حمله مجدد ترامپ به نیویورک‌تایمز با زیر سوال بردن منابع خبری آن

رئیس‌جمهور آمریکا پس از انتشار گزارش افزایش حملات سایبری این کشور به شبکه برق روسیه در نیوریوک تایمز از این روزنامه خواست هرچه سریعتر منابع خبری خود را معرفی کند.

ترامپ از نیویورک تایمز خواست منابع خبری خود را معرفی کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در ادامه حملات خود به روزنامه نیویورک تایمز پس از آنکه گزارش افزایش حملات سایبری واشنگتن به شبکه برق روسیه را به نقل از منابع ناشناس منتشر کرد، در توئیتی نوشت این روزنامه هر چه سریعتر باید منابع خبری خود را معرفی کند.

روز گذشته (دوشنبه) ترامپ ضمن «دروغ» خواندن گزارش نیویورک تایمز آن را متهم به خیانت کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: «داستان نیویورک تایمز درباره افزایش حملات آمریکا به شبکه برق روسیه خبر دروغی است که خود نیویورک تایمز شکست‌خورده نیز این را به خوبی می‌داند. آن‌ها باید هر چه سریع‌تر منابع خود را معرفی کنند، البته اگر اصلا منبعی وجود داشته باشد. من که شک دارم، این‌ها فریب هستند. این روزنامه باید کاملا پاسخگو باشد».

این در حالی است که یک مقام ارشد روسیه روز گذشته گفته بود مسکو تلاش‌های سرویس‌های امنیتی آمریکا برای انجام حمله سایبری علیه سیستم‌های کنترل زیرساختی روسیه را ثبت کرده است. بنا به گفته این منبع روس، در سال‌های اخیر، سرویس‌های امنیتی خارجی تلاش کرده اند سیستم‌های کنترل زیرساختی روسیه را، عمدتا در صنعت حمل و نقل، بانکداری و انرژی، با افزایش فعالیت‌ها هک کنند. این منبع روس گفت: «ما این تلاش‌ها را می‌بینیم و ثبت می‌کنیم. با این حال، می‌توانیم آن‌ها را خنثی کنیم».

روز شنبه، روزنامه نیویورک تایمز با استناد به اظهارات مقامات فعلی و سابق دولت آمریکا اعلام کرد واشنگتن در حال افزایش حملات آنلاین به شبکه برق روسیه است؛ اقدامی که نشان می‌دهد ترامپ برای استفاده از ابزار‌های سایبری تهاجمی‌تر مصمم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار