جولان اشغالی هدف حمله پهپادی قرار گرفت

رسانه‌های صهیونیستی از ورود یک پهپاد ناشناس از حریم هوایی لبنان به آسمان جولان اشغالی خبر دادند.

جولان اشغالی هدف حمله پهپادی قرار گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آی‌۲۴، رسانه‌های صهیونیستی از حمله پهپادی به شمال اراضی اشغالی (جولان اشغالی) خبر دادند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند ارتش رژیم صهیونیستی رسانه‌ها را از پوشش خبری حمله پهپاد انتحاری به جولان اشغالی منع کرده است.

ارتش صهیونیستی دقایقی پیش درباره حادثه مدعی شد یک پهپاد ناشناس ساعاتی قبل از آسمان لبنان وارد حریم جولان اشغالی شده و پس از دقایقی بازگشته است.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است. شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه ۴۹۷ با اکثریت آراء ادعای رژیم صهیونیستی برای حاکمیت بر جولان اشغالی سوریه را رد کرد.

با این حال، رئیس جمهور آمریکا، روز ۲۵ مارس (۵ فروردین) علی‌رغم این قطعنامه شورای امنیت حکمی را امضا کرد که به موجب آن «حاکمیت» رژیم صهیونیستی را بر بلندیهای جولان سوریه که این رژیم در سال ۱۹۶۷ اشغال کرد، به رسمیت شناخت. این حکم در دیدار وی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امضا شد. این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا با واکنشها و محکومیتهای شدید بین‌المللی مواجه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار