مدیر کل دفتر توانمند سازی و بهبود سرمایه‌ای معاونت پرستاری وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی گفت: امسال ۹ هزار پرستار جذب و به کادر پرستاری بیمارستان‌های کشور افزوده می‌شوند.

۹ هزار پرستار جدید در کشور جذب می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  احمد نجاتیان مدیر کل دفتر توانمند سازی و بهبود سرمایه‌ای معاونت پرستاری وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی در حاشیه همایش استانی آموزش به بیمار و خود مراقبتی در شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: اولویت جذب پرستاران در سال جاری استان‌های کمتر توسعه یافته است.

وی بیان کرد: هم اینک حدود ۱۵۰ هزار پرستار در سراسر کشور مشغول بکار هستند.

مدیر کل دفتر توانمند سازی و بهبود سرمایه‌ای معاونت پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: اکنون مراکز درمانی کشور با کمبود ۱۰۰ هزار پرستار رو به رو هستند که با همکاری مجلس شورای اسلامی و دولت تا چهار سال آینده با توجه به مجوز جذب ۹ تا ۱۰ هزار پرستار در سال بخشی از این کمبود‌ها برطرف می‌شود.

نجاتیان به اهمیت آموزش به بیمار و خود مراقبتی در جامعه اشاره کرد و گفت: هدف تمامی ارائه دهندگان خدمت ارتقاء سلامت بیماران و در نهایت جامعه است که اگر در این مسیر بیمار و سایر افراد جامعه مشارکت نداشته باشند و آگاهی‌های خود را بالا نبرد به این هدف مهم نخواهیم رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشی درمانی ایرانشهر نیز گفت: یک برنامه جامع برای خودمراقبتی و آموزش به بیمار مورد نیاز است تا آموزش‌های لازم در این زمینه همه گیر و درصدی از این کمبود‌ها جبران شود.

دکتر مهران امینی فرد با اشاره به محور‌های همایش بیان کرد: «استاندارد‌ها و منابع و روش‌های آموزش بیمار، آموزش بیمار در مراکز خدمات سرپایی و بستری، آموزش بیمار در کاهش خطا‌های دارویی و پزشکی و مراقبت گروهی و ارتباط بین رشته‌ای» از محور‌های این همایش هستند.

انتهای پیام/ع

۱۵۰ هزار پرستار در سراسر کشور مشغول بکار هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.