تخلیه و بارگیری ۲.۴ میلیون تن کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره)

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور از تخلیه و انتقال ۲.۴ میلیون تن کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

تخلیه ۲.۴ میلیون تن کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره)به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور گفت: درحال حاضر ۲.۴ میلیون تن کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره) در حال تخلیه و انتقال به استان‌های مختلف کشور است.

وی عمده‌ترین کالا‌های اساسی وارداتی از بندر امام خمینی (ره) را شامل؛ ۱.۲ میلیون شکر خام (زرد)، ۶۰۰ هزار تن برنج و ۶۰۰ هزار روغن خام خوراکی عنوان کرد و اظهار داشت: بخش عمده‌ای از وارد کشور شده و بخش دیگری نیز در حال تخلیه است.

امیری زاده با اشاره به اینکه شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران مسئولیت نظارت بر واردات کالا‌های اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) را بر عهده دارد تصریح کرد: استان خوزستان هم اکنون به مرکز واردات کالا‌های اساسی و ذخیره سازی آن تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور اذعان داشت: بخش مهمی از شکر خام وارداتی از کشور‌های هندوستان، کوبا و برزیل به واحد‌های تصفیه شکر واحد‌های نیشکری خوزستان انتقال یافته تا به شکر سفید تبدیل شوند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: روند تخلیه کالا‌های اساسی از کشتی‌های اقیانوس پیما در بندر امام خمینی (ره) و انتقال آنان به استان‌های مرکزی کشور بدون وقفه ادامه دارد.

سیستان و بلوچستان، مقصد ۱۰۰ هزار تن گندم خوزستان

خدارحم امیری زاده بیان داشت: عملیات انتقال ۱۰۰ هزار تن گندم تولیدی خوزستان به استان سیستان و بلوچستان از طریق دریا (بندر امام خمینی) شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰ هزار تن گندم خوزستان به سیستان و بلوچستان ارسال شده و ۲۰ هزار دیگر نیز در حال بارگیری برای حمل به این استان جنوب شرق کشور است اظهار کرد: این دومین بار است که گندم تولیدی استان از طریق دریا به سیستان و بلوچستان حمل می‌شود.

حدود ۱.۳ میلیون تن گندم در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ در خوزستان به قیمت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است که بخش اعظم آن از طریق دریا، ریلی و جاده در حال حمل به ۲۳ استان کشور است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.