گامی بزرگ در زمینه رشد طبیعی استخوان‌های از دست رفته + جزئیات

محققان به تازگی موفق به رشد طبیعی استخوان‌های از دست رفته در گوسفندان شدند.

گامی بزرگ در زمینه رشد طبیعی استخوان‌های از دست رفته + جزئیاتبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  هنگامی که فردی در اثر جراحت یا بیماری بخشی از استخوان فک خود را از دست می‌دهد، پزشکان برای درمان، بخشی از استخوان پای بیمار را برداشته و در فک او پیوند می‌دهند.

اکنون محققان موفق به رشد استخوان و پیوند آن در گوسفندان شدند.

براساس گزارش «نیواطلس»، محققان دانشگاه رایس در تگزاس به سرپرستی «آنتونیو مایکوس» در ابتدا، بخش‌هایی از استخوان فک ۶ گوسفند را برداشتند و با استفاده از چاپ سه بعدی مدل‌هایی از این استخوان‌ها را ساختند.

سپس با کمک راکتور‌های شیمیایی (شبیه‌سازی واکنش‌های زیستی)، این مدل‌ها را با سرامیک‌های بیولوژیکی یا استخوان‌های خرد شده پر کردند و آن را به دنده‌های گوسفند پیوند زدند. در این پیوند لایه‌ای از «پریوستئوم» نیز بر روی این مدل‌ها کشیده شد. پریوستئوم لایه‌ای مانند پارچه است که روی استخوان‌های بدن قرار دارد.

در نهایت، محققان پس از ۹ هفته مشاهده کردند که سلول‌های استخوان دنده به سمت سرامیک‌ها و استخوان‌های خرد شده حرکت کردند و به تدریج جایگزین این مواد شدند تا زمانی که استخوان‌ها به طور کامل دارای سلول‌های زنده شدند.

طبق این گزارش، سپس محققان این بیوراکتور‌ها را از استخوان دنده جدا کرده و به بخش‌های خالی از فک پیوند دادند و پس از ۱۲ هفته مشاهده کردند که بافتی در مجاور استخوان‌های پیوند شده به وجود آمده و همچنین بافت نرمی پیرامون محل جراحت را پوشانده است.

منبع:فارس

انتهای پیام/

پیشرفتی در رشد طبیعی استخوان‌های از دست رفته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار