واکنش روسیه به افزایش نیرو‌های نظامی آمریکا در لهستان

روسیه اعلام کرد چنانچه آمریکا نیرو‌های نظامی خود را در لهستان افزایش دهد، مسکو نیز نیرو‌های خود را در مرز‌های غربی‌اش تقویت خواهد کرد.

هشدار روسیه به افزایش نیرو‌های نظامی آمریکا در لهستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر ژاباروف، نایب رئیس کمیته روابط خارجی شورای فدراسیون (مجلس علیا)ی روسیه، امروز در واکنش به برنامه آمریکا در زمینه اعزام نیرو‌های نظامی بیشتر به لهستان گفت مسکو نیروهایش را در مرز‌های غربی تقویت می‌کند.

او در ادامه تاکید کرد چنانچه حمله‌ای از خاک لهستان به سوی روسیه صورت بپذیرد، مسکو آن را پاسخ خواهد داد. ژاباروف در ادامه افزود: «لهستان به نظر می‌رسد متوجه مسئله نیست. شاید بخواهد پایگاه نظامی کسی (آمریکا) شود ... با این حال، استقرار نیرو‌های نظامی آمریکا به هیچ عنوان امنیت لهستان را تضمین نخواهد کرد».

این هشدار روسیه پس از آن منتشر می‌شود که ماریوس بلازک، وزیر دفاع لهستان اعلام کرد ورشو شش نقطه از خاک خود را که بیشتر در مرز‌های شرقی لهستان هستند به منظور استقرار نیرو‌های نظامی واشنگتن اختصاص خواهد داد. بلازک در رادیو لهستان گفت: «به عنوان بخشی از توافقنامه، تصمیم گرفتیم شش نقطه از لهستان را برای استقرار نظامیان آمریکا اختصاص دهیم. تعیین محل این نقاط با توافق دو طرف صورت خواهد پذیرفت ... تقویت جناح شرقی ناتو اهمیت دارد و به تبع آن تقویت جناح راست کشور خودمان تا از متجاوزان احتمالی جلوگیری شود».

هفته گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و آندره دودا، رئیس جمهور لهستان، موافقت کردند واشنگتن یک اسکادران شناسایی از هواپیما‌های بدون سرنشین MQ-۹ را در لهستان مستقر کند و با هزینه ورشو ۱۰۰۰ نیروی نظامی دیگر آمریکا به لهستان اعزام شود. این تعداد به ۴۵۰۰ سرباز آمریکا که در حال حاضر در لهستان به سر می‌برند اضافه خواهد شد. در مقابل، ورشو متعهد شد تمامی هزینه‌های لازم برای تامین زیرساخت‌ها و سخت‌افزار‌ها را فراهم کند و یک فرودگاه نظامی برای این نیرو‌ها بسازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۳۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
متقابلا روسیه هم در کشوری مجاور آمریکا پایگاه نظامی بزرگ تاسیس کند مثلا کوبا و اعتنایی به اعتراض آمریکا نکند
آخرین اخبار