مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی گفت: امسال ۹ هزار و ۶۵ زائر از این استان به خانه خدا مشرف می شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام حسین احمری مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی گفت: این تعداد در قالب ۶۵ کاروان به زیارت خانه خدا مشرف می‌شوند که هشت کاروان شامل زائران اهل سنت هستند.

وی ادامه داد: برای کاروان‌های ۸۰ و ۱۱۵ نفره، یک روحانی و برا‌ی کاروان‌های ۱۳۵ و ۱۶۰ نفره، علاوه بر روحانی کاروان یک دستیار نیز در نظر گرفته شده است.

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی با بیان اینکه این کاروان‌ها ۲۸ تا ۳۸ روز در سرزمین وحی اقامت خواهند داشت گفت: اولین پرواز کاروان‌های خراسان رضوی به شهر مدینه در ۲۲ تیر ماه از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد انجام خواهد شد.

حجت الاسلام احمری افزود: افرادی که در کاروان‌ها ثبت نام کرده اند هم اکنون در حال آموزش و فراگیری نحوه انجام مناسک حج هستند که برای این منظور برای کاروان‌های مدینه اول ۱۰ جلسه آموزشی و برای کاروان‌های مدینه بعد ۱۲ جلسه آموزشی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برای هر ۱۰ عضو یک کاروان به انتخاب خودشان یک نفر به عنوان مسئول گروه انتخاب می‌شود تا در زمان انجام مراسم و ازدحام جمعیت کنترل بهتری بر نحوه انجام مناسک صورت گیرد و برای تسلط این سرگروه‌ها نیز کلاس‌های ویژه‌ای از سوی روحانیان کاروان‌ها در نظر گرفته شده است.

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی گفت: علاوه بر کلاس‌های آموزشی زائران توسط کاروان ها، یک همایش بزرگ برای آموزش اعمال و به صورت مشترک در مشهد و شهرستان‌ها نیز در نظر گرفته شده تا نحوه انجام مناسک حج در فضای شبیه سازی شده به نمایش گذاشته شود.

حجت الاسلام احمری افزود: همایش ویژه‌ای نیز برای بانوان در نظر گرفته شده تا معینه‌ها و پزشکان بانوان، احکام و اعمال خاص آن‌ها را توضیح دهند.
 
انتهای پیام//ف.س
 

اعزام هشت کاروان  زائران اهل سنت به سرزمین وحی

برچسب ها: حج 98 ، اخبار اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.