آمریکا اسکادران جنگنده‌های اف-۳۵ خود را به آلمان اعزام کرد

نیروی هوایی آمریکا یک اسکادران از جنگنده‌های پنهانکار اف-۳۵ خود را از ایالت یوتا به یک پایگاه هوایی در آلمان اعزام کرد.

آمریکا اسکادران جنگنده‌های اف-۳۵ خود را به آلمان اعزام کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه دفنس بلاگ، براساس بیانیه‌ای که امروز منتشر شد نیروی هوایی آمریکا اسکادرانی از جنگنده‌های پنهانکار اف-۳۵ لایتنینگ را به آلمان اعزام کرد.

نیروی هوایی آمریکا امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروی هوایی یک اسکادران از جنگنده‌های پنهانکار لایتنینگ اف-۳۵ همراه با خلبانان و تجهیزات آن‌ها را به منظور حضور در تمرینات و آموزش به عنوان بخشی از بسته امنیتی «تی اس پی» از پایگاهی در یوتا به پایگاه هوایی اسپانگداهلم در آلمان اعزام کرد.

مقامات آمریکایی گفته اند بسته امنیتی «تی اس پی» سبب تقویت حضور نظامی آمریکا در اروپا شده و نقش بازدارندگی آن در مقابل دشمن و تضمین امنیت شرکای منطقه‌ای را افزایش خواهد داد. در همین راستا در ۲۳ ماه می‌ نیز جنگنده‌های اف ۳۵ و اسکادران ۴۲۱ و ۴۶۶ نیروی هوایی آمریکا به منظور شرکت در تمرینات وارد پایگاه هوایی در ایتالیا شدند.

همچنین اخیرا یک فروند هواپیمای‌ ای سی-۱۳۰ متعلق به نیروی هوایی آمریکا به پایگاه هوایی کرزسینی لهستان اعزام شد. پایگاه دفنس بلاگ در گزارش خود یادآور شد آمریکا پس از جنگ جهانی دوم به منظور مقابله با گسترش نفود شوروی سابق و به ادعای دفاع از جهان آزاد همچنان در حال افزایش حضور نظامی خود در اروپا بوده است.

از هشتم ماه می ۱۹۴۵ و هنگامی که جنگ جهانی دوم در اروپا پایان یافت، به دستور آیزنهاور رئیس جمهور وقت آمریکا، مقر نیرو‌های آمریکایی حاضر در اروپا از ورسای فرانسه به فرانکفورت آلمان انتقال یافت. بیش از دو میلیون سرباز آمریکایی در طول جنگ وارد اروپا شده بودند که بعد از جنگ ۱۰ درصد این تعداد به نام دفاع از اروپا مقابل شوروی، در آلمان مستقر و با توجه به مناطق جغرافیایی آلمان سازماندهی شدند.

بعد از جنگ سرد انتظار می‌رفت نیرو‌های نظامی ایالات متحده خاک آلمان را ترک کنند، اما فعالیت‌های نظامی این کشور در آلمان ابعاد دیگری به خود گرفت و اکنون آلمان میزبان بیشترین و مجهزترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در سراسر جهان است. برخی منابع تعداد پایگاه‌های نظامی آمریکا در ۱۳۰ کشور جهان را ۹۰۰ پایگاه ذکر می‌کنند که از این تعداد ۲۵۰ پایگاه در آلمان قرار دارد.  طبق گزارش وزارت دفاع آمریکا، در سال ۲۰۰۸ حدود ۵۵ هزار نظامی از تعداد ۸۱ هزار نظامی آمریکایی مستقر در اروپا، در آلمان حضور داشتند.  آمار‌ها بیانگر این است که در حال حاضر حدود ۲۰ درصد نیرو‌های نظامی آمریکا مستقر در خارج از این کشور، در آلمان به سر می‌برند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار