برداشت گندم در ۲۵ هزار هکتار از مزارع سیستان و بلوچستان انجام شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت گندم از فروردین تاکنون در سطح ۲۵ هزار هکتار از مزارع این استان انجام شده است.

برداشت گندم در ۲۵ هزار هکتار از مزارع سیستان و بلوچستان انجام شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا دهمرده معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  سطح زیر کشت گندم سال زراعی جاری سیستان و بلوچستان را ۳۲ هزار و ۱۵۰ هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: ۱۵۰ دستگاه کمباین مهاجر و بومی در خدمت برداشت گندم به کشاورزان استان است.

وی با اشاره به خرید مازاد بر مصرف کشاورزان گفت: امسال ۱۱ مرکز خرید گندم شامل ۶ مرکز توسط تعاون روستایی و پنج مرکز توسط غله و خدمات بازرگانی در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده که تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان خریداری کرده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده امسال سه هزار تن گندم بذری از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

وی بیان کرد: هزار و۶۰۰ تن گندم بذری توسط شرکت خدمات حمایتی سیستان و بلوچستان و یک شرکت تولید کننده بذر بخش خصوصی از ابتدای فصل برداشت تاکنون از زارعان استان خریداری شده است.

دهمرده گفت: گندم بذری با توجه به طبقه بذری ۱۵ تا ۲۰ درصد بالاتر از گندم نان خریداری می‌شود.

خشکسالی‌های چند سال گذشته سهم سیستان و بلوچستان از کل تولیدات بخش کشاورزی به ویژه گندم با کاهش قابل توجه‌ای مواجه کرد، اما در سال آبی پیش رو امید است با توجه به بارندگی مطلوب در این استان شاهد بهبود وضعیت کشاورزی منطقه که معیشت ۷۰ درصد مردم را در بر می‌گیرد باشیم.

انتهای پیام/ع

هزار و۶۰۰ تن گندم بذری خریداری شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار