هشدار مسکو درباره تحریکات ضدروسی در گرجستان

کرملین اعتراضات خشونت‌بار پنج‌شنبه شب در گرجستان را محکوم کرد و آن را تحریکاتی ضد روسی نامید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کرملین اعتراضات خشونت‌بار پنج‌شنبه شب در گرجستان را محکوم کرد و آن را تحریکاتی ضد روسی نامید که امنیت شهروندان روس را به مخاطره انداخته است.

بر این اساس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه روز جمعه به خبرنگاران گفت اعتراضات گرجستان با وجود حضور گردشگران روس در این کشور، نگرانی شدید کرملین را در پی داشت.

این در حالی است که «سالومه زورابیشویلی» رئیس‌جمهور گرجستان پنج‌شنبه شب، روسیه را «دشمن اشغال‌گر» نامید و «ستون پنجم» این کشور را عامل نا آرامی‌ها دانست. معترضان خشمگین، پنج‌شنبه شب تظاهراتی را خارج از ساختمان پارلمان علیه حضور نمایندگان روس در مجمع عمومی پارلمانی ارتودوکس گرجستان برگزار کردند.

معترضان به دولت نیز با پیوستن به این تظاهرات از دولت و رئیس پارلمان خواستند استعفا کنند. اگر چه شرکت‌کنندگان در این تظاهرات متفرق شدند، اما برخی معترضان وارد دفتر حزب حاکم شدند و این محل را تخریب کردند.

اوایل وقت امروز جمعه هم پلیس گرجستان برای مهار خشم مردم در برابر پارلمان این کشور به استفاده از گاز اشک‌آور، ماشین‌‌های آب‌پاش و گلوله‌های پلاستیکی روی آورد که به زخمی شدن حدود 240 نفر منجر شد.

با بالاگرفتن اعتراضات در گرجستان، رئیس پارلمان این کشور از سمت خود استعفا کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۱ تير ۱۳۹۸
این گرجستان انگار یه چیزیش میشه
آخرین اخبار