سازمان هواشناسی هشدار داد؛

افزایش ۳ تا ۶ درجه‌ای دما در سراسر کشور/ضرورت اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای افزایش ۳ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا را پیش بینی کرده است.

روابطز/افزایش ۳ تا ۶ درجه‌ای دما در راه است/ضرورت اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌هابه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه شماره ۴۹ خود با پیش‌بینی ۳ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا به هم‌وطنان و مسئولان توصیه کرد، نسبت به پیامد‌های این افزایش دما هشیار باشند.

در این اطلاعیه آمده است:

"از شنبه تا اواسط این هفته در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه زابل وزش باد شدید همراه با گردوخاک رخ خواهد داد، از یکشنبه‌ شب تا سه‌شنبه توفان گردوخاک در منطقه زابل پیش‌بینی می‌شود، موجب کاهش کیفیت هوا، دید افقی و اختلال در تردد در محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و خراسان جنوبی می‌شود.


بیشتر بخوانید: رگبار باران همراه با رعد و برق در ۶ استان کشور/آسمان تهران در بعدازظهر با وزش باد همراه است


همچنین بررسی نقشه‌های همدیدی و خروجی مدل‌های عددی هواشناسی در غالب نقاط کشور از روز شنبه تا اواخر هفته  روند افزایش نسبی دما به‌طور میانگین بین  ۳ تا ۶ درجه را نشان می‌دهند، ازاین‌رو لازم است افراد سالمند، بیمار و کودکان در ساعات گرم روز در فضای بیرون تردد نکنند و  مردم در مصرف انرژی از قبیل برق، آب صرفه‌جویی کرده و مسئولان امر تمهیدات مقتضی را در خصوص موارد فوق به عمل آورند. در ضمن  شرایط فصلی گاهی باعث وزش باد به نسبت شدید می‌شود که لازم است در خصوص آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع مراقبت به عمل آید. "

انتهای پیام/

افراد خاص تا پایان هفته از تردد های غیر ضرور اجتناب کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار