کد خبر: ۶۹۶۹۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه آهن اقلید- یاسوج با این روند اعتبارات حالا حالاها بعید است که به بهره برداری برسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،عزیزی فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پروژه ملی هم اکنون نیمه فعال است و با این روند اختصاص اعتبارات حالا حالا‌ها بعید است که تا ۱۰ سال دیگر به بهره برداری برسد.

وی افزود: اعتبار اولیه این پروژه ملی ۱۰۰۰ میلیارد تومان است که هم اکنون سالی ۱۵ یا ۲۰ میلیارد تومان اختصاص می‌یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن  اقلید- یاسوج  هم اکنون به ۱۵ درصد هم نمی‌رسد.

فیلی افزود: پروژه ملی راه آهن  اقلید- یاسوج  نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری است.

وی اضافه کرد: باید حداقل سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان به این پروژه مهم و ارزشمند برای استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شود تا بتوانیم ظرف پنج سال آینده افتتاح و به بهره برداری برسانیم.

عباس خطیبی، مدیرکل وقت ساخت و توسعه راه آهن منطقه‌ای کشور در بازدید از پروژه راه آهن اقلید – یاسوج در روز ۱۷ شهریور سال ۹۴ زمان اتمام این پروژه را ۲۴ ماهه عنوان کرد و گفت در صورتی که شرایط جوی مساعد باشد عملیات اجرایی آن زودتر به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: طبق قانون باید تمام مراکز استان‌های کشور به خط ریلی مجهز شوند.

عملیات اجرایی پروژه راه آهن  اقلید- یاسوج  به طول حدود ۱۴۵ کیلومتر از سال ۹۵ شروع شده است. این پروژه مهم و اساسی می‌تواند نقش بسزایی در توسعه و رشد وضعیت اقتصادی و گردشگری شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد و مردم این استان محروم و توسعه نیافته بخصوص شهر یاسوج چند سال است که منتظر نگاه ملی و تدبیر مسئولان برای شنیدن سوت قطار هستند و مسئولان دولت تدبیر و امید می‌تواند با توجه ویژه به این پروژه مهم در استانی که با عمق محرومیت مواجه است، یادگاری ماندگار به جای بگذارند.

این پروژه هفت ایستگاه و ۱۱ دستگاه تونل به طول ۲۰ کیلومتر، ۱۰ دهانه پل در قالب سه کیلومتر دارد.

در افق ۲۰۱۵ راه آهن  اقلید- یاسوج  جابجایی ۴ میلیون تن بار و ۴۰۰ هزار مسافر در نظر گرفته شده است.

با بهره برداری از راه آهن  اقلید- یاسوج  و متصل کردن این خط به راه آهن  شیراز – خوزستان   استان کهگیلویه و بویراحمد از بن بست خط آهن شبکه ارتباطی خارج می‌شود.

انتهای پیام/پ

شنیدن هر چه زودتر سوت قطار  یاسوج  در گرو تغییر رویه اختصاص اعتبارات

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
ما از مسئولین تقاضا داریم موضوع راه آهن رو پیگیری کنن...این از حداقل حق ماست
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر