رفع مشکل کمبود داروی انسولین در سیرجان

مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان گفت: داروی انسولین جزو دارو‌هایی است که تنها در شهر سیرجان دچار کمبود نبوده بلکه در کل کشور این مشکل وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فخریان مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان گفت:به منظور حمایت از بیماران دیابتی و کمبود دارو در سیرجان، داروخانه هلال احمر طی قراردادی تامین انسولین بیماران دیابتی دارای دفترچه تامین اجتماعی را عهده دار شد.

وی گفت: مدتی داروی انسولین در شهرستان سیرجان دچار کمبود شده که این مشکل به علت بار مالی که بر دوش داروخانه می‌گذاشت و پرداخت نشدن هزینه دارو توسط بیمه‌ها موجب شد که داروخانه‌ها زیر بار آوردن انسولین نروند.

وی بیان داشت: با پیگیری‌های غذا و دارو این مشکل حل شد و در حال حاضر در سیرجان ما کمبود انسولین نداریم و با پیگیری‌های سازمان غذا و دارو و نماینده شهرستان سیرجان داروخانه هلال احمر انسولین وارد می‌کند و تحت اختیار بیماران دیابتی قرار می‌دهد.

فخریان گفت: داروخانه هلال احمر به کسانی که دارای دفترچه بیمه تامین اجتماعی بودند انسولین واگذار نمی‌کرد و مسئولان داروخانه اعلام می‌کردند که قرارداد نداریم، ولی طی قراردادی که بسته شده است انسولین به بیماران دیابتی داده می‌شود.

نرسیدن انسولین به بیماران دیابتی موجب بالا رفتن قند خون می‌شود و قند بالا در بدن باعث مشکلات کلیوی، بینایی، سکته‌های مغزی و قلبی اختلالات عصبی می‌شود.

انتهای پیام/ی

کمبود انسولین در سیرجان رفع شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.