ظرف چند روز آینده احکام متهمان شهرداری ساوه صادر خواهد شد

رئیس دادگستری ساوه با اشاره به روند پیگیری پرونده موسوم به شهرداری ساوه گفت: ظرف چند روز آینده احکام متهمان شهرداری ساوه صادر خواهد شد.

ظرف چند روز آینده احکام متهمان شهرداری ساوه صادر خواهد شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، هادی ملکی رئیس دادگستری ساوه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به روند پیگیری پرونده موسوم به شهرداری ساوه گفت: ظرف چند روز آینده احکام متهمان شهرداری ساوه صادر خواهد شد.

هادی ملکی اضافه کرد: پرونده ای هم  در خصوص دیگر اتهامات وارده شده به شهرداری ساوه در مرکز استان در حال رسیدگی است که قرار جلب به دادرسی آن صادر شده و در حال ارسال به دادگاه است.

وی  بیان کرد: یکی از دلایل افزایش زمان رسیدگی به پرونده ی شهرداری ساوه، رسیدگی توامان به همه ی موارد مطرح شده بود که امیدواریم ظرف چند روز آینده احکام آنها نیز صادر شود

افزایش سطح رضایتمندی مردم از ویژگی‌های سند تحول دستگاه قضا

  رئیس دادگستری ساوه هم  با اشاره به سند تحول دستگاه قضا گفت: توجه به خدمات ارائه شده و افزایش سطح رضایتمندی مردم از ویژگی‌های این سند است.

ملکی افزود: دادگستری‌ها در اعطای تسهیلات بانک‌ها وظیفه‌ای ندارد و در صورت تخلف در پرداخت وظیفه‌ اعطا کننده، موارد را اعلام و پیگیری می‌کنند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی با وجود حجم مشکلات مردم و ورودی پروند‌ها مشکل جذب نیروی مورد نظر خود مواجه است و همکاران قضایی و اداری ما با فشار کاری زیادی روبه رو هستند.

هزینه کردن تسهیلات تولید در محل دیگر اخلال در نظام اقتصادی است

علیپور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه در این نشست  گفت: فعالانی که تسهیلات دریافتی تولیدی را در جای دیگر هزینه کنند ممکن است براساس قانون به عنوان اخلال در نظام اقتصادی به دادگاه معرفی   شوند.

علیپور افزود: با بررسی‌های انجام شده حدود ۸۰ درصد از تسهیلات اعطایی در زمینه‌ی اقتصادی در شهرستان ساوه دچار انحراف شده است.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با نظارت دقیق نسبت به اجرای قوانین راسا اقدام کنند و مسئولان وظیفه دارند انحراف از قوانین و مقررات را به دستگاه قضایی گزارش کنند و استنکاف از این مهم، مشمول جرایم کیفری در قانون پبش بینی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه به نقش رسانه‌ها در آگاه سازی مردم اشاره کرد و گفت: مطبوعات و رسانه‌های قوی در جامعه می‌توانند موجب افشاگری و شفافیت مسائل مهم در جامعه شوند.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، حدود ۱۲۰ میلیارد تومان در صنعت وحدود ۹۰ میلیارد تومان در کشاورزی شهرستان ساوه پرداخت شده است.


انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.