در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پرداخت مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌های خصوصی تهران تا پایان فروردین ۹۸/ اجرای پایلوت طرح نسخه نویسی الکترونیکی در دماوند

مدیرکل بیمه سلامت تهران گفت: مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌های بخش خصوصی تهران تا پایان فروردین ۹۸ تسویه شده است.

پرداخت مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌های خصوصی تهران تا پایان فروردین ۹۸/ اجرای پایلوت طرح نسخه نویسی الکترونیکی در دماوندفرزین مدیرکل بیمه سلامت استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مطالبات تمام داروخانه‌های بخش خصوصی و طرف قرارداد غیردانشگاهی تا پایان فروردین ۹۸ پرداخت شده و با این مراکز تسویه کامل صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مطالبات مراکز مستقل پزشکی، مراکز فیزیوتراپی، آزمایشگاهی و رادیولوژی تا پایان فروردین ۹۸ به طور کامل تسویه شده است، همچنین به محض رسیدگی به اسناد، مطالبات بیمارستان‌های خصوصی و مراکز جراحی محدود به طور کامل پرداخت می‌شود.

فرزین اضافه کرد: بیمارستان‌های خصوصی و مراکز جراحی برای ارسال اسناد مربوط به فروردین، یک ماه یعنی تاپایان اردیبهشت ماه فرصت داشتند و بیمه سلامت بر اساس دستورالعمل تا پایان خرداد ماه فرصت رسیدگی به اسناد مالی را دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران اضافه کرد: مطالبات مراکز دولتی و دانشگاهی پس از رسیدگی به اسناد مالی پرداخت می‌شود، سازمان کل بیمه سلامت اعتباری برای  پرداخت مطالبات مراکز دریافت کرده است و به زودی اعتبار جدید به استان‌ها  پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: مراکز دولتی و دانشگاهی ۴۵ روز فرصت دارند تا اسناد فروردین خود را به ما ارسال کنند و بیمه سلامت نیز بر اساس قانون ۱ ماه فرصت رسیدگی به پرداخت بدهی مراکز دولتی و مراکز دانشگاهی را دارد.

پرداخت ۷۰ درصد از طلب مراکز دولتی و دانشگاهی 

فرزین گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد از طلب مراکز دولتی و دانشگاهی مربوط به فروردین ماه ۹۸ پرداخت شده است و با تخصیص اعتبار جدید ۳۰ درصد باقی مانده هم داده می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران در خصوص اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در سطح استان تهران، گفت: کار نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستان دماوند به صورت پایلوت انجام شده است و با بخشی از داروخانه‌های این شهر در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی توافقاتی صورت گرفته و پزشکان مدنظر آموزش‌های لازم را در این زمینه دیده‌اند.

ارئه خدمات هوم کر در ۲ بیمارستان مسیح دانشوری و امام خمینی

وی با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مراقبت در منزل، افزود: طرح هوم کر به صورت پایلوت تحت پوشش بیمه سلامت استان تهران قرار گرفته است و جذب بیمار بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی در ۲ بیمارستان مسیح دانشوری و امام خمینی در قالب طرح هوم کر انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.