رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد:

کلاس درس جای بیان عقاید ضددینی و غیرانقلابی نیست/ از وضعیت واحد‌های دانشگاه آزاد باخبر هستیم

ولایتی گفت: اساتید ما باید در نظر داشته باشند که کلاس درس جای بیان شبهات عقاید آنها و طرح موضوعات غیردینی نیست.

کلاس درس جای بیان عقاید ضددینی و غیرانقلابی نیست/ از وضعیت تمام واحدهای دانشگاه آزاد باخبر هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد در مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد که صبح امروز در دانشگاه علوم و تحقیقات برگزار شد، با اشاره به اهمیت تزکیه در نظام آموزش، بیان کرد: مقام معظم رهبری از دانشگاه آزاد انتظار دارند تا تزکیه و تعلیم را در کنار یکدیگر پیش ببرد.

کار با جوانان مستعد کشور آسان نیست

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد باید بتواند خود را از لحاظ کمی در جایگاه بالایی قرار دهد و از لحاظ کیفی هم خود را بالا بکشاند؛ کار با جوانان مستعد کشور آسان نیست اما باید تمام مسئولان دانشگاه بتوانند این کار را به درستی انجام دهند.

ولایتی درباره توقعات موجود از دانشگاه آزاد، گفت: این دانشگاه باید برای آینده نقش آفرینی موثری داشته باشد، زمانی تعداد ظرفیت پذیرش دانشجویان کم بود به طوری که از هر ۱۰ نفر تنها یک نفر وارد دانشگاه می‌شد.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد ادامه داد: با توجه به گسترش آموزش عالی، دانشگاه آزاد تأسیس شد و توانست در تمام نقاط کشور واحدهای خود را راه اندازی کند که این موضوع مصادف شد با توسعه فضای آموزشی کشور.

فعالیت دانشگاه آزاد تنها مختص به ایران نیست

وی با اشاره به واحدهای دانشگاه آزاد در کشورهای دیگر، گفت: فعالیت دانشگاه آزاد تنها مختص به ایران نیست بلکه در سایر کشورها همچون افغانستان، امارات و لبنان هم فعال هستیم و با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده می‌خواهیم در سوریه، عراق، آذربایجان و دیگر کشورهای منطقه هم واحدهای خود را تأسیس کنیم.

ولایتی تصریح کرد: در دانشگاه اسلامی توجه به تزکیه و تعلیم مورد توجه قرار می‌گیرد در حالی که دانشگاه‌های غربی هیچ اهمیتی به تزکیه نمی‌دهند، تا پیش از این اهمیت تزکیه در دانشگاه‌های ایران جدی نبود اما دانشگاه آزاد پیش قدم در راه  تزکیه در کنار تعلیم آموزش عالی شده است.

دانشگاه آزاد نباید در امور دینی سهل انگاری و بی‌توجهی کند

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد درباره مسائل فرهنگی دانشگاه آزاد، گفت: بی‌تفاوتی‌ها و بی‌توجهی در امور دینی منجر می‌شود تا برخی اتفاقات مثبت دیده نشوند، دانشگاه آزاد به عنوان یکی از مراجع علمی نباید سهل انگاری و بی‌توجهی در امور دینی خود داشته باشد.

وی ادامه داد: برخی از اساتید به خود اجازه می‌دهند که علیه اسلام و نظام شبهات ایجاد کنند اما باید توجه داشت که دانشگاه آزاد محصول انقلاب اسلامی است و باید دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران را ترویج دهد.

اساتید دانشگاه آزاد باید مقید به نظام اسلامی باشند

ولایتی درباره توقع دانشگاه آزاد از اساتید خود، بیان کرد: توقع ما این است که اساتیدمان همگی به عقاید و مبانی اسلامی توجه داشته باشند و اگر هر فردی مدعی آرمان خاصی است یا مبانی اسلام و انقلاب مخالفت دارد می‌تواند در این زمینه مناظره کند اما کلاس درس جای بیان عقاید ضد دینی و غیرانقلابی نیست.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد درباره باخبر بودن مسئولان سازمان مرکزی از وضعیت واحدهای سراسر کشور، گفت: در این رابطه جلسات استانی به صورت مستمر و منسجم برگزار می‌شود و در همین راستا تفکر و سلیقه‌ای خاص در دانشگاه آزاد حاکم نیست، تمامی نظرات شنیده می‌شوند و ایجاد موفقیت برای نظام اسلامی وظیفه دانشگاه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
کجا خبر داری ما سه ماه از سال دارد میرد هنوز با این همه تورم افزایش حقوق نداریم اضافه کار و کارایی بهمون نمی دند خدا بیامرزد قبلی هارو
Iran (Islamic Republic of)
دکتر ع . ا
۱۳:۳۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
آقای ولایتی اگر ازوضعیت واحدها اطلاع دارید بفرمایید چرا ریاست مجتمع بزرگ دانشگاهی ولایت تهران مرکزی به رفیق لیسانسیه دکتر طهرانچی که هیات علمی و کارمند نیست سپرده شده است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
چرا کلاسهای دکترای بازاریابی شهرقدس دوهفته یکبار تشکیل میشه ؟
آخرین اخبار