردانی آتیلا ساز در ساعت ۱۶ تا ١٨ روز یکشنبه ٢٦ خردادماه خبر داد و گفت: در این روز در ساعت ۱۸ تا ۲۰ فیلم پسری که غذای پرنده می‌خورد به کارگردانی اکتوراس لیگیزوس و در سانس ۲۰ تا ۲۲ فیلم او آن پسر بود به کارگردانی دانیله چیپری در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: روز دوشنبه ٢٧ خردادماه، آخرین روز اکران فیلم‌ها است و بر این اساس از ساعت ١٦ تا ١٨ فیلم پائولین و پائولت به کارگردانی لیوین د براور و ساعت ۱۸ تا ۲۰ نیز فیلم یک مرد خوشبخت به کارگرد انی بیله آگوست روی پرده خواهد رفت.

انتهای پیام/چ

اکران فیلم‌های اروپایی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار