اسدی فرد گفت: قابلیت اصلی شبکه آزمایشگاهی کشور با قدمتی طولانی، بازی سازی و ایجاد زمینه بازی برای اعضاست.

یکپارچه سازی اطلاعات آزمایشگاهی صنعت نیرو محقق می‌شودبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اسدی فرد رئیس شبکه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضای تفاهم نامه‌ای که بین شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز آزمون، بازرسی و استانداردسازی وزارت نیرو منعقد شد، اظهار کرد: فرهنگ سازی و بازی سازی در حوزه استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی بسیار مهم و ضروری است و باید به این بخش توجهی ویژه‌ داشته باشیم.

وی افزود: شبکه آزمایشگاهی ۱۵ سال پیش به صورت تخصصی در حوزه نانو کار خود را آغاز کرد، اما با دستور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری این شبکه گسترش یافته و همه حوزه‌ها را در برگرفت.

بنا به گفته اسدی فرد، آغاز همکاری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت نیرو به چندین سال قبل باز می‌گردد اما این تفاهم نامه همکاری‌ها را تسریع می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: شبکه آزمایشگاهی کشور قدمتی طولانی دارد که بیشتر در حوزه اشتراک گذاری اطلاعات با یکدیگر همکاری می‌کردند. اما قابلیت اصلی شبکه، بازی سازی و ایجاد زمینه بازی برای اعضاست.

وی ادامه داد: ما در شبکه تلاش می‌کنیم زمینه این بازی سازی‌ها فراهم شود و همکاری‌ها شکل دیگری به خود بگیرد.

اسدی فرد در ادامه عنوان کرد: برای ایجاد زمینه بازی سازی در حوزه آزمایشگاهی نیاز به فرهنگ سازی داریم و اینکه با نهاد‌ها هماهنگ شویم که همراه کردن منافع فردی با منافع سازمانی این کار سرعت بیشتری می‌گیرد.

ضرورت ایجاد انگیزه در متخصصان آزمایشگاهی

وی ادامه داد: نیروی انسانی متخصص در حوزه آزمایشگاهی کشور وجود دارد، اما ایجاد انگیزه در آن‌ها بسیار مهم‌تر است. برای ایجاد این انگیزه با کمک مکانیزم‌های تشویقی اقدام به بالا بردن روحیه متخصصان و تکنسین‌های آزمایشگاهی کردیم.

رئیس مرکز آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تجربه موفق کسب شده در شبکه آزمایشگاهی یک تجربه خوب برای کل کشور است و امیدواریم با امضای این تفاهم نامه شاهد اتفاقات خوبی در حوزه شبکه‌سازی آزمایشگاهی مرکز آزمون، بازرسی و استانداردسازی وزارت نیرو باشیم.

امیر فرهادی رئیس مرکز آزمون، بازرسی و استانداردسازی وزارت نیرو نیز در این مراسم گفت: با توسعه همکاری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مرکز، می‌توانیم چرخه‌ای تکامل یافته‌ از تضمین کیفیت خدمات آزمایشگاه‌های وزارت نیرو را ایجاد کنیم.

وی افزود: تجهیزات آزمایشگاهی زیادی در وزارت نیرو وجود دارد که استفاده بهینه‌ای از آن‌ها نمی‌شود، امیدواریم این تفاهم نامه به بهینه سازی استفاده از این تجهیزات کمک کند.

به گفته فرهادی، این تفاهم نامه اطلاعات مربوط به تجهیزات آزمایشگاهی صنعت برق را در اختیار پژوهشگران، دانشجویان، اساتید و علاقه‌مندان به این حوزه قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: با امضای این تفاهم نامه، زمینه برگزاری نشست‌های تخصصی در این حوزه ایجاد می‌شود و دوره‌های آموزشی مختلفی نیز برای علاقه‌مندان و متخصصان این حوزه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار