تمدن دیرینه کرمان چشم انتظار مرمت

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کرمان گفت: کمبود اعتبارات علت اصلی مرمت نشدن بنای تاریخی بازار کرمان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فرخی مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کرمان گفت: محور گردشگری شهر کرمان از میدان ارگ به سمت بازار تاریخی تا میدان مشتاقیه تعریف شده و تاکنون اقدامات خوبی برای مرمت و احیای این منطقه کهن انجام شده است.

وی گفت: کرمان بیشترین بنای تاریخی را در ثبت جهانی دارد و قاطعتا بنا‌های تاریخی شامل سه بخش می‌شوند بخشی در تملک میراث فرهنگی، بخشی در تملک مالک (خصوصی) و بخشی مربوط به اداره کل اوقاف و امور خیریه است.

وی بیان داشت: ابناء تاریخی که در حوزه میراث فرهنگی قرار دارد براساس اعتباری که از دولت دریافت می‌کنیم مرمت و بهسازی را اولویت بندی و با بستن قرارداد با پیمانکار کار را شروع می‌نماییم.

مدیرکل میراث فرهنگی وصنایع دستی استان کرمان افزود: تا زمانی که اعتبار داریم می‌توانیم کار مرمت را انجام دهیم و وقتی اعتبار به پایان می‌رسد مابقی کار به فصل آینده موکول می‌شود.

فرخی بیان داشت: البته بنا‌هایی که مالک خصوصی دارند از جمله برخی کاروانسرا‌ها طبق قانون ما اجازه ورود نداریم و خود مالک باید برای مرمت و بازسازی اقدام نماید.

وی افزود: املاک تاریخی هم که در تملک اداره کل اوقاف هستند نیز به عهده خود آن اداره است مگر اینکه برخی بنا‌ها به صورت مشترک باید مرمت شود که با مساعدت یکدیگر و با اعتبار موجود کار انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کرمان تصریح کرد: برخی از قسمت‌های بازار که مرمت نشده است به علت نبود اعتبار به فصل آینده موکول شده است.
انتهای پیام/ی

تا زمانی که اعتبار داریم کار مرمت را انجام می دهیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.