تشریح جزئیات پرونده اختلاس فرماندار سراوان

رئیس‌کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان جزئیات پرونده اختلاس فرماندار سراوان را تشریح کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان که به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه برگزار شد اظهار داشت: برنامه‌های هفته قوه قضائیه در سیستان و بلوچستان از روز گذشته با حضور مدیران دستگاه قضایی سراسر استان در نماز جمعه آغاز شده و تا پایان هفته ادامه دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در حال حاضر سه دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان فعال است، گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته پنج دفتر خدمات الکترونیک قضایی جدید در طول هفته قوه قضائیه در سطح استان افتتاح می‌شود که دو مورد مربوط به سراوان، یک مورد مربوط به چابهار، یک مورد مربوط به زابل و یک مورد مربوط به ایرانشهر است.

وی با اشاره به موضوع دستگیری فرماندار سابق شهرستان سراوان، اظهار داشت: در خصوص این پرونده که اتهام اصلی مطرح شده در آن بحث رشوه و کسب مال از طریق نامشروع و فساد اداری است تاکنون مبلغی بالغ بر سه میلیارد تومان ادعا شده، اما هنوز قطعی نشده است.

حجت‌الاسلام حمیدی ادامه داد: این پرونده در زاهدان در حال بررسی است و روند آن به طور قانونی در جریان بوده که قاعدتاً پس از اتمام بررسی و تکمیل مستندات و صدور کیفرخواست مربوطه جهت رسیدگی قضائی به دادگاه ارسال می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به صدور رأی پرونده تجاوز به عنف در شهرستان ایرانشهر، خاطرنشان کرد: تجاوز به عنف، آدم‌ربایی، سرقت، ضرب و جرح، حمل و نگهداری سلاح گرم و تهیه فیلم مستهجن از قربانیان برای تهدید مهمترین اتهامات پنج متهم این پرونده بود که خوشبختانه دستگاه قضایی بدون اقماض رأی متهمان پرونده را صادر کرده و با توجه به اینکه متهمان به رأی اعتراض کرده‌اند، پس از رسیدگی به اعتراض و تایید حکم نهایی در دیوان عالی کشور مجازات این افراد در ملاءعام انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری سه نفر از شکات و انجام تحقیقات، وقوع بزه در خصوص این شکات به اثبات رسید، بنابراین چهار نفر از متهمین این پرونده هر کدام به سه فقره اعدام محکوم شدند که در صورت تأیید این حکم در دیوان عالی کشور، در ملاءعام و در یکی از میادین شهر اجرا خواهد شد. همچنین متهمین بابت آدم‌ربایی هر کدام به سه فقره ۱۵ سال حبس محکوم شدند و بابت سرقت اموال به سه فقره سه سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و رد مال به شکات محکوم شدند. متهمین بابت جراحات و صدمات روحی و معنوی به شکات به پرداخت دیه و خسارت و بابت حمل سلاح غیرمجاز هر کدام به تحمل پنج سال حبس تعزیزی محکوم شدند.

انتهای پیام/پ

 

اختلاس فرماندار سراوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار