حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسکری جزئیات جلسه سرپرست آموزش‌وپرورش با کمیسیون آموزش مجلس را تشریح کرد.

طرح برنامه‌های سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در کمیسیون آموزش مجلسبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عسکری معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش در تشریح اولین جلسه سیدجواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات که درباره موضوعاتی مانند موضوع پرداخت‌ها و معوقات معلمان و کارکنان وزارت آموزش وپرورش بود، اظهار کرد: در این جلسه که با دعوت رسمی از سوی ریاست کمیسیون انجام‌شده بود، چند نفر از معاونان وزارت آموزش و پرورش آقای حسینی را همراهی می‌کردند. دستور جلسه در نامه کمیسیون به سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دو محور؛ یکی برنامه‌های کاری حسینی در ارتباط با آموزش‌وپرورش و دیگری موضوع پرداخت‌ها و معوقات معلمان و کارکنان وزارت آموزش‌وپرورش بود، در این بین حسینی بیشتر در بخش اول دستور جلسه تمرکز کرد که مورد تحسین نمایندگان قرار گرفت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش افزود: حسینی مبنای کار در حوزه آموزش‌وپرورش و دستگاه تعلیم و تربیت را سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش دانست و گفت: اگر دولت و مجلس حمایت همه‌جانبه داشته باشند، با یک تیم مدیریتی منسجم و کارآمد، این سند مهم و سرنوشت‌ساز امکان تحقق دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسکری ادامه داد:‌ سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش راهکار‌هایی که برای تحقق سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش وجود داشته را برشمرد و با اشاره به زیر نظام‌های این سند که در آموزش‌وپرورش به انجام رسیده است و با تشکر از خدمات وزرای قبلی به‌ویژه فانی و بطحایی، خواهان حمایت مجلس و نمایندگان در این رابطه شد.

عسکری گفت: حسینی در این‌ ارتباط تاکید کرد که ترویج فرهنگ رضوی در مدارس، تغییر روش تعلیم و تربیت، اصلاح نظام ارزیابی از حالت تست‌زنی به حالت محتوایی، تعادل‌بخشی به هویت دینی و ملی، ساماندهی مدارس و اجرای طرح مدرسه، بودجه‌ریزی عملیاتی، تفاهم با سایر دستگاه‌های برای حل مسائل آموزش‌وپرورش، توسعه فنی و حرفه‌ای مدارس، کاهش آسیب‌های اجتماعی، اولویت به بحث اوقات فراغت و بحث عدالت آموزشی از برنامه‌هایش خواهد بود.

وی افزود: در ادامه جلسه تعدادی از نمایندگان مجلس نظرات مهمی را در ارتباط با مطالب ارائه‌شده از سوی سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش و پیشنهاد‌های سازنده‌ای را برای ایجاد تحول و پیشرفت در آموزش‌وپرورش که پیشرفت نظام و کشور درگرو آن است مطرح کردند و حسینی ضمن قبول مطالب نمایندگان قول دادند مطالبشان را جمع‌بندی کرده و به دولت منتقل کنند،‌ همچنین حسینی تاکید کرد در فرصت پیشرو برای تحقق خواسته‌های نمایندگان در ارتباط با مباحث اصولی و ارزشمندی که برای آموزش‌وپرورش داشتند تلاش خواهد کرد،. همچنین حسینی در مورد تنگنا‌های اقتصادی در آموزش‌وپرورش و راه‌های کسب درآمد پایدار در این وزارتخانه راه‌حل‌های خوبی را پیشنهاد و تقاضا کردند در دستور کار مشترک مجلس و دولت قرار بگیرد. درباره پیگیری برای معوقات و مطالبات باقی‌مانده معلمان و کارکنان هم ضمن اشاره و تاکید به کار قبلی کمیسیون در این‌ ارتباط اعلام کرد مبنای عمل همان توافق کمیسیون با نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش با استناد به متن همان توافق و برای تنویر افکار عمومی و امیدآفرینی به معلمان و کارکنان وزارت دراین‌باره گفت: بعد از پیشنهاد بهره‌مندی از صندوق توسعه ملی در پرداخت معوقات فرهنگیان جلسه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دستور لاریجانی برگزار شد و به دنبال این موضوع یک جلسه‌ای به ریاست عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شکل گرفت. در این جلسه نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور به‌عنوان نماینده‌ای از دولت حضور پیدا کرد و فهرستی در ۲۴محور تهیه کردیم که معوقات فرهنگیان را از سال ۸۲تا ۹۷نشان می‌داد. در سال ۹۷تخصیص‌ها قابل‌توجه بود، در این سال ۱۰۸درصد تخصیص اعتبار داشتیم، اما قبل از این زمان معوقاتی از فرهنگیانی باقی‌مانده بود که میزان آن ۱۰هزار میلیارد تومان برآورد شد. با تعیین میزان معوقات نوبخت پذیرفتند تا در کارگروهی مشترک پرداخت معوقات فرهنگیان مورد توجه قرار گیرد و دولت تا پایان امسال متعهد شد معوقات افراد ذی‌نفع را بپردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار