آمریکا ایران را به نقض برجام متهم کرد

در حالی که آمریکا سال گذشته به‌طور غیرقانونی از برجام خارج شد، نماینده این کشور در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای ایران را به تخطی از این توافق متهم کرد.

آمریکا ایران را به نقض برجام متهم کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که آمریکا سال گذشته با نقض آشکار برجام از این توافق خارج شد، جکی ولکات، نماینده این کشور در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در بیانیه‌ای خطاب به شورای حکام آژانس، ایران را به تخطی از این توافق متهم کرد. وی با این حال مدعی شد آمریکا آماده است با ایران بر سر میز مذاکره بنشیند.

ولکات مدعی شد اقدام ایران در به کارگیری سانتریفیوژ‌های پیشرفته تخطی از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ است. در این بیانیه ادعا شده است: اقدام تهران در تسریه روند غنی سازی اورانیوم باعث نخواهد شد که واشنگتن از سیاست خود برای انزوای ایران دست بردارد.

واشنگتن همچنین در این بیانیه مدعی شد تلاش ایران برای دستیابی به اهرم فشار از طریق افزایش تولید اورانیوم غنی شده باعث کاهش تحریم‌ها نخواهد شد.

ولکات در ادامه اتهام زنی‌های واشنگتن گفت: ایران ادعا کرده که همچنان به برجام پایبند است، اما اکنون گزارش شده که آشکارا در حال نقض این توافق است. این باید باعث نگرانی جدی همه ما باشد.

از آنجایی که آمریکا از برجام خارج شده است، نماینده این کشور در آژانش بین المللی انرژی اتمی از دیگر طرف‌های این توافق خواست در این باره اقدام کنند.

ولکات مدعی شد: آمریکا از ایران می‌خواهد بدون درنگ به تعهدات خود بازگردد. می‌دانیم که کمیسیون برجام این مسئله را با جدیتی که لازمه آن است، دنبال می‌کند و از طرف‌های برجام می‌خواهیم هر چه زودتر به این موضوع رسیدگی کنند.

این مقام آمریکایی در ادامه، پیشنهاد عوام فریبانه واشنگتن را برای گفتگو با ایران به منظور دستیابی به آنچه وی «توافق جامع» و همچنین پایان «رفتار‌های ثبات زدای» تهران در منطقه خواند، تکرار کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۰۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
مرگ برآمریکای جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۱:۲۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
پس از خروج آمریکا و خارج شدن از برجام، عملا هیچ توافقی بین ایران و آمریکا دیگه وجود نداره که بگن ایران توافق رو نقض داره میکنه یا نمیکنه...
آخرین اخبار